Toon posts:

Homeplug of 360 wireless network adapter?

Pagina: 1
Acties:

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:53
Glasvezel ligt nu hier in huis. Van 800 kb's (praktijk) naar 30 MB's theoretisch dus.

Gebruik op het moment een wireless usb adapter maar krijg echt flutsnelheid. Mij werd homeplugs aangeraden.
Kwam op pricewatch: Sweex Powerline Ethernet Adapter 200 Mbps Twinpack uit dus. Ik heb een PC/PS3 en 360. PS3 kan wireless blijven lijkt me.

Maar ik heb naast mijn pc 2 stopcontacten. 1 heeft een verlengsnoer voor alles van de pc e.d. En een ander verlengsnoer loopt naar de tv/360/Ps3/Wii etc.

Als ik 1 homeplug in 1 van die 2 stopcontacten stop moet dat verlengsnoer dus op het andere verlengsnoer. En van wat ik lees werkt een homeplug het beste direct op een stopcontact. En dan heb ik straks 2 verlengsnoeren. Of ik moet op elk verlengsnoer een homeplug zetten.

Is dan een homeplug of dat wireless Microsoft ding het beste? Hoef op zich niet maximale snelheid te halen voor de 360 maar ik weet niet in hoeverre dat terugloopt/zakt. Maar GoW 3 online (e.d.) moet natuurlijk lopen met full games.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:02
als je op 1 plek in huis van je router naar je stroom netwerk met homeplug doet dan zal dus overal in huis waar dat 2e stopcontact zit met homeplug signaal moeten hebben dus op elk verlengsnoer een homeplug lijkt mij niet nodig

echter ik weet niet hoe groot de afstand is van je router naar je xbox maar ik heb hier thuis ook met zon draadloos dingetje ( de oude nog dus niet de N variant) en dat gaat prima zonder snelheidsverlies (20MBIT ziggo plus) dus lijkt mij dat je goedkoper een 360 wireless dongel kan kopen zonder dat je al teveel last zult hebben van verlies

[Voor 43% gewijzigd door nickertNL op 07-07-2011 23:32]

• The Chosen One
Je kunt toch maar 1 stekker op 1 homeplug aansluiten of heb ik het fout?

Dan zou ik (als ik geen 360 wireless ding gebruik) er 2 nodig hebben. 1 voor de pc en 1 voor de 360. En ik heb maar 2 stopcontacten beschikbaar/in de buurt van de pc/tvhoek. En als 1 homeplug direct in het stopcontact gaat voor de pc dan krijg je gelijk verlengsnoer in verlengsnoer in stopcontact. Geen idee hoeveel invloed dat heeft want daar lees ik wat over dat het minder wordt.

Wireless ding voor 360 (N versie) kost ook 50-60 euro apart.

They all wants my money. :'(

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
een tip: met die snelheid kun je beter ouderwets, kabels trekken.

De snelheid is van een kabel hoger en de latency is lager. Bovendien is het veiliger en vaak goedkoper (een standaard utp kabel mag maximaal 100 meter zijn). En je hebt vrijwel geen last van storingen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Chosen One
Ik dacht dat je na xx meter al verlies kreeg? (gewoon info vraag).

We gaan morgen eens kijken naar draadoptie. De televisiekabels vervallen nu ook dus maybe kan het daar nu ook door. Dus maybe draad dan (als dat kan) van begaande grond naar ut zolder en dan weer naar mijn kamer (1e verdieping). Jaja achtbaan ritje.

Hopelijk woon ik hier niet al te lang meer maar ja. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
The Chosen One schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 00:26:
Ik dacht dat je na xx meter al verlies kreeg? (gewoon info vraag).

We gaan morgen eens kijken naar draadoptie. De televisiekabels vervallen nu ook dus maybe kan het daar nu ook door. Dus maybe draad dan (als dat kan) van begaande grond naar ut zolder en dan weer naar mijn kamer (1e verdieping). Jaja achtbaan ritje.

Hopelijk woon ik hier niet al te lang meer maar ja. :p
Het verlies treed pas op na 100 meter en dat is echt HEEL lang. Na 100 meter dien je er iets tussen te hangen, een versterker of switch. Neem bij zo'n afstand wel een goede kabel, aangezien goedkoper kabels in de muren kapot getrokken kunnen worden. Dat wil je niet na die moeite die je ervoor gedaan hebt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee