Toon posts:

Recover data na een Format met een win7 boot disc.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28
Goedendag,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Van de week wilde ik een clean install doen van windows omdat ik hij , om de nog steeds vage reden, niet meer wilde starten.

Na het opstarten van de boot-cd, windows 7 - 64 bit , Ultimate origineel, kom je in het scherm waar stat: Install, Repair en nog een optie. Ik kies voor Install. Daarna kom je uiteindelijk in het scherm terecht waar je de HD kiest. Helaas was ik met 3 dingen tegelijk bezig en klikte in de haast op de bovenste schijf en daarna op format .Normaal was de bovenste schijf 0 nl altijd mijn SSD, alleen dit keer was het mijn data drive. Dus met foto;s en films etc etc. Games en OS heb ik op 2 andere schijven staan, 800Gb aan data weg, drivers, foto's , filmpjes, alles maar dan ook echt alles weg.

Nu heb ik met Power Data Recovery tool geprobeerd de data terug te halen , maar ik zie niet de data die erop stond op het moment dat ik de format deed, maar de data die er zo 2 maanden geleden zo uitzag.

Ook nu met Testdisk nu naar de schijf aan het kijken of de data nog intakt is.

Denk trouwens dat ik pech ga heb. had namelijk de data die al wel was terug gevonden terug naar de schijf laten zetten. Maar bij controle was dit dus niet alles en niet juist.. Schijnt bij overschrijven van de disk dat je data kwijt kan raken ? Weet iemand dit ?

Is het nog mogelijk deze data terug te krijgen zoals het was op het moment van format ?
Welke tool moet ik hiervoor gebruiken ? Alle hulp meer dan welkom !!!

[Voor 13% gewijzigd door RaymondG op 08-07-2011 01:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

data die er nog opstaat is de data die er nog opstaat, wat overschreven wordt is unrecoverable (duh)

Niet alles is weg maar hij (kan) dus ook oude versies vinden van je bestanden die je zelf hebt gedelete (samen met nieuwe resies). c'est ca

Ikzelf vind recuva wel leuk

[Voor 9% gewijzigd door Fish op 08-07-2011 01:21]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 15:48
misschien is dit wat
http://www.unformat.com/
9 van de 10 keer is het een quikformat dan wordt alleen een nieuwe partitie tabel gemaakt en staat de data er nog op.

oldskool dos kent ook nog het commando unformat
je moet dus een tool hebben die je oude partitie tabel kan herstellen. mits het een quik format was

net als fish hierboven zegt recuva is ook een goede bekende.
maar je hoeft dus bijn a geen data terug te vinden alleen de tabel is voldoende

[Voor 18% gewijzigd door dezejongeman op 08-07-2011 01:22. Reden: info toevoegen]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een "volledige format" is niet echt een volledige format meer een check

Ook dan gewoon proberen, getuige de oude bestanden die reeds gevonden zijn hoeven we daar niet meer over na te denken

[Voor 46% gewijzigd door Fish op 08-07-2011 01:24]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondG
Thx ga recuva en unformat eens proberen.

Dus fingers crossed dat ik niet de goeie data heb overschreven... |:(

De foto;s en de films zijn het belangrijkst.

Dank alvast voor de tips.

btw moet ik de schijf weer helemaal leeg maken om de recovery te doen, of laten zoals hij nu is ?

[Voor 14% gewijzigd door RaymondG op 08-07-2011 01:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat denk je zelf dat handig is ?

regel 1
nooit naar schrijven! je weet niet waar het overheen gaat.
alleen lezen en niet verder fucken met de inhoud

[Voor 19% gewijzigd door Fish op 08-07-2011 01:29]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondG
fish schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:28:
wat denk je zelf dat handig is ?

regel 1
nooit naar schrijven! je weet niet waar het overheen gaat.
Geen idee dus. Heb nog nooit eerder iets "stoms" als dit gedaan. Ben toch meestal wel voorzichtig...
"Schrijven naar" heb ik dus al gedaan.(was de data die bij 1e check gevonden was.) Laat het er wel opstaan dus...

Pc'tje gaat lekker hard werken vannacht...

[Voor 4% gewijzigd door RaymondG op 08-07-2011 01:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en de data die je gaat recoveren naar een andere hd schrijven !

toch succes gewenst

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondG
fish schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 01:34:
en de data die je gaat recoveren naar een andere hd schrijven !

toch succes gewenst
Ga ik zeker doen.. thx voor zover...

Morgen laat ik weten wat ik heb kunnen redden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee