Is het mogelijk om 2 pc's te linken via een rechtstreekse utp kabel? Hetzelfde idee als coax eigenlijk.
Als iemand het weet...
Als iemand het weet...
Verwijderd
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Uuhm, met 10Mbit kaarten heb je net zo een groot probleem als je geen X-Cable gebruikt.Op maandag 19 maart 2001 14:42 schreef tweaker2000 het volgende:
Cross Cable is een must als je netwerkkaartjes 100Mbit zijn!! Doe je dat niet dan heb je een probleem!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
daz gelulOp maandag 19 maart 2001 14:42 schreef tweaker2000 het volgende:
Cross Cable is een must als je netwerkkaartjes 100Mbit zijn!! Doe je dat niet dan heb je een probleem!
Maximum effort - Deadpool
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
Verwijderd
Jaa dusOp maandag 19 maart 2001 14:47 schreef SaiYa-JiN het volgende:
[..]
daz gelul
ik had ook een 10 Mbit en een 100Mbit met een crosslink kabel en het werkte gewoon
ow dat red ik welOp maandag 19 maart 2001 14:53 schreef SaiYa-JiN het volgende:
neej mag niet langer zijn als 75 mtr geloof ik als je een goeie kabel hebt teminste..
Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Voor UTP staat 100 meter, maar in de praktijk kan dat varieren van geval tot geval. In een stralings rijke omgeving zal die afstand waarschijnlijk later liggen dan in een afgeschermde omgeving. Wat het afzwakken van het signaal over de afstand aangaat is ook de kwaliteit van de kabels van belang.Op maandag 19 maart 2001 14:51 schreef tjAb82 het volgende:
en mag zo'n crosscable net zo lang zijn als je zelf wil..??? want ik wil ook met 2 pc's ff met elkaar verbinden, maar er zit ongeveer 25-30 meter tussen
Heal the internet ...
:?Op maandag 19 maart 2001 14:54 schreef tweaker2000 het volgende:
[..]
Jaa dusDat zeg ik toch...het is in ieder geval een MUST (dat betekent dat het moet) als je een 2 100Mbitkaartjes koppeld. En werken doet he zowiezo ja! DUS ook met 10Mbit.
Verwijderd
*sigh* Dit is alles wat ik zeg:Op maandag 19 maart 2001 15:07 schreef SaiYa-JiN het volgende:
[..]
:?
wat lul jij nou?
probeer het eens in het nederlands uit te legge
Verwijderd
Op beide PC's moet draaien TCP/IP en/of IPX/SPX en/of NetBEUI. Waarbij TCP/IP tegenwoordig het meest gangbaar is, maar het minst makkelijk te configureren. Echter zijn hier al heel veel draadjes over geopend, dus dat configureren moet wel gaan lukken. (Zo niet, dan open je toch gewoon nog een draadje?Op maandag 19 maart 2001 16:17 schreef _Phantom_ het volgende:
als je een cross cabel gebruikt is het dan gewoon een kwestie van in bijde coputers steken en draaien met die hap, opf moet je nog een bepaald protoclo in stellen?
Heal the internet ...
Verwijderd
Huh:?Op maandag 19 maart 2001 14:42 schreef tweaker2000 het volgende: