Toon posts:

[Windows 7] Kopieren naar USB HDD loopt vast*

Pagina: 1
Acties:

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 21:07
Beste Tweakers,

Volgend probleem heb ik nu al voor een zeer lange tijd;

Het kopieren van meerdere files > 1 gb of een groot bestand > 700 MB dat ik wil kopieren van mijn vaste harde schijf naar een USB (drive) loopt na een tijdje vast en ik kan niets meer. Enige manier is annuleren en wachten en hopen dat het de volgende keer wel fatsoenlijk kopieert. (weinig kans)

Het betreft een desktop met windows 7 64 bit. i5 processor. ATI kaart. 4 gb werkgeheugen.

Updates en dergelijke staan er in meest actuele vorm op!

• Anoniem: 312728
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Heb je het al eens geprobeerd aan een andere usb poort om de usb poort uit te sluiten?

• Gruijters
Jup, andere alle poorten, een nieuwe PCI kaart met USB aansluitingen. Meerdere externe harde schijven. All the same problem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bedenk in het vervolg zelf een betere topictitel alsjeblieft? Scheelt mij weer hersencellen :+

Ik doe nu maar even de aanname dat je het via de Verkenner probeert. Wat gebeurt er als je met bijvoorbeeld Robocopy die actie uitvoert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gruijters
Haha ok, ik mocht inderdaad wat specifieker zijn qua titel.

Robocopy, ken ik niet. Ga ik zo straks meteen eens proberen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:53
Heb je ook andere usbsticks/drives geprobeerd?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gruijters
Jep, meerdere externe harde schijven plus USB sticks. Echt erg irritant en een vaag probleem.

Probleem is ook, ik kan wellicht makkelijk overweg met bv manier als Robocopy, maar de PC wordt door meerderen gebruikt in huis en die zijn niet zo als ik op het gebied van PC's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:53
Wat je nog zou kunnen proberen is in je apparaatbeheer alle USB controllers/hubs weggooien (selecteer + delete) en de pc herstarten. USB opnieuw laten installeren en je stick/schijf er weer in.

We do what we must because we can.

• Gruijters
Pff ik word er langzaam maar zeker wanhopig door. Werkelijk bij elk bestand van 100 mb of groter loopt vast halverwege.

Wat heb ik geprobeerd:

- Andere usb apparaten, zoals usb sticks / harde schijven
- nieuwe pci controller met usb aansluitingen
- updaten van driver'; chipset, videokaart etc. alles up to date
- verwijderen van de usb controllers via apparaatbeheer; vervolgens na het opstarten opnieuw laten installeren.
- overige usb apparaten zoals printer / internet ontvanger uit de pc gehaald.
- bovenstaande alternatieven gebruikt; robocopy, andere third party verkenners.

Dit probleem is eigenlijk altijd geweest.. de ene keer kopiert hij vlekkeloos, om vvervolgens behoorlijk tegen te werken.

Hoe kan ik er achter komen waar het nu aan ligt?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar gebeurt et nou niet als je robocopy laat draaien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Staat er iets relevants in de Event Log?

[Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 28-07-2011 17:00]

• Anoniem: 325463
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Niet de interne schijf die kuren krijgt?

• Gruijters
Met Robocopy loopt het kopieer proces na een tiental procent vast. Mocht het kopieer proces vastlopen is de pc ook compleet vastgelopen. Heel explorer laat het in dit geval afweten.

Waar kan ik het event log terug vinden ? Misschien is hier wat uit te halen.
wat betreft de harde schijf... nja het zou kunnen maar hoe te testen? Verder werkt de pc prima. Nu ik er over denk.. met het verwerken en renderen icm pinnacle studio hd gaat het bij vlagen extreem langzaam, net alsof de het proces blijft steken. Misschien heeft de hd schrijf problemen ??

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-05 01:58
Heb je zelf eerst al eens wat rondgezocht?

• Gruijters
Altijd dat lmgtfy. Beidehand. Tuurlijk heb ik zitten zoeken, nog steeds trouwens. Als je meteen leest wat voor titels er naar voren komen, dan zie je ook dat
de hot fix niet werkt en er een hoop mensen met dit probleem zitten.

Ik snap dat er zoek maar op google vragen langs komen maar dit niet. Anders kan je net zo goed 75% van de topics sluiten als toch elk probleem valt te googelen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:29
Start je pc op via Live Linux CD en probeer weer te kopiëren.
Als het dan wel lukt, ligt de oorzaak bij Win7 of een driver.

Zo niet, dan moet je denken aan een hardware probleem.

• Gruijters
Goed plan. Dat ga ik morgen eens proberen !

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:55
Probeer het eerst is zonder antivirus programma.

[Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 29-07-2011 20:47]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Die Live CD gaat niet werken, want die moet eerst worden gedownload. De file is 700 MB groot, dus dat gaat niet werken. Beter kun je gewoon WinPE gebruiken, die heb je namelijk al (Windows 7 install DVD).

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Volgens mij kan hij wel downloaden en een cdtje branden. Daar komt geen USB aan te pas.

Lid van Team Kodi sinds 2013

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een man komt bij de dokter.
Man: Dokter, ik heb overal pijn, als ik hier duw heb ik pijn. Maar als ik hier duw heb ik ook pijn. En ook als ik hier duw ... Dokter kan je me vertellen wat ik heb?
Dokter: een gebroken vinger.

Je zegt dat het kopieren naar usb vast loopt. Maar wat je niet vertelt of je ook al eens een test gedaan hebt naar een niet usb device. Dus van je interne disk naar een andere interne disk of partitie. Misschien ligt het gewoon aan de disk vanwaar je kopieert. En niet aan de (usb) doel hdd.

• Anoniem: 208534
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Misschien is een memtest iets om te doen. Kopieren gaat nooit rechtstreeks, altijd via het geheugen. Baat het niet, dan schaadt het niet....

• Gruijters
Dank voor de tips. Ik ga er morgen weer even voor zitten. Schrijven op de interne schijf zelf naar verschillende partities gaat overigens prima
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee