Toon posts:

[W7] Pagefile.sys & hiberfile.sys

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 13:37
Een goede middag!

Na mijn pc upgrade vond ik al dat mijn C:/ schijf zo vol zat zonder dat er iets geïnstalleerd was, maar goed, destijds nog niet zo'n probleem. Nu er wat meer zaken op mijn SSD komen te staan (80gb) begon ik me toch wat te ergeren aan die ~28 GB die ik miste aan ruimte.

Na wat zoeken blijkt dat er twee bestanden op mijn C:/ schijf staan:

- 16 GB aan pagefile.sys
- 13 GB aan hiberfil.sys

Nu heb ik wat zaken gelezen over de pagefile, maar ik krijg erg verschillende antwoorden. De één zegt dat je deze absoluut niet meer nodig hebt als je 4 GB+ RAM hebt, terwijl de ander zegt dat je deze het beste 1,5x de grootte van je RAM kan zetten. Aangezien ik 16 GB RAM heb en maar een 80 GB SSD, vind ik optie twee persoonlijk minder interessant ;)

Vraag 1: kan ik mijn pagefile met een gerust hart op ~1-2 GB zetten ipv de 16 GB?

Vraag 2: aangezien ik zelf nooit slaapstand gebruik, omdat mijn pc OF aan staat OF compleet uit, kan ik de hiberfil.sys veilig verwijderen/uitschakelen? En is er een andere manier om dit te doen, of is het invoeren van "powercfg.exe -h off" in de cmd de enige manier? (via google gevonden)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat zijn je hudige instellingen van je pagefile? Superfetch gebruikt afaik ook een deel van je pagefile als die beschikbaar is, zelf heb nu 8GB geheugen en pagefile op 1GB gezet en Superfetch uitgeschakelt.

Hibernate kan je onder energy beheer uitschakelen, standaard staat deze aangevinkt. Uitzetten, restart en je bestand zou weg moeten zijn.
edit, Hibernate kan dus inderdaad alleen volledig uit met powercfg.exe -h off, Win 7 blijkt dus slaapstand en sluimerstand te hebben.

[Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2011 16:37]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-04 20:42
Pagefile gewoon op 2GB zetten, pagefile is wel verplicht voor veel programma's en 2GB moet voldoende zijn.
De powercfg -h off is de enige optie om echt het bestand weg te krijgen, gebruik hiervoor wel de elevated mode (run as administrator), anders krijg je access denied meldingen, ook al ben je zelf admin.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 13:37
Bedankt voor de info.

Superfetch staat uitgeschakeld. Daar kwam de Intel Toolbox al mee toen ik mijn SSD aan het optimaliseren was.

Van 5 GB vrije ruimte naar 31 GB vrije ruimte gaan is een mooi iets op een schijf van 74,4 GB :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SubSense
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 13:39

SubSense

Not your keys, not your coins

Misschien heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 10:37
Je kan natuurlijk ook je pagefile op een andere partitie zetten ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Pagefile van 2 GB is voldoende. Kans is erg groot dat als je deze file zelfs verwijdert, je helemaal niks merkt.

Hyber file kan je probleemloosdeleten
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee