Toon posts:

PC reageert niet op toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 168588

Topicstarter
Als ik mijn computer opstart reageert hij niet op het toetsenbord.

Hij komt in het scherm met de keuzes veilige modus, normaal starten etc. en telt 30 sec. af. In die 30 sec. reageert hij niet op het toetsenbord. Daarna komt heel even het windows logo in beeld. Daarna een BSOD en direct reboot.

Ik heb geprobeerd om in de bios te komen, via DEL of F11, maar ook dat lukte niet.

Het toetsenbord werkt op andere computers prima. Toetsenborden van andere computers op deze werken niet.

Ik heb alle usb poorten geprobeerd. Geen resultaat. Ook de PS/2 poort doet het niet, zowel met een ps2 toetsenbord als een usb via een verloop naar PS/2.

Ik krijg het vermoeden dat mijn moederbord gewoon stuk is.

Systeem eigenschappen:

775 Intel Core2Duo E4500 2.2/BOX
MSI 775 P35 Neo-F S/GL/PCIEx/ATX
Codegen M603CA 450W zwart-zilver
2048MB DDRII/667 Kingston CL5
ASUS nVi EN8500GT Silent 256
250GB Maxtor STM3250310AS 8/S
Windows XP mediacenter edition

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
zou bijzonder zijn als zowel usb en ps/2 je toetsenbord het niet doet...

als je in windows zit en je stopt een usb key er in, werkt hij dan wel?

heb je je cmos al eens gereset? staat in boekje van je moederbord hoe dat moet

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 168588

Topicstarter
Zojuist de CMOS gereset en het toetsenbord doet het weer :D. BIOS settings enzo wijzigen lukt nu gewoon. Ben blij dat mijn moederbord het nog gewoon doet.

Maar, na het windows logo krijg ik nog steeds een BSOD.

Ik heb de windows CD erin gehad en geboot vanaf de CD zodat ik evt dingen kan repareren. Ik kan in de Herstel consol komen maar ik weet niet wat ik daar moet doen. Iemand een idee?

Of moet ik gewoon Windows opnieuw installeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05 18:42
Anoniem: 168588 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:35:
Zojuist de CMOS gereset en het toetsenbord doet het weer :D. BIOS settings enzo wijzigen lukt nu gewoon. Ben blij dat mijn moederbord het nog gewoon doet.

Maar, na het windows logo krijg ik nog steeds een BSOD.

Ik heb de windows CD erin gehad en geboot vanaf de CD zodat ik evt dingen kan repareren. Ik kan in de Herstel consol komen maar ik weet niet wat ik daar moet doen. Iemand een idee?

Of moet ik gewoon Windows opnieuw installeren?
Zelfde probleem gehad. Reïnstall doen, niks aan te doen. Met een andere computer een Linux Live CD/USB maken om de files eraf te halen. Je kunt wel moeilijk gaan proberen de fouten op te sporen, maar eveen de bestanden extern opslaan en reïnstallen is veel makkelijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
voor je reinstalled..

stond je IDE modus op AHCI? na de reset staan dat soort dingen ook weer normaal.. dus op IDE mode..

dan BSOD hij idd op windows logo..

zorg dat dat soort dingen weer goed zijn ingesteld in je bios..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06
nedernakker schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:51:
voor je reinstalled..

stond je IDE modus op AHCI? na de reset staan dat soort dingen ook weer normaal.. dus op IDE mode..

dan BSOD hij idd op windows logo..

zorg dat dat soort dingen weer goed zijn ingesteld in je bios..
Wel scherp bedacht ;) !!, maar de BSOD werd al getoond voor de CMOS clear.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee