Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peregrine
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 17:00
Ik las net dit..., en ik vraag me echt af wie dit wil. Alle nadelen van de iPhone (geen A/S/M, witbalans, of andere instellingen en mindere sensor kwaliteit) EN het meeslepen van de objectieven.

Wat denken jullie van dit gadget?

Nee, ik ben GEEN hobbit...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 11:51
Waar is 1 april gebleven :$

wel een superhoog gadget gehalte dit hoor :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Iemand die met DSLR speciaal op foto jacht is heeft vaak meerdere objectieven bij zich.

Stel dat je samen met een partner bent kan hij/zij het andere objectief op de iphone zetten om ook semi-serieus mee te doen. Je hebt de spullen dan toch bij je.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Semi serieus? Dat noem ik gewoon aanprutsen. Een veel te zwakke sensor om uberhaupt fatsoenlijke foto's te maken zonder objectieven, laat staan als je er nog allerlei objectieven gaat voorhangen met zo'n verloopje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:09

Beeld is nog ondersteboven ook :P

Onderstaande quote dan :')
Two loopholes on each end of the case let you tie on a camera strap, so you can hang it around your neck just like your real DSLR.

[Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 08-07-2011 10:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat voor cropfactor krijg je met zo'n constructie? 1:3? 1:5? Wat een onzin :+ en dan nog te bedenken dat je met de meeste lenzen geen controle over het diafragma hebt en dat de focus-by-wire van lenzen als die in het bovenstaande plaatje waarschijnlijk ook niet werkt door gebrek aan voeding.

[Voor 58% gewijzigd door Bigs op 08-07-2011 10:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peregrine
Nog een paar quotes uit de FAQ:
- The Canon SLR Mount only works with EOS lenses (it is an EF-mount adapter). It is not compatible with Canon EF-S or FD lenses (dus kan je alleen de dure objectieven gebruiken)
- We've found that you'll lose about 1 to 2 f-stops when using the adapter.
- Can I adjust the aperture of my SLR lens while I'm using the mount? If you're using a newer digital lens [without aperture ring] then you're out of luck.

[Voor 6% gewijzigd door Peregrine op 08-07-2011 10:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja zo duur hoeven EF lenzen niet te zijn hoor...

Maar handig apparaat, je hebt een crappy ergonomie, crappy sensor, verliest 1~2 stops, kan je diafragma niet aanpassen en wss geen autofocus.

Kun je iedere euro ipv in dat ding beter in een M4/3 of iets vergelijkbaars stoppen als je dan toch compact wilt blijven :?

Gabriël ITX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:24
Ah, ik vroeg mij al af wanneer Canon en Nikon met hun spiegelloze modellen zouden komen :+

Ik zie hier echt niet het nut van in, waarom zou je wel je lenzen meenemen maar niet je camera? En die adapter kost ook nog eens 250 dollar, vis dan gewoon een leuke 450D van marktplaats af.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Als hij die lens perongeluk loslaat breekt z'n iPhone in tweeën denk ik :+
Koop dan inderdaad gewoon een goedkope tweedehands instap DSLR, heb je meer aan..

Puur hebbedingetje voor de lol dus :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
Dat EF-S niet werkt snap ik niet. EF past toch gewoon EF-S op?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Misschien heeft het te maken etm het uitstekende gedeelte van de EF-S lenzen.

@ PU: http://www.dfpro.nl/artik...-systeemcamera-in-2012%27

En Nikon heeft toch ook al een tijdje geleden uitspraken gedaan over hun compacte systeem ?

Gabriël ITX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

leuk_he

1. Controleer de kabel!

PowerUp schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:44:
Ik zie hier echt niet het nut van in, waarom zou je wel je lenzen meenemen maar niet je camera? En die adapter kost ook nog eens 250 dollar, vis dan gewoon een leuke 450D van marktplaats af.
Vanuit het standpunt van een fotograaf is dit inderdaad een slecht idee. Maar waarschijnlijk is het wel de oplossing om redelijke foto's zo snel mogelijk op facebook te gooien, zodat je heel de stap van foto's downloaden en selecteren op je laptop overslaat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
jip_86 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:55:
Andersom, EF lenzen passen wel op een EF-S mount maar niet andersom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peregrine
jip_86 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:55:
sapphire schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:59:
Misschien heeft het te maken etm het uitstekende gedeelte van de EF-S lenzen.
Misschien, maar het heeft misschien ook met de beeldcirkel te maken. Omdat de EF-S objectieven voor een kleinere sensor zijn gemaakt kan het ook zijn dat de beeldcirkel van een EF-S (na de adapter) niet helemaal de sensor van de iPhone bedekt met vignetting als gevolg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-05 22:00
Ach.. of je nou en een iPhone of 550D koopt voor 600 euro. Moet niet uitmaken toch :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
Maar met een 550D kan je niet bellen :P
Bigs schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:08:
[...]

Andersom, EF lenzen passen wel op een EF-S mount maar niet andersom.
Dat was hem ja, bedankt.

[Voor 8% gewijzigd door jip_86 op 08-07-2011 13:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Dit lijkt gewoon de ouderwetse depth of field adaptor die we vruuuger (voor je met dslr's kon filmen) voor onze videocamera zetten. Om zo toch een krappe DOF te krijgen uit een kleine sensor.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee