Toon posts:

Semi weerstation/buienradar op oude laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 102673

Topicstarter
Geen idee waar die precies kwijt moet, dus als de mods hem graag ergens anders hebben? be my guest.

hallo,

Ik had een idee, maar weet nog niet hoe ik het uit wil gaan werken.

Ik zat eraan te denken om een oude laptop (400mhz of iets dergelijks met 128 mb ram) iets te modificeren zodat deze in een soort glazen kast aan de muur kan hangen en gegevens laat zien.
Dit zal vooral gaan om buienradar (constant refreshen) verwachte regen, temperaturen en dergelijke.

Zijn hier al standaard low end programma's voor waardoor ik gewoon de computer sochtends aanzet en dit word gestart. (linux of windows)
Of zal ik zelf iets moeten ontwikkelen hiervoor?
2x het wiel uitvinden is natuurlijk onzinnig ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Je kan de .gif-jes van http://www.knmi.nl/ gebruiken. de URL is altijd hetzelfde en kan worden weergeven met een willekeurige image viewer. Zelfs 400mhz lijkt me daarvoor voldoende.

Gewoon elke 5 minuten refreshen.

Zie ook Lapmod [digitale fotolijst] deel 3.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:43
Firefox in de map start ->programma`s --> opstarten douwen in XP.

Startpagina van firefox op buienradar stoppen en elke x-minuten laten refeshen. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/reloadevery/

Moet lukken dan toch?

[Voor 41% gewijzigd door __R__ op 08-07-2011 14:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Firefox. Met 128MB RAM? :P

Je kan beter een bash script schrijven onder linux. Geen idee hoe dat moet, maar het kan niet moeilijk zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 102673

Topicstarter
De lapmod had ik zojuist gevonden, ga ik zeker gebruiken.

Idee is gewoon dat deze in de stal komt te staan zodat ik weet wat er buiten gaande is of aan zit te komen en ik er dus rekening mee kan houden inplaats van iedere x op de mobiel de buienradar aan te klikken

Veder gewoon de weersvoorspellingen en misschien een internetradio erop aansluiten en uiteindelijk een ipcam maar dat is beide geen noodzaak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 22:36

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Ik zie niet in wat dit in de Devschuur doet. We hebben het hier over het programmeren van software. Ik kan het ook niet echt verplaatsen naar een ander forum, want al je vragen kan je zelf beantwoorden door het gewoon eens te proberen. Wanneer je tegen een probleem aanloopt kan je natuurlijk een topic starten, maar doe dat dan wel in het juiste forum.

Als je twijfelt over waar je een topic moet plaatsen kan je het beste gewoon even contact opnemen met een moderator.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:40

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

MueR schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:21:
Als je twijfelt over waar je een topic moet plaatsen kan je het beste gewoon even contact opnemen met een moderator.
Dat hoeft natuurlijk alleen maar als je na het lezen van Waar hoort mijn topic? (of een soortgelijk topic in andere hoofdfora) nog twijfelt over waar je je topic moet plaatsen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee