Toon posts:

[Testcase] Dagje Amsterdam

Pagina: 1
Acties:

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ging vandaag met mijn camera naar Amsterdam en de dingen die mij opvielen op de foto gezet.

1]

2]

3]

4]

5]

6]

7]

8]

9]

[Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 08-07-2011 17:50]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:14

Chiron

Moderator Tweakers Discord
Hmm.. die slow shutter metro foto is een beetje vreemde eend in de bijt, als je je serie 'mensensporen' had genoemd :)

Was dat ook wat je opviel? Ik moet er nog even over nadenken wat ik ervan vind. Het blikje op 7 doet suggereren dat de dame het blikje achtergelaten heeft, dat vind ik wel leuk :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Zakkenwasser
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:15:
Hmm.. die slow shutter metro foto is een beetje vreemde eend in de bijt, als je je serie 'mensensporen' had genoemd :)

Was dat ook wat je opviel? Ik moet er nog even over nadenken wat ik ervan vind. Het blikje op 7 doet suggereren dat de dame het blikje achtergelaten heeft, dat vind ik wel leuk :)
Ik wilde wat Urbex schieten maar er was teveel beveiliging aanwezig. :/ Omdat ik er toch was en ik mijn OVchipkaart had ingescand had ik die foto nog gemaakt.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Alleen de diepte van de witte vork is een beetje weg..

@hieronder na fix,
Het is wel beter maar er blijft iets onnatuurlijks aan. Denk dat de lichtval gewoon niet zo gunstig is.

[Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 08-07-2011 10:01]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Zakkenwasser
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:20:
Alleen de diepte van de witte vork is een beetje weg..
fixed :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 09:55
Hmm.. Vind 9 (de metro foto) eigenlijk de beste foto, maar totaal niet in de serie passen. Dus die zou ik er gewoon uithalen ;)

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
RobbieB schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 06:47:
Hmm.. Vind 9 (de metro foto) eigenlijk de beste foto, maar totaal niet in de serie passen. Dus die zou ik er gewoon uithalen ;)
Toch heet de serie "dagje Amsterdam" ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 272206

wat is dat dan voor excuus om hem er in te laten, alle platen horen bij elkaar behalve de metro, en verder zou ik niet bepaald amsterdam hier uithalen. En het zijn eigenlijk niet echt vertellende foto's hooguit die met dat blik. Gevoel voor compositie is er wel, ze kijken fijn weg, maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Anoniem: 272206 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:27:
wat is dat dan voor excuus om hem er in te laten, alle platen horen bij elkaar behalve de metro, en verder zou ik niet bepaald amsterdam hier uithalen. En het zijn eigenlijk niet echt vertellende foto's hooguit die met dat blik. Gevoel voor compositie is er wel, ze kijken fijn weg, maar dat is het dan ook.
Een testcase over plaatjes die ik heb geschoten in Amsterdam, dit zijn de 10 beste in mijn ogen.
Niets meer, niets minder :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 09:55
MrJey schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:32:
[...]

Een testcase over plaatjes die ik heb geschoten in Amsterdam, dit zijn de 10 beste in mijn ogen.
Niets meer, niets minder :)
True, maar je post je serie hier met het doel kritiek (positief of negatief) te ontvangen. De negatieve kritiek lijkt duidelijk. De kracht van een serie, is dat het een aantal foto's zijn die een verhaal vertellen en goed bij elkaar passen. Er zit een soort van samenhang in. De samenhang tussen jouw foto's is de compositie en scherptediepte e.d. Foto 9 past er gewoon niet tussen.
De zin, "dit is een testcase over plaatjes die ik heb geschoten in A'dam" is hetzelfde als van. "ik was in A'dam en heb toevallig wat plaatjes geschoten, dit is het resultaat".

Overigens neemt dit nog steeds niet weg dat foto 9 de beste v/d serie is en ik die foto hier gewoon weg zou halen en in het testcase-topic zou posten...

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-03 11:36
Mooie foto's an sich!

Ik vind alleen nummer 9 er niet meer bij passen omdat de achtergrond daar zo enorm druk is met de mensen en bus erbij. De rest straalt een beetje de 'urban erfenis van de mens' uit in de vorm van de rotzooi die men achterlaat.

Één dingetje: ik vind persoonlijk de titel van de testcase niet zo goed passen aangezien dit in meerdere steden had kunnen zijn. Het Amsterdamse mis ik eraan.

Geniet maar tweak met mate

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 17:28

Paniohitus

Paniohitus

Leuke foto's, foto 9 past niet in de serie, de overige foto's geven een soort van: 'back in the alley' / 'the hood' oid uitstraling. Foto 9 is de bewoonde wereld waar gewerkt en gebouwd wordt, waar je liever dan niet wordt gezien.
Foto 9 is wel een mooie foto, zit wel verhaal in. Zelf vind ik foto 1 en foto 6 wel leuk... bij foto 4 verpest de vork het geheel (als die weg zou zijn, zou de foto sterker zijn geweest), Bij foto 7 ga je je afvragen waarom dat blik tussen het hek zit, foto 8..., weet niet, een boom...

[Voor 6% gewijzigd door Paniohitus op 16-07-2011 08:34]

BF1: Don-Panio

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee