Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Wat bedoel je met unlocken? Waarschijnlijk heeft Acer (of de fabrikant die ze maakt in opdracht van Acer) gewoon een kale BIOS geflashed op dat moederbord. Als je uit kan vogelen of het een moederbord is dat ook door andere fabrikanten wordt gebruikt zou je kunnen kijken of er een andere BIOS voor beschikbaar is.
Ik acht de kans niet zo groot; meestal zijn die OEM borden kaal en beiden ze, behalve redelijke betrouwbaarheid, weinig extra mogelijkheden voor overclocken. Vaak is de stroomtoevoer naar compenenten niet zo denderend en de mogelijkheden om je multiplier of FSB in te stellen minimaal of absent.
Ik acht de kans niet zo groot; meestal zijn die OEM borden kaal en beiden ze, behalve redelijke betrouwbaarheid, weinig extra mogelijkheden voor overclocken. Vaak is de stroomtoevoer naar compenenten niet zo denderend en de mogelijkheden om je multiplier of FSB in te stellen minimaal of absent.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
volledig absent.
Maar ik kan dus ook niet even een andere bios erop zetten die niet zo kaal is? Als ik mijn mobo google krijg ik trouwens vrijwel alleen maar acer computertjes.
Maar ik kan dus ook niet even een andere bios erop zetten die niet zo kaal is? Als ik mijn mobo google krijg ik trouwens vrijwel alleen maar acer computertjes.
iemand een idee of het mogelijk is? Of word het dan een nieuw MOBO kopen?
sowieso als je wilt overclocken moet je een nieuw mobo kopen die daar ook voor geschikt is.
Vaak is het prima spul, die OEM bordjes, maar met overclocken moet je er niet aan beginnen!
Vaak is het prima spul, die OEM bordjes, maar met overclocken moet je er niet aan beginnen!
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Er bestaat niet zoiets als een universeel bios. Het bios is specifiek op je mobo toegespitst.denikids schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:41:
volledig absent.
Maar ik kan dus ook niet even een andere bios erop zetten die niet zo kaal is?
Acer maakt volgens mij zelf geen moederborden, maar koopt ze elders in stelt eisen t.a.v. het bios *(hufterproef). Als jouw moederbord ook ingezet wordt door andere fabrikanten dan bestaat er een kans dat je het bios van die andere fabrikanten gewoon kan gebruiken. Ik weet niet of dit mobo ook via andere kanalen is uitgegeven.
Ik kan me haast niet voorstellen dat er niet ook nog een andere fabrikant op je moederbord wordt genoemt (Foxxcon, Gigabyte, o.i.d.) of een type nummer waar je dit uit kan afleiden.
Hiermee zou je moeten gaan kijken bij die fabrikanten of ze een mobo hebben wat precies overeenkomt met wat jij hebt. Van daaruit kan je gaan kijken of er al ervaringen zijn met het flashen van een ander bios.
Gezien de small formfactor van je pc acht ik de kans zeer klein dat dit mobo ook via andere kananelen beschikbaar is gemaakt. Ik vermoed dat dit special order voor ACER is geweest.
Je zou nog kunnen proberen om software matig over te klokken.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Betwijfel of ik daar heel wat winst mee zal gaan behalen.
Kutte is wel dat er bij de aanschaf van nieuwe mobo (am3+ om CPU te behouden) ik ook gelijk windows opnieuw moet activeren ivm hardwarechange... Dus nog een code opzoeken of kopen ook.. BEdankt iniedergeval voor het bevestigen dat dit onmogelijk is.
Kutte is wel dat er bij de aanschaf van nieuwe mobo (am3+ om CPU te behouden) ik ook gelijk windows opnieuw moet activeren ivm hardwarechange... Dus nog een code opzoeken of kopen ook.. BEdankt iniedergeval voor het bevestigen dat dit onmogelijk is.
Pagina: 1