Toon posts:

Te kort geheugen? amd hd3600 series

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Goedenmiddag,

Ik heb 2x een passieve radeon HD3600 erin met daarop 3 monitors

bijde kaarten hebben 256mb geheugen,

de 3 monitors draaien de volgende resoluties,

1280*1024
1920*1200
1680*1050

Als ik aan het videobellen ben, gaat windows klagen over videogeheugen en word het soms teruggezet naar windows7 Basic, ook haperen vaak mijn full hd filmpjes, maar alleen het beeld, geluid dan weer niet.

Is het dan aan te raden een betere videokaart te halen? of is het wat anders?

Draai dus windos 7 ultimate x 64

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Waarschijnlijk is het je videokaart inderdaad, niet echt meer van tegenwoordig he.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:10
Welke processor heb je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het afspelen van fullHDspul, doe je dat met hardwareacceleratie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ja zowel in vlc als de rest... alleen powerdvd wil enigzinds...

core i7 920 zit erin met 12gb intern

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer dan eens windows mediaplayer classic homecinema.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Die doet het het beroerdst van allemaal, zelfs het geluid hapert hierbij... heb de nieuwste amd drivers al gedownload... maar ook geen soulaas...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 19:37
Zal inderdaad de kaart zijn. Heb voor de lol vorig weekend nog eens m'n oude HD2600XT geplaatst om te zien wat het gaf. Stottering bij bluray om de 10 sec. Direct er terug uitgesmeten.

Mijn HD5770 daarentegen draait alle mogelijk HD soepel + het beeld lijkt echt 100 % goed.

[Voor 6% gewijzigd door huyanglee op 08-07-2011 17:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-12-2022
Dat windows meldingen geeft over te weinig videogeheugen vind ik niets gek.

Windows Aero slurpt nogal wat VRAM, op mijn enkele scherm van 1680x1050 pakt hij al 100MB, zonder ook maar iets anders te draaien wat gebruik maak van de videokaart.

Gezien je maar effectief 256MB (2 videokaarten in crossfire/SLI verdubbeld je bruikbare videogeheugen niet) heb, word dat al krap, en zodra er dan ook daadwerkelijk iets 'gerenderd' moet worden loopt dat dus simpelweg vol.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Je zou een tekort aan geheugen kunnen hebben, maar je geheugen is zeker niet te kort. Dan zou het namelijk niet passen en je computer zou niet werken,

Met die drie schermen op die resoluties kan je gewoon werken. Verwacht er niet te veel van. Wil je meer dan alleen tekstverwerken, bijvoorbeeld gamen, en dat op 3 schermen tegelijk, dan zou je het beste toch al kunnen kijken naar grafische kaarten met op zijn minst 1024 megabyte aan werkgeheugen. Dan kan je daar ook films mee kijken zonder schokken of iets dergelijks. Maar om een goede grafische kaart te vinden, kan je het beste eens loeren in de PW...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Okey naja heb een Sapphire Radeon HD 6870, 1GB, Flex besteld, morgen horen jullie de uitslag, bedankt alvast zover voor het meedenken...!

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Nou me nieuwe kaart zit erin, alleen vlc doet nog moeilijk bij sommige bestanden, zal wel een tekortkoming van vlc zijn, die is er nu af en mpchc is mijn standaard, verder geen problemen meer tot zover...

Tnx

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Centropy schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:18:
Nou me nieuwe kaart zit erin, alleen vlc doet nog moeilijk bij sommige bestanden, zal wel een tekortkoming van vlc zijn, die is er nu af en mpchc is mijn standaard, verder geen problemen meer tot zover...

Tnx
Dat zou niet moeten, of je hebt een harde schijf die te traag is, gooi er eens een ssd in! :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:02
Centropy schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:18:

Tnx
Als ik mij niet vergis moet je in VLC gpu-acceleratie altijd even inschakelen, die doet dat niet standaard. Alhoewel VLC met je huidige cpu totaal geen moeite met HD materiaal mag hebben ook al is er geen gpu-acceleratie ingesteld. Ik heb namelijk een wat mindere cpu en geheugen dan jij hebt... en kom er door jouw opmerking net achter dat VLC bij mij al die tijd ook al zonder gpu-acceleratie heeft gedraaid en ik heb er nooit wat van gemerkt... was even aan het kijken waar het ook alweer precies zat :)

Extra -> Voorkeuren -> tabblad 'Invoer en Codecs'... en dan een vinkje zetten bij 'GPU-versnelling gebruiken'

• Centropy
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
zitten 2 ocz vertex 2 in raid 0 in, dus dat is het niet, maar zou idd niet mogen, maar het is alleen bij de opnames door mijn eigen fullhd camcorder... verder niet meer, alles loopt wel al beter en als ik vlc links laat liggen waarvan de gpu accel al aan stond ben ik probleem vrij...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee