Toon posts:

Dual monitor slaapstand probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sven1984
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 19:38
Ik heb sindskort een probleem met mijn monitoren. Als ik mijn pc in slaapstand breng dan gaat 1 monitor in slaapstand en de andere monitor geeft het volgende aan: "Checking for a cable".
Voorheen ging dit prima, dat beide monitoren in slaapstand gingen.
Ik heb 2x samsung syncmaster p2250 monitoren. Ik heb ook al bij enegriebeheer gekeken of het toevallig een instelling is ofzo.

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit kan oplossen! Ik hoop dat jullie een oplossing voor me weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Heeft dat niet te maken met de settings in het OSD van de monitor zelf? Kan je daar niet instellen hoe het scherm zich moet gedragen bij slaapstand en dergelijke?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sven1984
Bedankt voor je reactie.

Beide monitoren zijn hetzelfde ingesteld. Daar ligt het niet aan. En voorheen toen het wel gewoon werkte heb ik ook niks aan mijn monitoren gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

draai de kabels eens om, en kijk dan of dezelfde monitor "checking for a cable" geeft, dan weten we of het aan de monitors of de PC ligt

• Sven1984
Ik heb de kabels omgedraaid maar ik blijf hetzelfde houden... Monitor 2 blijft zoeken naar een kabel...
Ik vind het echt vaag

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

zet die monitors dan eens terug naar fabrieksinstellingen, aangezien het bij dezelfde monitor blijft ligt het dus aan die monitor, en niet de PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sven1984
Heb dit ook al geprobeerd maar geeft geen verschil. Heeft hem mss met mijn voeding te maken? Of misschien aan energiebeheer?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Je had wel de kabels gewisseld, had je de schermen ook al eens gewisseld van poort op de grafische kaart? Als je dat doet en hetzelfde scherm blijft de meldingen geven zou je toch echt denken dat het aan het scherm ligt... Als de melding dan op het scherm komt dat nu wel naar behoren werkt moet je het zoeken in de pc zelf.

Ik ben mij overigens niet bewust van een instelling in Windows energiebeheer die dit gedrag zou kunnen veroorzaken. Wat je wel zou kunnen proberen is een andere driver installeren. Maar ik zou eerst de monitoren nog even switchen van aansluiting op je systeem.

Desktop | Server | Laptop

• Sven1984
Ik heb ondertussen ook al een andere monitor er op aan gesloten en die geeft dezelfde melding. Het lijkt erop dat de 2e monitor, die niet het hoofdscherm is, dit probleem geeft. Want als ik de kabels omwissel en van poort wissel op de videokaart dan is het altijd de niet hoofdscherm. Maar zodra ik in windows instel dat monitor 2 hoofdscherm moet zijn dan maakt dat alsnog niks uit...

Ik heb recent een andere videokaart gekocht en de bijbehorende driver geinstalleerd. Hiervoor moest ik voor mijn oude videokaart een andere driver installeren. Hier ligt het ook niet aan denk ik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee