Beste,
Ik ben een applicatie aan het schrijven in neatbeans met meerdere JFrames. De applicatie start met een klein loginformuliertje met volgende constructor:
Als ik dit zo opstart werkt het perect en wordt de login mooi in het midden van het scherm weergegeven. Als de login aanvaard wordt, wordt een extra Jframe "MainFrame" geopend als volgt:
de constructor van dit mainframe is:
Het probleem zit hem nu in het feit dat als ik dat gemaximaliseerde mainform afsluit zonder het weer normaal te zetten, dus niet gemaximaliseerd, dat het loginform de volgende keer dat ik de applicatie start ook gemaximaliseerd weergegeven wordt wat ik niet wil.
Wat kan hieraan gedaan worden?
Alvast bedankt
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sorry iedereen:
net nadat ik dit topic opende bedacht ik een mogelijke oplossing en hij werkt. Voordat ik de applicatie afsluit doe ik eerst nog:
op deze manier is alles opgelost
Ik ben een applicatie aan het schrijven in neatbeans met meerdere JFrames. De applicatie start met een klein loginformuliertje met volgende constructor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| public LoginForm() { //verkrijg de gebruikte schermresolutie Dimension dim = Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize(); int x = (dim.width-376)/2; int y = (dim.height-208)/2; this.setLocation(x,y); initComponents(); this.setResizable(false); |
Als ik dit zo opstart werkt het perect en wordt de login mooi in het midden van het scherm weergegeven. Als de login aanvaard wordt, wordt een extra Jframe "MainFrame" geopend als volgt:
code:
1
| new MainFrame().setVisible(true); |
de constructor van dit mainframe is:
code:
1
2
3
4
| public MainFrame() { initComponents(); this.setExtendedState(this.MAXIMIZED_BOTH); } |
Het probleem zit hem nu in het feit dat als ik dat gemaximaliseerde mainform afsluit zonder het weer normaal te zetten, dus niet gemaximaliseerd, dat het loginform de volgende keer dat ik de applicatie start ook gemaximaliseerd weergegeven wordt wat ik niet wil.
Wat kan hieraan gedaan worden?
Alvast bedankt
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sorry iedereen:
net nadat ik dit topic opende bedacht ik een mogelijke oplossing en hij werkt. Voordat ik de applicatie afsluit doe ik eerst nog:
code:
1
| MainForm.setExtendedState(MainForm.NORMAL); |
op deze manier is alles opgelost
[Voor 12% gewijzigd door laserfreak op 08-07-2011 17:11]
https://www.dptechnics.com https://www.bluecherry.io