Toon posts:

[Testcase] Bali, Gili, Lombok

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 62179

Topicstarter
In mei op reis geweest in Indonesie. Voor het eerst echt bezig geweest met fotograferen. Thuis wat geoefend en hier proberen mooie platen te schieten. Ik ben hier om te leren, so shoot!

Ik ben me er van bewust dat de platen niet zozeer een "serie" zijn, omdat ze allemaal verschillende kleuren en thema's hebben. Maar ik vind juist contrastverschil wel wat hebben.

Ongeveer 3000 foto's gemaakt. Hier een kleine selectie.

Gemaakt met een Canon 60D
17-40mm
50mm 1.8 II
70-300mm

1]

children by BoonB, on Flickr

2]

rice palms by BoonB, on Flickr

3]

sunset by BoonB, on Flickr

4]

happy floating by BoonB, on Flickr

5]

monkey by BoonB, on Flickr

6]

boat by BoonB, on Flickr

7]

happy by BoonB, on Flickr

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 23:37
1, 3 en vooral 5 vind ik erg sterk. 7 vind ik een eervolle vermelding waard maar ik vind het silhouette net niet uitstralen wat het zou moeten. Tevens vind ik daar de wolken een beetje te 'bewerkt' overkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind het ook wel een lekkere serie.
bij foto 4 kijkt het meisje naar links terwijl je een dieptewerking maakt naar rechts. Maar ik moet zeggen dat ik het bij deze foto niet vreselijk erg vindt, maar toch was het beter geweest als ze iets meer naar rechts keek.

6 is de minst sterke uit de serie en nummer 5 kon ietsje meer contrast hebben.
Alleen 1 en 2 lijkt echt typisch indonesisch en had bij de andere foto's ook iets meer indonesische inslag verwacht.
Maar verder is er niks aan te merken op je foto's. Ik vind het wel gevarieerd en foto's als nummer 7 scoren bij mij persoonlijk altijd hoog. Call me sentimental, maar ik vind het altijd mooi om romantische foto's te zien met een mooie scene als deze ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Anoniem: 22659

Geweldige combinatie van de eilanden. Ik heb ze zelf ook alledrie gezien (mijn eerste boeking stond voor 2 dagen na de aanslag. Die is toen geannuleerd en een jaartje later hebben we het over gedaan.). Wat mij opvalt in je serie is dat het geen serie is. Het is een selectie van lekkere plaatjes wat in principe goed is, maar ik zie:
* mensen
* dieren
* landschap
* gevoel
Mijn advies in series is om 1 thema te kiezen en je daarop uit te leven. Ik denk dat als je dat doet, dat je serie dan als serie sterker wordt.

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Prachtige foto's! Ik vind dat je dicht tegen een showcase aan zit, maar zoals mig29 al zegt, is het jammer dat het niet echt een serie is. Paar opmerkingen (sommigen zijn al gezegd):
- Jammer dat bij foto 4 de persoon naar links kijkt en niet naar rechts. De ogen van de kijker volgen vaak die van waar naar een persoon op een foto naartoe kijkt. Dat is in dit geval dicht tegen de rand van de foto aan.
- De kleuren in foto 3 zijn nog niet echt optimaal denk ik. Die zijn in foto 7 stukken beter. Je had nummer 3 denk ik weg kunnen laten, omdat 7 in essentie hetzelfde heeft maar een mooi onderwerp op de voorgrond heeft.
- Bij foto 2 had je denk ik er meer uit kunnen halen. Als titel van de foto heb je de rijst staan, maar mijn ogen leiden al naar het huisje toe.

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-03 11:36
Jaloers op de trip! :) en mooie foto's!
Veel al over gezegd hier, jammer van foto 6 is dat er twee nogal storende mensen op staan.

Foto van het aapje is echt supermooi!

Geniet maar tweak met mate

Anoniem: 269758

jvdgeest schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 16:20:
- Bij foto 2 had je denk ik er meer uit kunnen halen. Als titel van de foto heb je de rijst staan, maar mijn ogen leiden al naar het huisje toe.
Kijk, ik heb bij foto's die me niet echt boeien de neiging ze direct over te slaan. En ik merk rap dat een foto me boeit of niet. Zelf had ik niet eens de rijs gezien, enkel de bomen en het huisje (in die enkele seconden dat ik keek).

Bij 6 vind ik de lucht jammer en het feit dat die persoon daar op staat. Als het helderblauw was geweest(wat je zelf niet in de hand hebt spijtig genoeg) en die persoon stond er niet ging dit naar mijn idee een zeer goeie plaat zijn.

Bij 4 lijkt het alsof die wolken er op geplakt zijn en een shadow hebben meegekregen.. Wat ik wel spijtig vind.

Verder een zeer mooie case!

• Sytsuuh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05-2018
Mooie reeks! 1 & 5 zijn super cute! Ik ben het eens met wat hierboven al is aangedragen. Hier nog twee van mijn observaties. #2, een mooie foto met mooie dieptewerking, maar teveel contrast, wat hem in mijn ogen wat te overweldigend maakt. #4, mooie kleuren, lijkt iets aan de donkere kant, afgezien van de highlights op je model. Het was inderdaad mooier geweest als ze naar rechts zou kijken. Er is ook een scherpe schaduw op haar gezicht, wat ik niet zo vlijend vind. Wel lastig om daar iets aan te doen met een felle zon. Ze had van mij ook wat groter (dichterbij) in beeld gemogen, zodat wij haar beter zouden kunnen bewonderen. :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee