Toon posts:

videokaart killt psu's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kerf8809
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Nieuwe vraag is: wat kan moederbord allemaal kapot doen als het zelf kapot gaat?

Lang verhaal kort:
Koop nieuwe 560 ti => alles werkt (4-5tal dagen)=> zalman 600-HP begeeft het (pc start nog op met andere voeding) => koop corsair TX750 => alles werkt een namiddag => pc doet niets meer met eender welke voeding

Nu net ram-geheugen verkocht (dacht dat het nog zou werken) blijkt dat dit gewoon kapot is. Mijn corsair voeding heeft ook 2 dagen (verspreid over de week) een oud amd athlon 2000+ systeem draaiende gehouden.

Nu heb ik alles nieuw gekocht buiten mijn 560ti en is mijn vraag: hoe risicovol is het om de corsair / 560 ti in dit nieuwe systeem te steken?

Plan was om eventueel enkele dagen gewoon onboard graphics te gebruiken dan pas de 560 erin te steken.

Nieuwe specs:
I5 2500K (Hyper 212+)
GA-Z68-UDH3-B3
2x 4GB kinston value ram
Crucial M4 128GB SSD
Oude HDD's: 2x 500GB hitachi desktar (werken nog via extern kabeltje langs usb op laptop)
Oude Antec P182

Alvast bedankt voor de replies (en nog eens bedankt aan mensen hieronder die me al verder geholpen hebben)

[oude post en replies hieronder moet je niet echt lezen]
hey,

Vorige week nieuwe grafische kaart gekocht (Palit Xpertvision 560 ti om 8800 GT te vervangen).
Alles werkte perfect voor een 4-5tal dagen (Starcraft 2 en mafia 2, CPU temp < 60°, GPU < 80° case en hdd temp rond de 30-35° gemeten met hardware monitor)

Dan deed mijn pc helemaal niets meer (duw op power knop en er gebeurt helemaal niets).
Na alles buiten CPU & Mobo & geheugen te ontkoppelen van voeding starte er nog steeds niets op. Dus dacht ik dat voeding (ZM600-hp) defect was.
Dan heb ik deze in oudere pc van mijn broer gestoken en daar maakte de pc bij het opzetten van de voeding (dus gewoon power knop van voeding opzetten) een vreemd geluid, maar starte de pc wel op (pc niet lang laten opstaan omdat we dachte dat er iets mis was met voeding).

Dan hebben we zijn 580 watt voeding in mijn pc gestoken met oude grafische kaart en tot in Windows geraakt. (We dachten dan dat mijn nieuwer moederbord evt. beter beschermd was tegen slechte voedingen en daarom niets deed)

Donderdag dan nieuwe voeding gaan halen (Corsair TX750 v2), geïnstalleerd, pc start perfect op, uur of 2 mafia 2 gespeeld en deze ochtend gebeurt er weer niets als ik op power knop duw. Weer alles buiten cpu, geheugen en mobo uitgetrokken en gebeurt nog steeds niets. Net deze voeding in die oudere pc gestoken en daar gebeurt ook niets) (domme fout, werkte dus wel)

Zelf heb ik natuurlijk al wat gegoogled en gevonden dat:
-eventueel iets met videokaart waardoor er kortsluiting is ? maar psu zou short-circuit protection moeten hebben... en pc is niet uitgevallen ofzo, starte perfect op, normaal uitgezet en s'ochtends deed hij niets meer
-moederbord defect?
-eventueel slechte elektriciteit (maar pc staat hier al 4tal jaar, laptop is op zelfde stopcontact aangesloten en geen problemen...)

Andere system specs:
Antec P182
Gigabyte X38-DS4
Q6600 (zalman 9700 LED)
4x 1GB Kingston hyperx geheugen
Jetway 8800GT => Palit (Xpertvision) 560 ti
Zalman ZM600-HP => Corsair TX750 v2

Alvast bedankt...

[Voor 25% gewijzigd door kerf8809 op 22-07-2011 10:25. Reden: nieuwe vraag]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31
1 van mijn pc's (ook met X38 chipset) had van dit soort vage problemen, de northbridge bleek te warm te worden. Ik kwam er achter toen bleek dat met de kast open de pc prima bleef werken. Nu heb ik een extra fannetje op de northbridge gericht en werkt ie alweer weken prima.

Het zou ook iets anders kunnen zijn maar is het proberen waard denk ik. Kijk of je met open kast wel kan werken/gamen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-06 10:06
mocht het aan de temperatuur liggen dan kan je altijd nog even voelen. maar het is wel raar dat na de nieuwe graka er 2 voedingen zijn gesneuveld. vooral omdat daar ook een nieuwe voeding bij zit.

How are you doing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
@Haarbal: Dat zal geen nut hebben, de TS zet s'avonds zijn PC uit, en s'ochtends koud wil hij niet meer aan, dus heeft waarschijnlijk niks met oververhitting te maken.

@TS: Doet de nieuwe voeding helemaal niks meer? Stinkt hij verbrand? Gaat de voeding wel aan als je hem op de stekker doorverbindt? Power connectors op de graka zitten stevig?

[Voor 0% gewijzigd door NoFearCreations op 08-07-2011 12:58. Reden: typo]

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
als je de power connector van je moederbord los haalt en de pinnen bijv. met een schroevendraaier kort doorverbind, start hij dan wel? het zou kunnen dat je power connector op een of ander manier sluiting maakt met je kast namelijk

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31
Bij mij wou hij ook niet meer aan zonder bios reset, maar goed, de fans gingen wel aan. Als er echt niks gebeurt dan zal de voeding misschien toch weer kapot zijn, zeker als ie het in de oude pc ook niet doet.

Je kan ook nog opzoeken welke pinnen van de voeding je moet doorverbinden zodat de voeding los van een pc ook aan gaat. Kan je kijken of de voeding nog wel iets doet.

[Voor 28% gewijzigd door haarbal op 08-07-2011 13:14]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-11-2022
Dat zijn de helgroene en een van de zwarten. Maakt niet uit welke. Sample picture van mijzelf:

En dan gewoon een fannetje aan een molex hangen en kijken of hij gaat draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Als bovenstaande foto niet duidelijk is:

Verbind PS_ON met een COM.

PS. Dankzij de titel van deze thread heb ik het deuntje van video killed the radio star in mijn hoofd.

Video killed the power supply...

:+

Edit: Waar was mijn hoofd toen ik dit poste? Had me 180° vergist :x

[Voor 52% gewijzigd door YellowOnline op 22-07-2011 11:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kerf8809
bedankt voor de snelle antwoorden,

stom van me maar ik had blijkbaar de blok met verscheidene stopcontacten bij broer niet opgezet (zag oranje lampje maar groen moet ook branden)...

Met mijn voeding start zijn pc dus wel op maar als je de voeding gewoon opzet (zonder pc op te zetten) isser zoals bij mijn ZM-600hp een gezoem dat we niet horen met de voeding die normaal in die oude computer steekt

Net ook voeding terug in mijn pc probere te steken en dan horen we het gezoem niet / amper, ik dacht wel iets te horen maar broer niet. Met de voeding van mijn broer doet mijn pc ook helemaal niets (waar hij woensdag wel met opstarte waardoor we dachten dat voeding defect was)

dus lijkt erop dat mijn moederbord het begeven heeft, ga ik er nu eens uithalen om te kijken of er iets doorgebrand is ofzo

Ook nog geprobeert om (na het verwijdere van 3 van de 4 geheugenlatjes) CMOS te resetten (door 2 pinnetjes te verbinden met een schroevendraaier en geprobeert om reset / start-up knop te verwisselen, 2 pinnetjes van start-up te verbinden met schroevendraaier (om defecte knop op front panel uit te sluiten)

[Voor 16% gewijzigd door kerf8809 op 08-07-2011 21:13]

• kerf8809
op moederbord is dus helemaal niets te zien, nu ken ik niet echt heel veel van elektronica maar ik ga er dan maar vanuit dat nieuwe graka teveel van mijn ZM-600hp vroeg => zo het moederbord beschadigt welke achteraf nog even gewerkt heeft maar het dan volledig begeven heeft...

Plan is dan om nieuw systeem te kopen, enkel zit ik nog met het probleem of ik mijne nieuwe grafische kaart daar in ga steken of niet (heb beetje schrik dat er iets mis mee zou zijn en dat dat heel het nieuwe systeem zou kapot doen)

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 11:16
YellowOnline schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:50:
Als bovenstaande foto niet duidelijk is:

[afbeelding]

Verbind PWR_OK met +5VSB.

PS. Dankzij de titel van deze thread heb ik het deuntje van video killed the radio star in mijn hoofd.

:+
Sorry, maar volgens mij is het PWR_ON en 1 v/d zwarte draden?

• kerf8809
bumpje voor nieuwe vraag (zodat ik geen nieuwe thread moet aanmaken)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee