Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 356260

Topicstarter
Medetweakers,

Ik ben van plan om het werkgeheugen in mijn laptop van 8GB naar 16GB uit te breiden. Dus ik op onderzoek uit welk werkgeheugen erin moet (DDR3 1333 voor mijn model). Tevens was ik aan het kijken of ik de processor een lichte overclock kan geven voor stationair gebruik en zocht even op welke temperaturen de processor aan kan, en tot mijn verbazing staat er op de Intel website bij de processor informatie dat het maximaal met 8GB overweg kan (http://ark.intel.com/Product.aspx?id=52219) terwijl Asus vermeld dat de laptop (met dezelfde processor) tot 16GB aankan (http://www.asus.com/Noteb...use/G73SW/#specifications).

Weet iemand hier hoeveel er daadwerkelijk aangestuurd kan worden, of hoe ik erachter kan komen (zonder het eerst te kopen en in te bouwen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-05 11:18

BrammT

The one and only!

Welke programma's gebruik je? Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je 16GB RAM nodig hebt. Als je snelheid tekort komt kun je beter een SSD aanschaffen. :)

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Voornamelijk CAD, en veel op de achtergrond (op dit moment bijv. 500MB aan JAVA, ~400MB voor chrome, 200MB voor de indexer...) , bij het maken van renders schiet het RAM vol. Ik heb op dit moment een SSD als bootschijf waar dan ook de meest gebruikte programma's op staan, maar wil er geen swap disk van maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02 11:00
BrammT schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:26:
Welke programma's gebruik je? Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je 16GB RAM nodig hebt. Als je snelheid tekort komt kun je beter een SSD aanschaffen. :)
misschien mailtje sturen of bellen ?

Topicstarter
Om jullie op de hoogte te houden, en andere eigenaren van deze laptop informatie te geven, onderstaand bericht.
Eindelijk reactie van Asus:
Geachte heer x,

Bedankt voor uw email.

Wij hebben dit voor u nagekeken en volgens onze gegevens ondersteund dit model notebook met de I7 quadcore tot 16gb intern geheugen.

Op de website van Intel is duidelijk te lezen dat het maximum van 8gb natuurlijk ook aan het gebruikte geheugen ligt.
Dit houdt in dat er zowiezo ondersteuning is tot 8gb maar bij bepaald geheugen kan dit dus meer zijn.

Zoals aangegeven kunt u dit notebook gebruiken in combinatie van 16gb intern geheugen.
Verder hebben wij geen geheugen QVL lijsten beschikbaar voor onze notebooks.
Wij testen namelijk geen geheugen modules na voor onze notebooks, dit doen wij alleen voor onze desktop moederborden.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet,

Asus TSD.
x
Hoewel ik vrij weinig kan met dit antwoord ben ik blij dat er reactie is. Nu nog maar even wachten op bericht van Intel.

• Anoniem: 395810
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Anoniem: 356260 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 08:35:
Om jullie op de hoogte te houden, en andere eigenaren van deze laptop informatie te geven, onderstaand bericht.
Eindelijk reactie van Asus:

[...]

Hoewel ik vrij weinig kan met dit antwoord ben ik blij dat er reactie is. Nu nog maar even wachten op bericht van Intel.
Yo, ik heb precies dezelfde laptop als jou maar ik heb er 8 inzitten op 1333
maar vriend van mij heeft deze ook en heeft wel 16 erin dus ik denk dat het wel kan?

Topicstarter
Fujibayashi, zou je aan je vriend kunnen vragen welk geheugen hij erbij heeft geplaatst ? Als het bij hem werkt, zal het ongetwijfeld ook bij mij werken :*)
Trouwens nog steeds geen bericht gehad van Intel...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee