Toon posts:

HDMI geeft wel geluid, audioplug niet

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 339448

Topicstarter
ik heb een nieuwe behuizing voor mijn pc
nu heb ik alles overgezet en doet de computer het gelukkig nog alleen het geluid niet.
heb wel geluid via mijn monitor,die zit met hdmi aan mijn videokaart dus daar komt het geluid vandaan.
als ik de boxen in het moederbord of boven op in de behuizing plug komt er geen geluid uit
de enige kabel die ik voor het geluid gebruikt heb is van de behuizing zelf hd audio of ac 97 kan ik gebruiken

en op mijn moederbord zit volgens mij standaard al geluid dus daar hoef ik geen kabel voor te gebruiken
weten jullie misschien het probleem

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 12:02
Niet de meest ideale plek op het forum om deze vraag te stellen. Ook je Titel is een niet heel duidelijk (Audio = geluid ;- )

Maar misschien eerst de juist drivers installeren. Dat wil vaak al helpen.

Edit: Even bij je geluidsinstellingen kijken wat de standaard output is voor het geluid. Je geeft aan dat monitor via HDMI is aangesloten en dat je daar wel geluid uit hoort. Je zou de output dan moeten wijzigen naar je speakers.

Configuratiescherm > geluid

[Voor 39% gewijzigd door mcsluis op 07-07-2011 21:53]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 20:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Anoniem: 339448 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:11:
en op mijn moederbord zit volgens mij standaard al geluid dus daar hoef ik geen kabel voor te gebruiken
Als je je boxen direct op je moederbord prikt heb je intern geen extra kabel nodig nee. Wil je gebruik maken van de audio aansluiting in je kast, dan moet je die natuurlijk wel op je moederbord aansluiten. Hoe dat moet staat in de handleiding van je moederbord.

Maar zoals mcsluis al zegt, je hebt wel geluid via hdmi. Voor een engelstalige Windows 7 ga je dan naar "Control Panel" -> "Sound" -> "Playback" tabblad, en dan selecteer je de gewenste uitgang voor het geluid (bijvoorbeeld 'Speakers' in plaats van 'Digital Audio (HDMI)').

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit lijkt me meer een Windows-probleem dan een hardware-fout. (Waarvoor dit trouwens ook niet het goede forum zou zijn, maar dat terzijde.) Schopje naar Windows Clients dus. Verder is je titel niet echt duidelijk, dus ik heb 'm even veranderd naar iets beters.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 339448

Topicstarter
het is gelukt ,probleem zat hem in windows zoals jullie aan gaven
dank u

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee