Toon posts:

Defecte Mybook data recoveren WD7500G032

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
Beste Tweakers,

Ik heb een WD Mybook WD7500G032 (750 gb, blauwe ringen) die niet meer opstart. Hij valt nog binnen de garantie dus dat is geen probleem. Ik wil echter de data van de HD veiligstellen. De HD werkt nog wel, deze is uitgebouwd en getest.

Nu dacht ik deze even eenvoudig aan een Sata poort te hangen en de data over te zetten naar een andere schijf.

Dit lukt echter niet. Er staan meerdere linuxpartities (ext3) op en onder windows 7 kan ik hier geen schijfletter aan koppelen. Bovendien lijkt het alsof het als raid geconfigureerd (raar, het is maar 1 HD) is omdat de data dmv een linux live cd, ubcd niet uit te lezen is.

Ik heb al diverse datarecoveryprogramma's geprobeerd (bv filescavenger) geprobeerd, maar het strand al bij het niet kunnen benaderen van de partities.

Wel kan ik onder windows de schijf dynamisch maken, maar ik weet niet welke gevolgen dit heeft.

Hoe kan ik op een veilige manier onder Win7 mijn data veilig stellen.

Iemand een suggestie ?

John

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat ik zou doen is even een Ubuntu Live CD aanmaken waarmee je zonder veranderingen aan je Windows installatie te maken toch Ubuntu kunt draaien. Van daaruit kun je de schijf gewoon benaderen als het goed is.

Ubuntu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik denk dat UBCD is geen Linux Live CD is, maar FreeDos. Verder kan ik niet vinden welke filesystemen worden ondersteund. Het zou me niet verbazen als de data partititie xfs is, en geen ext2/3.

Het gebruik van raid arrays op single disk NASsen is niet zeldzaam, en dient om de firmware van single- en dual disk boxen zoveel mogelijk identiek te houden.

De suggestie van Luit is niet verkeerd, maar een Ubuntu live CD ondersteund out-of-the-box geen raid. Dus als hij je datapartitie niet direct herkent, moet je mdadm installeren. Zorg dat je internet access hebt, en open dan een terminal, en type
code:
1
2
sudo apt-get update
sudo apt-get install mdadm
Eventuele raid arrays zouden automagisch moeten worden geassembleerd en gemount.

• Noppesnada
Hallo Mijzelf,

Ik had nog een ubuntu bootschijf als backup in mijn systeem zitten. Daar heb ik van geboot en heb gedaan wat je zei en zie -array in mijn systeem staan. Als ik die wil annkoppelen zegt hij "kan de locatie niet aankoppelen, kan bestand niet aankoppelen.

Mijn kennis van Linux is beperkt. Doe ik iets verkeerd ?

Alvast bedankt voor jullie moeite

John

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Kun je eens posten wat je ziet bij de volgende commando's?

code:
1
2
3
4
5
cat /proc/mdstat

sudo fdisk -l

mount

• Noppesnada
Beste Nielson, Ik had je laatste post nog niet gelezen, maar ben wat verder gaan "knutselen" en warempel het is gelukt. Ik heb alle data veilig kunnen stellen

De raid was wel actief, maar moest nog gekoppeld worden. Daarna was het kopieeren en plakken.

Nielson en Luit, Super bedankt voor jullie hulp. Het probleem is opgelost !
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee