Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:32

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Hoihoi,
Ik heb dus een aardig 2.1 setje maar omdat ik afentoe toch wat harder geluid wil hebben MET goede bas, heb ik de wat grotere boxen opgezocht van de zolder. Deze sluit je nog aan door zoon rood en zwart draadje erin te stoppen, nu wil ik hier ook mijn subwoofer bij maar in mijn subwoofer kan ik deze niet inpluggen (ffs) ik dacht dus nou fijn, ik plug die 2 boxen in op de radio en dan de subwoofer ook(subwoofer gaat met 3.5 jack) maar dan komt het geluid enkelt uit mijn subwoofer en niet ook uit de boxen. Haal ik de subwoofer eruit komt het dus wel uit de grotere boxen(die harder kunnen) maar dit is dus met gefaalde bas.
Is het mogelijk om het geluid zowel uit de subwoofer te krijgen en de boxen (en evnetueel ook nog de kleintjes erbij? (die gaan in de subwoofer)) of is dit onmogelijk? Of moet ik hier een andere subwoofer voor aanschaffen? Zoja welke?

EDIT:
Nog een vraagje: Kan ik met dit mijn boxen zowel op mijn PC als mijn radio aansluiten? Mij is verteld dat ik daar zoon dingetje voor nodig ga hebben namelijk. En welke kabels moet ik er dan allemaal bijnemen? (mijn radio gaat met 3.5mm en mijn PC ook met 3.5mm)
Mocht meer informatie nodig zijn hoor ik het wel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:22

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Over wat voor 3,5mm jack heb je het over in de radio? Het komt nu over alsof je een gewoon een subwoofer via de 3,5mm jack in de hoofdtelefoonuitgang van de radio stopt. Dat het geluid dan alleen uit de subwoofer komt is niet gek omdat de externe speakers automatisch op mute gaan als je een "hoofdtelefoon" in plugt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
ja die zit gewoon in de hoofdtelefoon uitgang ja, waar anders in? Verder heb ik alleen die ouderwetse aansluitingen erop voor die 2 losse kabeltjes. Als ik ze op mijn PC aansluit gaat het ook gewoon via die groene aansluiting XD
Ik heb op mijn subwoofer geen plek meer om die andere boxen aan te sluiten(en er zit ook geen aansluiting voor op)
Het kabeltje wat uit mijn Subwoofer komt is trouwens ook gewoon 3.5mm jackplug

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je moet een sub aansluiting hebben voor een subwoofer.

Wat is nu eigenlijk precies het dilemma??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Ik heb maar 1 aansluiting die uit mijn sub komt en dat is de 3.5mm waar moet ik die aansluiting vandaan toveren? Mijn sub moet hem ondersteunen. MAar nog eens mijn vragen:

Is het mogelijk om zowel mijn 2.1 set (zie productkoppelingen) EN mijn andere boxen aan te sluiten op dezelfde radio en het zelfde geluid eruit te krijgen? (de 2.1 set gaat met de 3.5mm de overige boxen met 2 losse draadjes) aan die sub zit GEEN andere aansluiting dan normale 3.5mm.

En
Kan ik met dit mijn boxen zowel op mijn PC als mijn radio aansluiten? Mij is verteld dat ik daar zoon dingetje voor nodig ga hebben namelijk. En welke kabels moet ik er dan allemaal bijnemen? (mijn radio gaat met 3.5mm en mijn PC ook met 3.5mm)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

"Waar anders in" was dus het punt wat niet duidelijk was. Plus dat het redelijk logisch is dat het geluid uit de externe speakers op mute gaat als je de hoofdtelefoon er in doet.

Om een subwoofer aan te sluiten zal je setje een subwoofer pre-out nodig hebben. Echter gaat dit weer niet op om dit Trust setje aan te sluiten aangezien dit geen echte 2.1 set is. Dit is qua bekabeling een 2.0 set en dus geen dedicated kabel voor de subwoofer.

Enige wat je zou kunnen doen is de kabels van het 2.1 setje afknippen en dan samen in de terminals doen van het andere setje. Je mist dan alleen wel de subwoofer. Dit kan geen kwaad als je met een normaal volume blijft spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Zonder de subwoofer ga ik niet meer kunnen.

Is er niet iets wat ik aan kan schaffen om dit idee te verwezenlijken anders? (liever geen duizenden euros)
En mijn andere vraagje?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 20:49
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je probleem precies is (je verwoordt het nogal vaag imho), maar als ik het goed heb is dat als volgt:

- Je hebt een radio met versterker
- Je sluit je nieuwe speakers met een dergelijke draad aan op je radio/versterker:

- Je subwoofer gebruikt dit kastje:
http://vandenborne.net/img/kastje.jpg

Correct?

Hoe ziet de achterkant van de sub eruit? Kun je niet gewoon je radio dmv de hoofdtelefoon-uitgang aansluiten op dat kastje en je nieuwe boxen op die subwoofer? Moet je er waarschijnlijk wel even een paar RCA-stekkers op zetten.

[Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-07-2011 21:13]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:05
Conclusie, hij wil gewoonweg een beter speakersetje on the cheap. Zelf zou ik dan wat recensies gaan bekijken en lezen en daarna in de winkels beluisteren, want met dit gekloot kom je denk ik nergens 8)7.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Ik zal morgen wat foto's posten. Hoe zit het trouwens met vraag 2?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Het heeft geen enkele zin daarover te gaan speculeren als we niet weten welke aansluitingen op welke apparaten zitten e.d.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 154173

De subwoofer sluit je via 3.5mm aan op de hoofdtelefoonuitgang van de radio/computer.
De luidsprekers sluit je vervolgens aan op de subwoofer, net als de originele trust luidsprekers waren aangesloten.
Je zegt dat deze luidsprekers een (rood/zwarte) rca kabel heeft.
Maar het lijkt mij dat de uitgangen op de subwoofer ook RCA zijn.

Maar dit past niet zeg je, dus een van bovenstaanden zinnen klopt niet, ben benieuwd welke.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Het zou ook kunnen dat TS actieve speakers heeft. Ik nam wel aan dat bij zijn radio een versterker zat, maar dat is natuurlijk helemaal niet zeker. Maar één van de twee moet kloppen: of het zijn actieve speakers, of hij heeft een versterker in/bij de radio.

Beide scenario's zijn suboptimaal. Passieve speakers kunnen op de (actieve) subwoofer worden aangesloten, maar dat zit je met een inferieure versterker van Trust. Actieve speakers gaan waarschijnlijk niet goed als ze op een actieve sub worden gechained.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Plus dat het redelijk logisch is dat het geluid uit de externe speakers op mute gaat als je de hoofdtelefoon er in doet.
Mijn Onkyo doet dat inderdaad, maar mijn Marantz niet. Daar moet ik het knopje "speakers 1" indrukken, of eik uitdrukken wil ik alleen geluid over de headphone hebben. Als ik dat niet doe heb ik zowel over de speaks als over de headphone geluid :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik heb meer het idee dat het hier om zo'n mini-/microsetje gaat van een merk als Philips, Sony, Akai of wat dan ook. Vandaar dat ik die conclusie trok. Maar het is sowieso lastig zonder iets van types of wat dan ook. Verder is het voor 99% toch echt standaard dat je set mute zodra je een headphone in plugt.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het is heel normaal dat de luidsprekers uitgeschakeld worden als je een hoofdtelefoon aansluit, je versterker denkt dat dus ook bij je subwoofer.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Ja maar is er dus een manier en zo ja welke om het geluid uit beide te laten komen? Eventueel door tussenkomst van een extra versterker of dat paneel waar ik al een link van gegeven had klikje en welke kabels ga ik dan allemaal nodig hebben.
Of moet ik hiervoor een andere subwoofer aanschaffen? Zoja welke?

• alex3305
Het systeem dat je aandraagt is een zogenaamde miniset, wat meestal inhoud dat er relatief erg weinig aansluitingen opzitten. Wat je zou kunnen doen is het volgende:

code:
1
Computer -> JVC MINISET <- 3.5mm <- Subwoofer <- JVC Speaker A & B

Daarmee moet je dan wel plugjes (tulp, rca, net hoe je het wilt noemen) aan de kabels solderen.

Zelf zou ik gewoonweg een nieuwe set halen met een klein budgetje (50 - 100 euro) zodat je wat fatsoenlijks kunt kopen, wat hiermee aankloten lijkt me persoonlijk geen doen.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Moeten de pijltjes rechts van de JVC niet de andere kant op? Het lijkt nu net alsof ze in de JVC input moeten.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
alex3305 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:37:
Het systeem dat je aandraagt is een zogenaamde miniset, wat meestal inhoud dat er relatief erg weinig aansluitingen opzitten. Wat je zou kunnen doen is het volgende:

code:
1
Computer -> JVC MINISET <- 3.5mm <- Subwoofer <- JVC Speaker A & B

Daarmee moet je dan wel plugjes (tulp, rca, net hoe je het wilt noemen) aan de kabels solderen.

Zelf zou ik gewoonweg een nieuwe set halen met een klein budgetje (50 - 100 euro) zodat je wat fatsoenlijks kunt kopen, wat hiermee aankloten lijkt me persoonlijk geen doen.
Hmm oke, vergeet heel die grotere speakers.
Kan ik als ik gewoon die 2.1 set van Trust aangesloten heb zitten op de radio door tussenkomst van dit dingetje het geluid van mijn PC en het geluid van mijn radio beide uit dezelfde boxen laten komen? Mij is verteld dat ik daar zoiets voor nodig zou hebben namelijk.

• HarmoniousVibe
Hmm dat dacht ik al: oftewel, gewoon net zo aansluiten als dat je je Trust aansluit, maar dan de speakers van Trust vervangen door de grote. Enige wat je hoeft te doen is wat RCA-connectoren aan één kant van de speaker wire solderen.

Verder, wat je nodig hebt om zowel je radio als je PC aan te sluiten is een DPDT switch.

Hiermee kun je echter niet tegelijkertijd naar je radio én je PC luisteren. Hoe dat wel kan weet ik zo niet. Je kunt in ieder geval niet zo'n simpele Y-switch gebruiken.

[Voor 23% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-07-2011 22:38]

• alex3305
denikids schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:37:
[...]

Hmm oke, vergeet heel die grotere speakers.
Kan ik als ik gewoon die 2.1 set van Trust aangesloten heb zitten op de radio door tussenkomst van dit dingetje het geluid van mijn PC en het geluid van mijn radio beide uit dezelfde boxen laten komen? Mij is verteld dat ik daar zoiets voor nodig zou hebben namelijk.
Stop die 50 euro mooi in een nieuw en wat beter speakersetje. Als je er 50 euro bij doet kun je zelfs al flinke pareltjes kopen of een goedkoop 5.1 setje, wat allemaal zeer waarschijnlijk beter klinkt dan wat je nu hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Moeder wou van haar set af, niks hoeven te kopen dus. Nu een GEWELDIGE stereotoren staan (ook nog 2 ruimtevretende cassetebandspelertjes en een platenspeler) maar hier zaten meer dan genoeg aansluitingen op. Tevens heb ik de boxen erbij gekregen.
AK 141 van philips. komt geweldig geluid uit :)

Bedankt voor de hulp iedereen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Over goede bas gesproken, er is nergens te vinden welke geluidskaart of chip je gebruikt. Maar mocht dat een X-Fi zijn graag aandacht voor het volgende: PAX PCI X-FI ALL OS Driver V4.55 Ik werd nl ook (met subwoofer) een beetje moe van het ontbreken van een goede bas verhouding en wou al over schakelen naar zn Asus Sonar ding ofzo maar toen ik dit heb getest vandeweek was het probleem opgelost!

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Aha, nou ik luister gewoon radio via de gratis verkregen stereotoren. Voorheen met dat radiotje waar ik fotos van gepost had XD Die 2.1 set is nu op mijn PC aangesloten dus ook geen gekloot meer met extra kabels om maar PC geluid te krijgen etc. Ik gebruik gewoon de onboard audio daarvan :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee