Toon posts:

Inloggen op Linksys E4200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb zojuist een Linksys E4200 ingesteld icm 120Mbit/s internet van Ziggo. Afhankelijk van de server fluctueert de snelheid tussen de 70/8 Mbit/s en de 118/9.8Mbit/s. Daarmee dus geen probleem, ligt waarschijnlijk aan de server. Ik wil echter inloggen op de router, dus ik ga naar 192.168.1.1 in Chrome. Ik krijg de melding: "The server 192.168.1.1:80 at Linksys E4200 requires a username and password. Volgens internet moet dit 2x admin zijn. Als ik dat intype refresht ie gewoon en krijg ik dezelfde melding..... Ik heb nog niks aan passwords, behalve die van draadloos internet, ingesteld..... Hoe kom ik er toch in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:42
Probeer eens alleen admin als wachtwoord in te vullen, dus veld gebruikersnaam leeg laten

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 15:11
Heb je die router zelf gekocht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Nope, refresht weer

EDIT:

@hmpf

inderdaad zelf gekocht bij Azerty, zelf uit de doos gehaald (was geseald) en geïnstalleerd. Er is dus na het productieproces helemaal niemand aangeweest.

[Voor 82% gewijzigd door Beatboxx op 08-07-2011 16:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phosporus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-06 10:12
Alleen admin als gebruikersnaam en geen passwd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ook niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:42
Kan je nog een andere browser proberen?
Ben je via draad verbonden met de router of via Wireless?

Aangezien je alleen nog maar wireless hebt ingesteld zou je je linksys ook nog even kunnen resetten

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
eerste keer linksys instellen moet toch via de kabel? Zit je nu via wifi?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
IE en FF geven ook hetzelfde probleem. Ik heb zowel wireless als bedraad geprobeerd. Instellen heb ik via de kabel gedaan, maar nav MarchelHoek's post even wireless aangezet.

EDIT: Ik zit nu met iemand van Cisco in een web-chat... Eens kijken wat die zeggen, voorlopig niks meer dan jullie.....

EDIT2: Ik ben er zelf uitgekomen, ik moest het wachtwoord van mn wireless gebruiken...

[Voor 39% gewijzigd door Beatboxx op 08-07-2011 16:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Beatboxx schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:25:

EDIT2: Ik ben er zelf uitgekomen, ik moest het wachtwoord van mn wireless gebruiken...
Dus op een "nieuw uit de doos" router stond jouw WPA/WEP key ingesteld als admin ww, toevallig. :/

Misery and hate will kill us all.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Beatboxx schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:17:
Ik heb zojuist een Linksys E4200 ingesteld icm 120Mbit/s internet van Ziggo.
...
Ik heb nog niks aan passwords, behalve die van draadloos internet, ingesteld..... Hoe kom ik er toch in?
Uit de handleiding: (http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/E4200/download)

Er wordt een aanmeldscherm weergegeven. (Een
vergelijkbaar scherm wordt weergegeven voor gebruikers
van andere besturingssysteemversies dan Windows 7.)
Aanmeldscherm
1. Typ admin in het veld User Name (Gebruikersnaam).
2. Voer in het veld Password (Wachtwoord)
het wachtwoord in dat is gemaakt door de
installatiesoftware.
Als u de installatiesoftware niet
hebt uitgevoerd, voert u het standaardwachtwoord
admin in.

Samengevat, je hebt de installatiesoftware gebruikt en niet helemaal goed gelezen of begrepen welke wachtwoorden je daar instelde.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@Zer0 mij is tijdens de installatie gevraagd om een SSID, en een key die vertelde dat dat de key voor draadloos netwerk is. Hoe kan een niet-handleiding lezer nu weten dat dat ook de key voor de webui is??
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee