Toon posts:

bios unlocken Acer WMCP78M

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:26

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Hoihoi,
Ik heb dus mijn moederbord (Acer WMCP78M) die uit een volledig systeem komt, alleen is het enige wat niet vervangen is aan het systeem zo ongeveer het moederbord. Ik wil eigenlijk graag gaan overclocken en dergelijke maar dit kan niet omdat ik niks kan wijzigen in mijn BIOS en vrijwel alles gelocked is. Officieel heette de computer Acer Aspire x3300 Heeft iemand een idee hoe ik dit ga unlocken?
Southbridge model: ID075C
Chipset revision: A2
Chipset model: Nforce 720a (NVIDIA

BIOS:
Brand: AMI
Version: P01-A3
Date: 8/10/09

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat bedoel je met unlocken? Waarschijnlijk heeft Acer (of de fabrikant die ze maakt in opdracht van Acer) gewoon een kale BIOS geflashed op dat moederbord. Als je uit kan vogelen of het een moederbord is dat ook door andere fabrikanten wordt gebruikt zou je kunnen kijken of er een andere BIOS voor beschikbaar is.

Ik acht de kans niet zo groot; meestal zijn die OEM borden kaal en beiden ze, behalve redelijke betrouwbaarheid, weinig extra mogelijkheden voor overclocken. Vaak is de stroomtoevoer naar compenenten niet zo denderend en de mogelijkheden om je multiplier of FSB in te stellen minimaal of absent.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
volledig absent.
Maar ik kan dus ook niet even een andere bios erop zetten die niet zo kaal is? Als ik mijn mobo google krijg ik trouwens vrijwel alleen maar acer computertjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
iemand een idee of het mogelijk is? Of word het dan een nieuw MOBO kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

sowieso als je wilt overclocken moet je een nieuw mobo kopen die daar ook voor geschikt is.
Vaak is het prima spul, die OEM bordjes, maar met overclocken moet je er niet aan beginnen!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:45
denikids schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:41:
volledig absent.
Maar ik kan dus ook niet even een andere bios erop zetten die niet zo kaal is?
Er bestaat niet zoiets als een universeel bios. Het bios is specifiek op je mobo toegespitst.

Acer maakt volgens mij zelf geen moederborden, maar koopt ze elders in stelt eisen t.a.v. het bios *(hufterproef). Als jouw moederbord ook ingezet wordt door andere fabrikanten dan bestaat er een kans dat je het bios van die andere fabrikanten gewoon kan gebruiken. Ik weet niet of dit mobo ook via andere kanalen is uitgegeven.

Ik kan me haast niet voorstellen dat er niet ook nog een andere fabrikant op je moederbord wordt genoemt (Foxxcon, Gigabyte, o.i.d.) of een type nummer waar je dit uit kan afleiden.

Hiermee zou je moeten gaan kijken bij die fabrikanten of ze een mobo hebben wat precies overeenkomt met wat jij hebt. Van daaruit kan je gaan kijken of er al ervaringen zijn met het flashen van een ander bios.

Gezien de small formfactor van je pc acht ik de kans zeer klein dat dit mobo ook via andere kananelen beschikbaar is gemaakt. Ik vermoed dat dit special order voor ACER is geweest.

Je zou nog kunnen proberen om software matig over te klokken.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Betwijfel of ik daar heel wat winst mee zal gaan behalen.
Kutte is wel dat er bij de aanschaf van nieuwe mobo (am3+ om CPU te behouden) ik ook gelijk windows opnieuw moet activeren ivm hardwarechange... Dus nog een code opzoeken of kopen ook.. BEdankt iniedergeval voor het bevestigen dat dit onmogelijk is.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee