Toon posts:

Leveren deze kabels genoeg stroom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 378733
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik zit met de volgende vraag.
Ik wil graag deze video kaart kopen en in mijn computer zetten:
pricewatch: XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)
En heb dus op een review site gelezen dat het 151W gebruikt.

''The HD 6870 has a power draw of 151W which is more than a single 6-pin power connector and the PCI Express slot can deliver to the card (150W maximum)''

Ik heb dus deze output tot mijn beschikking:

Op deze output wil ik deze kabel plaatsen:

De videokaart vereist 2 6 pin, er komt er ook nog één uit mijn voeding zelf.
Dus ik heb er één uit mijn voeding en één single molex to 6 pin.

Werkt dit of niet?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
De kabels doen niet zoveel. Ja, ze werken waar voor ze bedoeld zijn. Dus dat zit wel goed.
Maar je voeding moet het leveren.
Wat is je systeem? Wat zit er dus in en welke merk voeding en hoeveel vermogen (W) levert deze?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Arunia schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:39:
De kabels doen niet zoveel. Ja, ze werken waar voor ze bedoeld zijn. Dus dat zit wel goed.
Maar je voeding moet het leveren.
Wat is je systeem? Wat zit er dus in en welke merk voeding en hoeveel vermogen (W) levert deze?
Mijn systeem is het volgende:
Nvidia Geforce GT 240 GDDR5 512mb
MSI MS-7616
4x 2gb DDR3 ram @ 1066mhz
Intel Core i5 750 2.67Ghz
Met deze voeding, Forton 400 Watt.
Ik wil dus eerst met deze 400 Watt proberen en anders neem ik een 550 watt over uit een ongebruikte PC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05 09:37
Kijk ook even hoeveel "vermogen" er per kabelboom geleverd kan worden...

Je hebt 1 kabel uit de voeding met bijvoorbeeld 4x molex.. deze ene kabel levert een max aan vermogen. Snappie?

Oh en je voeding.. wel krapjes aan he.. Mocht je een nieuwe voeding nodig hebben. Zalman ZM600 HP.. (wellicht outdated.. maar deze was dus +- 2-6 jaar terug de beste keuze die je kon maken)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
peak schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:50:
Kijk ook even hoeveel "vermogen" er per kabelboom geleverd kan worden...

Je hebt 1 kabel uit de voeding met bijvoorbeeld 4x molex.. deze ene kabel levert een max aan vermogen. Snappie?

Oh en je voeding.. wel krapjes aan he.. Mocht je een nieuwe voeding nodig hebben. Zalman ZM600 HP.. (wellicht outdated.. maar deze was dus +- 2-6 jaar terug de beste keuze die je kon maken)
Ik heb 2 molex in me PC, in één molex gaan: 1 rode, 2 zwarte en één gele draden.
En in de andere molex(zoals je kan zien op de foto) gaan 2 rode,4 zwarte en 2 gele draden in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 11:53

Geckoo

Good news, everyone!

de eerste die je beschrijft is de laatste molex op de kabel, de tweede (met de dubbele hoeveelheid kabels) is als het waren een tussen molex. als je de kabels zou volgens zou je nog een molex tegen komen (of de voeding)

[Voor 4% gewijzigd door Geckoo op 08-07-2011 08:56]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Het ligt echt aan het merk voeding. 400 is vrij krap en al helemaal wanneer je voeding van een "goedkoop" merk is.
Ik weet niet welk merk de overgebleven voeding is, maar verwacht dat je daar meer uit gaat halen.
Een Sweex is bijvoorbeeld niet te vergelijken met een CoolerMaster of ander merk.

Tip in ieder geval is om die 6-pin aan te sluiten en dat andere kabeltje op een andere draadboom te zetten.
Dan is dat verdeeld en minder kans op overbelasten van 1 draad.
In de handleiding van de voeding (wellicht op internet te vinden), staat wat deze per draad kan leveren. Draadset eigenlijk (dus per 4 dan).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Arunia schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 08:58:
Het ligt echt aan het merk voeding. 400 is vrij krap en al helemaal wanneer je voeding van een "goedkoop" merk is.
Ik weet niet welk merk de overgebleven voeding is, maar verwacht dat je daar meer uit gaat halen.
Een Sweex is bijvoorbeeld niet te vergelijken met een CoolerMaster of ander merk.

Tip in ieder geval is om die 6-pin aan te sluiten en dat andere kabeltje op een andere draadboom te zetten.
Dan is dat verdeeld en minder kans op overbelasten van 1 draad.
In de handleiding van de voeding (wellicht op internet te vinden), staat wat deze per draad kan leveren. Draadset eigenlijk (dus per 4 dan).
De andere voeding is van Realpower, en ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met dat andere kabeltje op een andere draadboom te zetten.
Bedoel je die 6pin connector op een andere molex??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Je hebt een kabel waar al een 6-pin aansluiting op zit.
Die kabel sluit je aan op de grafische kaart.
Daarna pak je een andere kabel. Dus niet diegene waar de 6-pins aansluiting op zit.
Aan die kabel zitten molex aansluitingen. Op één van die molex aansluitingen zet je dat stekkertje met de 6-pins aansluiting. Die sluit je daarna op de grafische kaart aan.

Als ik trouwens zoek, kom ik geen merk "Realpower" tegen. Het enige merk met Real power erin is Cooler Master, maar die zou duidelijk moeten zijn.
Mocht het toch een CoolerMaster zijn, dan zou ik die direct in je huidige pc zetten.
Staan er serienummers etcetera op die andere voeding?
Kun je deze dan posten? Dan kan ik kijken of dat ook echt een CM is.

[Voor 9% gewijzigd door Arunia op 08-07-2011 09:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Arunia schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:12:
Je hebt een kabel waar al een 6-pin aansluiting op zit.
Die kabel sluit je aan op de grafische kaart.
Daarna pak je een andere kabel. Dus niet diegene waar de 6-pins aansluiting op zit.
Aan die kabel zitten molex aansluitingen. Op één van die molex aansluitingen zet je dat stekkertje met de 6-pins aansluiting. Die sluit je daarna op de grafische kaart aan.

Als ik trouwens zoek, kom ik geen merk "Realpower" tegen. Het enige merk met Real power erin is Cooler Master, maar die zou duidelijk moeten zijn.
Mocht het toch een CoolerMaster zijn, dan zou ik die direct in je huidige pc zetten.
Oh sorry, het is inderdaad CoolerMaster , ik zag heel groot RealPower staan en dacht dat dat het merk was ;).
Ik probeer eerst met deze(400W Forton) voeding, en als dat niet werkt ga ik over op die CoolerMaster 550W.
Ik heb weer alle informatie, bedankt allemaal :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Volgens google is Forton een ander merk van Sparkle welke dan weer vergeleken wordt met Enermax etc. Wat dus hele goede merken zijn.
Maar nogmaals, de 400Watt is vrij krapjes. Het kan goed gaan. Maar als je wazige problemen krijgt, is dat daar aan te wijten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee