Toon posts:

[Testcase] Chasing the Peloton

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 12:55
Een testcase van wat wielren foto's die ik de afgelopen 6 weken heb genomen. Het zijn foto's van verschillende koersen te weten: Circuit de Lorraine (2.1) in Noord-Frankrijk, Ronde Van Belgie (2.1), Ronde van Luxemburg (2.HC) en de Ster ZLM toer (2.1). Niet de supergrote koersen maar koersjes die veelal als voorbereiding op de Ronde van Frankrijk worden gereden. Aangezien hier, naar mijn weten, niet heel veel wielerliefhebbers rondzwerven heb ik de extra info achterwege gelaten, info en meer foto's te vinden op mijn Flickr overigens.

Matteo Fedi takes the intermediate sprint by Jay-P, on Flickr

FDJ working hard at the front despite the heavy rain by Jay-P, on Flickr

Thire and De Gendt fighting for KOM points by Jay-P, on Flickr

French TT champion Nicolas Vogondy by Jay-P, on Flickr

Steven Cozza at the Ster ZLM Toer by Jay-P, on Flickr

Leigh Howard at the Ster ZLM toer in Alblasserdam. by Jay-P, on Flickr

Sebastian Lang at the Ster ZLM toer. by Jay-P, on Flickr

Damien Gaudin takes 2nd place behind Cancellara by Jay-P, on Flickr

Wout Poels at the Tour of Luxembourg prologue by Jay-P, on Flickr

Borut Bozic in the Tour de Luxembourg Prologue by Jay-P, on Flickr

Jens Voigt controlling the break for Leopard Trek by Jay-P, on Flickr

Leopard Trek and Sky working together to pull the escapees in by Jay-P, on Flickr

Eigen commentaar: Volgende koersen veel meer focussen op omgeving en landschap, heb er wel een enkele maar die vond ik niet goed genoeg. Scheelt uiteraard ook dat ik maar 2 ritten in lijn heb gevolgd aangezien m.i. tijdritten zich zo goed lenen om individuele renners te schieten. Tevens mis ik Finish sprints/shots. Ook wel 2 van op mijn flickr maar veel te veel clutter om tevreden over te zijn. Valt ook niet mee zonder accreditatie, of heel vroeg erbij zijn (en veel meer van de rest van de etappe missen) of accreditatie hebben. Anders is het naar mijn ervaring meestal niet te (goed) te doen.

Heb overigens het idee dat ik bij #2 wat te enthousiast ben geweest met verscherpen, #12 heb ik denk ik een vogeltje(?) oid gemist, had beter wegecloned kunnen worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:42

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Nette actiefoto's, leuk gespeeld met scherptediepte. Ik heb niks met wielrennen dus ik zou niks "aan de muur hangen" zeg maar, maar ik vind het knap geslaagd.

Half-off-topic: het is pelOton. Net als in het Nederlands. Sowieso vind ik het een erg onzinnige trend van fotografen om iedere foto een Engelstalige titel te geven, maar dat is maar mijn mening.

"Pulling in" is wel een erg letterlijke vertaling van "inhalen" en betekent totaal wat anders (namelijk "inhalen" in de zin van "iets naar je toe trekken", zoals een meertouw vanuit een boot.)

[Voor 21% gewijzigd door SnoeiKoei op 08-07-2011 09:41]

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 15:47

Deathchant

Don't intend. Do!

ja mooie actiefoto's hoor!! Nummer 2 met die regen vind ik echt enorm cool. Ze zijn niet bewogen, maar door de opspattende druppels (of regen) komt er wel veel actie in. Nummer 9 is een has-it-all foto zeg maar. Actie, beweging, goeie uitdrukking op het gezicht.

Knappe serie!

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-P
Bedankt! @SnoeiKoei, Peloton inderdaad, stomme fout. admin of mod die dat even voor me kan rechtzetten ??

Wat betreft het Engels, ik deel mijn foto's ook nog wel is op Engelstalige (wieler) forums en het is gewoon niet te doen om het dubbel te gaan doen, als ik dan moet kiezen, kies ik voor een taal die iedereen begrijpt, vandaar. Overigen is 'pulling in' de juiste term in deze context, namelijk zoals je zelf al aangeeft 'naar je toe trekken' wat precies is wat er gebeurt. De grote groep haalt langzaam de paar vluchters die minuten voor liggen naar zich toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:42

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Jay-P schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:45:
Bedankt! @SnoeiKoei, Peloton inderdaad, stomme fout. admin of mod die dat even voor me kan rechtzetten ??

Wat betreft het Engels, ik deel mijn foto's ook nog wel is op Engelstalige (wieler) forums en het is gewoon niet te doen om het dubbel te gaan doen, als ik dan moet kiezen, kies ik voor een taal die iedereen begrijpt, vandaar. Overigen is 'pulling in' de juiste term in deze context, namelijk zoals je zelf al aangeeft 'naar je toe trekken' wat precies is wat er gebeurt. De grote groep haalt langzaam de paar vluchters die minuten voor liggen naar zich toe.
Hm het zal wel een vakterm zijn maar feitelijk klopt het niet natuurlijk. Je haalt niemand actief naar je toe, je brengt jezelf naar hun toe. :P

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 22:37
Goede serie, goed gebruikt gemaakt van de bokeh. Dat heeft wat in deze serie :)
Ik vind persoonlijk 2 en 3 erg goede foto's.

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 14:54
SnoeiKoei schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:47:
[...]

Hm het zal wel een vakterm zijn maar feitelijk klopt het niet natuurlijk. Je haalt niemand actief naar je toe, je brengt jezelf naar hun toe. :P
Zie niet in wat er mis is met de term pulling in. Als je de snelheid van de fietsers even wegdenkt, zie je gewoon een groep fietsers die het grote peloton 'ingetrokken' worden. Zal inderdaad wel een vakterm zijn, maar ook al was dat niet het geval is het voor mij een logische term eigenlijk ;).

Leuke serie trouwens, zitten een paar leuke, dynamische foto's tussen. Soms jammer dat bijvoorbeeld een fiets niet helemaal erop staat, maar dat doet eigenlijk niet af aan de foto's :) 2, 4 en 8 zijn mijn favorieten, de pans bij 9 en 10 vind ik echter heel goed gelukt, geeft een bijzonder effect aan de foto en focust de aandacht perfect op de fietsers.

offtopic: wat er mis is met Engelse namen ontgaat me compleet. Er is meer buiten de Nederlandse grenzen, hoe gek het ook klinkt O-)

[Voor 6% gewijzigd door Sjekster op 09-07-2011 18:06]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 10:39
Ik vind nummer 7 een hele mooie natuurlijke kadering en uitstraling hebben, eigenlijk niet per se horend bij wielrennen maar het geeft de foto wel iets extra's.
Verder vind ik 3 goed gelukt doordat de achtergrond de foto qua diepte afsluit, en je daardoor een mooi moment creeert, wat je ook goed naar voren laat komen door het zachte licht met veel saturisatie, en het feit dat hij heel scherp is en vol detail.

[Voor 3% gewijzigd door Struikrover op 09-07-2011 18:06]

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-03 11:36
Erg mooie foto's met veel emoties en actie erin!
Vooral foto 4 vind ik qua compositie, kleur en scherpte-diepte echt helemaal top!

Geniet maar tweak met mate

• Jay-P
Dank voor de feedback allen!, inmiddels op vakantie drie daagjes tour aangedaan dus ik ben bang dat er nog een testcase aan zit te komen :P

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:23

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Heel erg gaaf, ik vind niet de landschappen en omgeving maar juist degenen met de focus op de gezichten eruit springen, zoals op #5 en #8 vind ik de mooiste van de serie.
Maar ik ben dan ook fan van 'hoe dichterbij, hoe persoonlijker'.

:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee