Toon posts:

Welke windows 7 moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views

Anoniem: 412649

Topicstarter
Beste,

Momenteel ben ik bezig om mijn pc samen te stellen, nu zit ik echt met een probleempje..

Ik wil graag een ''officieele" windows 7 op mijn pc draaiend hebben, dit moet 64 bits zijn alleen weet ik niet welke ik nu dus moet hebben. Het probleem zit hem in de ''Windows 7 Home edition OF Windows 7 Home edition w/sp1" Wat is het verschil daar tussen? en welke moet ik hebben.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 19:38
Anoniem: 412649 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 21:47:
Beste,

Momenteel ben ik bezig om mijn pc samen te stellen, nu zit ik echt met een probleempje..

Ik wil graag een ''officieele" windows 7 op mijn pc draaiend hebben, dit moet 64 bits zijn alleen weet ik niet welke ik nu dus moet hebben. Het probleem zit hem in de ''Windows 7 Home edition OF Windows 7 Home edition w/sp1" Wat is het verschil daar tussen? en welke moet ik hebben.

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.
Het verschil zit in de servicepack ;) Windows 7 heeft al een servicepack gehad waardoor de laatste versie Windows 7 SP1 is.

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 12:17
Het verschil is gewoon "Windows Home edition" tegenover "WIndows Home edition inclusief ServicePack1".

Hetzelfde OS dus, waarbij je bij nummer 2 na de installatie minder hoeft te downloaden om helemaal up to date te zijn.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2022
Als er w/ap1 achter staat, betekend het dat je te maken hebt met een Windows 7 installatie DVD, waar SP1 (Service Pack 1) al bij in zit. Dit is dus de nieuwere variant. Zou mijn voorkeur hebben, anders moet je later alsnog SP1 los installeren, na je basis-installatie van Windows.

Betreft Home Premium zit je vast wel goed. Zit het meeste in waar je thuis als "normale" gebruiker vaak wel genoeg aan hebt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
En dit had je niet met een klein beetje verder doorklikken of zoekwerk met bijvoorbeeld Google kunnen bedenken? :)
Hier op tweakers verwachten we eigenlijk wel dat je met bijvoorbeeld informatie van de website van een leverancier zelf daarachter kan komen.

Dit forum is niet bedoeld als een 'effe snel vragen' helpdesk voor dingen die je met 5 minuten moeite zelf prima kan oplossen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee