Toon posts:

[Mac Osx SnowLeopard] blijft hangen in opstarten

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 414236

Topicstarter
Hallo allen,

Ik had al wat problemen met mijn Mac (G5) en was mijn install disk kwijt (Tiger). Via een collega een officiële Snow Leopard disk gekregen en ja hoor, ik kon rustig booten vanaf de dvd en ben zo ver gekomen dat hij nog 33min bezig was met de installatie. Ik rustig even eten koken, eten en opruimen. Kom ik terug en staat de Mac in het opstartscherm (grijs, met Apple logo en ronddraaiend radertje).

Heb hem zo een half uur laten staan maar kwam er toen wel achter dat er weinig meer gebeurde. Dus na de Mac zelf uit te hebben gezet weer aangedaan maar wederom hetzelfde. Ik weer proberen om vanaf Dvd te starten maar niks. Geen enkele opstart-optie werkt.

Dingen die ik al heb geprobeerd:
- C ingedrukt houden
- Shift ingedrukt houden
- X ingedrukt houden
- V ingedrukt houden
- option, command, shift, delete tegelijk ingedrukt
- SMC reset gedaan
- PRAM reset gedaan
- option ingedrukt houden
- command ingedrukt houden

Echter niks werkt en blijf hetzelfde scherm krijgen. Ik hoor de DVD nog wel even en dan wordt het stil. Ik kan de DVD er nog wel uitkrijgen, dus reageert nog wel ergens op...

Kan iemand mij helpen?

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor de herinstallatie van OSX heb je de officiële installatiemedia nodig. Een nieuwe dvd van, in dit geval, Snow Leopard is niet voldoende.

Dus: installatie van je originele installatiemedia of een installatiemedium dat bedoeld is voor jouw Mac.

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 21:10
Ben je zeker dat het een G5 is? Snow Leopard ondersteunt nl. enkel Intel systemen..
Of bedoel je Leopard?

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Samsung 970 Evo Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-02 19:49

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Inderaad, normaal gezien kan dit niet Snow Leopard zijn. Die ondersteunt geen PowerPC-CPU's meer dus normaal zou je zelfs geen installatie kunnen beginnen op je iMac G5. Zou normaal al in de hardware check aan het begin van de installatie duidelijk zijn geweest.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:37
DAzN schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:14:
Voor de herinstallatie van OSX heb je de officiële installatiemedia nodig. Een nieuwe dvd van, in dit geval, Snow Leopard is niet voldoende.

Dus: installatie van je originele installatiemedia of een installatiemedium dat bedoeld is voor jouw Mac.
Dit is onzin. De DVD's die Apple verkoopt zijn volledige versies met een update licentie. Maar je kunt hiervan gewoon installeren zelfs als er niks op staat.

@TS: Je zou eerst kunnen proberen om de DVD er uit te halen (dmv Muisknop indrukken tijdens het opstarten) en daarna opnieuw proberen te installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 414236

Topicstarter
G5 was toch al Intel? Ik heb iig een Intel :)

Het is snow Leopard ja en ik heb het al geprobeerd om eerst dvd eruit te halen en weer proberen maar hij wil niet meer starten vanaf dvd...

Dus even voor de duidelijkheid, het is een iMac en volgens mij moet dat gewoon kunnen. Al helemaal aangezien hij de eerste keer gewoon de installatie begon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Alle G-series van Apple (behalve telefoons) zijn uitgerust met een PowerPC processor. Vanaf het moment dat een iMac of MacBook iMac of MacBook heet zit er een Intel inside. Voor het intel tijdperk was een MacBook en iBook of een PowerBook. Met de Intel inside werd dit allemaal iets anders, maar het uiterlijk veranderde niet net zoveel mee. Vandaar waarschijnlijk je verwarring.

Maar als Snow Leopard niet wil installeren en je MacBook blijft hangen in een opstartscherm probeer dan eens Snow Leopard te installeren op een USB schijf, desnoods op een andere Mac. Misschien kun je nog opstarten van de USB schijf d.m.v. de ALT/Option toets ingedrukt.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 09:07
Nee, de Motorola G5 processors kunnen geen Snow Leopard booten. Je enige keuze is dus om gewoon een Leopard (of eerder) disk aan te schaffen. Dat zou gewoon moeten werken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee