Toon posts:

Excel 2k7 in Word 2k7 - Vertekende tabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:05

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Mensen,

ik heb toch wel een serieus vreemd probleem op kantoor met mijn Word documenten.

Wij hebben enkele Word documenten waar een soortement van 'embedded excel' sheet zit:

Als je die tabel wil bewerken moet je erop dubbelklikken, dan opent hij een soort mini-excel:

En om de tabel na het bewerken weer te sluiten klik je willekeurig ergens buiten de tabel.
Helaas, en ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet 'fixen', gebeurt er dan dit:

Hij vertekent ineens heel de tabel, waardoor deze onleesbaar word. Hij blijft net zo breed als hij daarvoor was, maar alle letters worden uitgesmeerd. Meestal was dit niet te zien wanneer je het document ook echt ging printen, maar om mij onverklaarbare redenen doet hij dat nu ook niet meer.

Elke vorm van bewerken (zelfs als je die tabel alleen maar opent en sluit) heeft dit tot gevolg.
Ik moet de offerte vandaag aanleveren, kunnen jullie mij de verlossende tip geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je haast hebt eerst maar quick and dirty: het is een klein tabelletje. Maak een reservekopie van het document, verwijder de tabel en maak 'em opnieuw aan. Dan niet door te copypasten (of importeren) uit Excel maar door Invoegen => Tabel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:21:
Als je haast hebt eerst maar quick and dirty: het is een klein tabelletje. Maak een reservekopie van het document, verwijder de tabel en maak 'em opnieuw aan. Dan niet door te copypasten (of importeren) uit Excel maar door Invoegen => Tabel.
Helaas was dit alleen een voorbeeld :P ik heb tabellen ter grootte van bijna een a4'tje in het document met hetzelfde probleem.

Ik heb alleen zojuist wel bij toeval een symptoom ontdekt:

Ik werk via de terminal server, en wanneer ik op 1 display werk is de vertekening minder erg (als in, leesbaar) dan wanneer ik inlog met 2 schermen. Maw als ik in mijn TS client een single-display config kies gaat het beter dan wanneer ik 'full screen' aantik.

Nu werk ik zelf op Ubuntu en met diens ingebouwde TS client, maar bij mijn collega met een windows 7 laptop gebeurt exact hetzelfde: hij krijgt dezelfde vertekening als ik wanneer ik met 1 display werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Getver :o en ik dacht dat ik de enige was. Ik zal maar te zoeken op 'stretch' e.d. en kon geen oplossing vinden, maar die is er dus klaarblijkelijk ook nog niet.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee