Toon posts:

Kortsluiting (?) na aanpassen koeling van processor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:58
Beste Tweakers,

Vanavond heb ik een nieuwe videokaart geplaatst en toen zag ik dat mij vorige erg stoffig was. Ik ben gaan gamen, maar zag toen de temperatuur van mijn processor richting de 65 graden schieten. Ik zette mijn pc uit en verwijderde de koeling. Na hem afgestoft te hebben stopte ik hem terug. Ik startte mijn pc op en wilde even de bios instellingen bekijken. Midden in de bios viel de stroom uit. Ik startte mn pc weer op en na 5 seconden stopte mijn pc er al mee. Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen?

Alvast bedankt voor je hulp
Vic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:46
Er is maar één verklaring voor mogelijk: Je hebt de koeling niet correct teruggeplaatst. Of de koeler zit er niet goed op en maakt geen of slecht contact met je CPU/heatspreader. Of je hebt geen (nieuwe) koelpasta gebruikt, en er zit nu allemaal stof tussen de CPU en je koelblok. Je mobo/CPU heeft namelijk een thermische beveiliging die de CPU voor schade behoed en uit voorzorg de hele PC uitschakelt.

Oplossing: Controleer en herbevestig je koeling! (Ook dan fan niet vergeten aan te sluiten) ;)
edit:
Beter doe je dat morgen(vroeg) pas weer :P

[Voor 5% gewijzigd door Puch-Maxi op 08-07-2011 03:49. Reden: Eerst ff uitslapen!]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik mis wat dingen/zaken o.a:

Wat is je kamertemp en wat je CPU normaal aan waarde in Celcius aangaf?
Je zegt dat je alleen een nieuwe(re) videokaart hebt geplaatst : Dus kast open, op zijn kant, oude eruit, nieuwe erin gezet en goed gekeken of deze niet (te) schuin geplaatst is. Kaart waarschijnlijk met voeding gegeven en tijdens plaatsen niets anders aangeraakt?

Heb je geprobeerd met de oude kaart en/of i.c.m. een andere voeding? Heb je onlangs je CPU overgeclockt? Hardware informatie?

[Voor 6% gewijzigd door XRayXI op 08-07-2011 05:58]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masvic
Heb het probleem opgelost, er zat wat stof tussen de koeling en de processor en wellicht zat de koeling er niet goed op.

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Maar heb je er nu wel nieuwe pasta tussen zitten dan?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 21:34

millman

6708Mhz @ -185c

Masvic schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:15:
Heb het probleem opgelost, er zat wat stof tussen de koeling en de processor en wellicht zat de koeling er niet goed op.

Bedankt voor jullie hulp!
Elke keer dt de koeler er afgehaald word moet je verse pasta er tussen doen!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Rupie schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 12:06:
Maar heb je er nu wel nieuwe pasta tussen zitten dan?
oude of geen koelpasta kan alleen bij oude Pentium 4 Prescott's een probleem zijn. Hier heeft zo ongeveer iedere fabrikant wel van geleerd. ;)
Denk niet dat het meer dan 7 graden zal schelen bij zijn huidige CPU :) Die zijn over het algemeen redelijk koel.

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Masvic
Nieuwe pasta zit er nog niet op. Morgen ga ik wat Arctic Silver halen, ondertussen draait hij met stress rond de 70 graden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee