Dag Tweakers,
Ik was op zoek naar een programmaatje dat txt-bestanden kan splitten op gewenste plekken. Bij mijn zoektocht vond ik echter alleen maar programma's die op grootte konden splitsen, dus heb ik zelf een programmaatje bedacht. Het probleem is alleen: ik weet niet hoe ik dit werkend kan maken. Zou iemand dit kunnen omzetten in (bij voorkeur) een batchbestand? Mijn kennis van batch-bestanden is niet groot genoeg om er zelf iets werkends van te maken. Bij voorbaat dank!
Ik was op zoek naar een programmaatje dat txt-bestanden kan splitten op gewenste plekken. Bij mijn zoektocht vond ik echter alleen maar programma's die op grootte konden splitsen, dus heb ik zelf een programmaatje bedacht. Het probleem is alleen: ik weet niet hoe ik dit werkend kan maken. Zou iemand dit kunnen omzetten in (bij voorkeur) een batchbestand? Mijn kennis van batch-bestanden is niet groot genoeg om er zelf iets werkends van te maken. Bij voorbaat dank!
code: TXT splitter
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| %% variabelen: NUMMER=1 % regelnummer XX=0 % achtervoegsel voor nieuwe bestanden, bv. bestand1.txt while(NUMMER < length(bron.txt)) if(length(regel(NUMMER)) < 11) check=1 else if(check=1) % de vorige regel was kort en de huidige niet XX++ check=0 (eventueel nieuw bestand bronXX.txt aanmaken met ipv XX een getal. Hetgeen voor XX moet gelijk zijn aan het bron-bestand) end voeg huidige regel toe aan bronXX.txt (als nieuwe regel zonder anderen te overschrijven. XX is een getal in de bestandsnaam) end NUMMER++ % ga naar volgende regel end |
Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II