Toon posts:

Streamen vanaf Server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05 13:58
Beste,

Als eerste zal ik mijn idee uitleggen.
Situatie:
  • Ik heb een server (windows a.t.m., maar linux kan ook, mocht dat noodzakelijk zijn)
  • Apache e.d. zijn er op geïnstalleerd
  • Een map met video's (over het algemeen .avi), gekoppeld met een alias in apache
Wat ik wil:
  • Een pagina met overzicht van de films (waarschijnlijk maak ik die met PHP, geen probleem, ben programmeur)
  • De server moet video's uitlezen, subs toevoegen naar de cliënt streamen(liefst FLV, maar enig ander formaat mag ook)
Ik heb al een php streamer gevonden, maar is dit een goed plan? Is er een makkelijke setup?
Hoop hiermee echt geholpen te worden :)

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:19
Alles voor privégerbuik, neem ik aan...

Wil je als het ware je filmbibliotheek beschikbaar maken op 'n webpagina waar je altijd en over bij kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is het niet veruit het handigste om gewoon via VPN / SSH een verbinding naar de server te maken en die dan als zijnde een share op je client te benaderen. Dat lijkt mij voor het kijken van video's makkelijker dan een webbased oplossing.

Hoe je het ook doet je moet in elk geval zorgen dat de server aan een internetlijn hangt met voldoende upload om uberhaupt video's te kunnen streamen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 19:20
Wat voor clients?
Ik gebruik zelf Plex in combinatie met een Android telefoon. Dit gaat zelfs over 3G nog goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:43

Alternativ

4 8 15 16 23 42

XBMC en een source benaderen maken middels http/https/ssh

alternativ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05 13:58
@Zsub: Priv'e gebruik ja ;) Alles moet ook met een wachtwoord gaan werken
@ik222 Nee, ik wil het wel gebruikers vriendelijk houden.. Gewoon makkelijk een webpagina ;)
@rsoeting Vooral pc's, misschien ook nog een android-telefoon
@Alternativ Thanks, ik ga er naar kijken ;)

[Voor 8% gewijzigd door jarrin op 08-07-2011 10:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsoeting
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 19:20
Plex Server for Windows (MAC & Linux serevrs bestaan ook) is gratis.
Clients for Windows zijn er nog niet. Apple & Android clients wel, maar kosten een bescheiden bijdrage.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee