Toon posts:

Steam downloadt extreem traag

Pagina: 1
Acties:

• Heiniken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:44
Hallo medetweakers,

Ik heb in steam bij nieuw aangeschafte spellen een extreem lage downloadsnelheid. Vaak niet meer dan 500 KB/S terwijl ik een internetlijn heb liggen van 120 mbit. Die bijvoorbeeld uit de nieuwsgroepen wel gewoon werkt. Iemand enig idee waarom de snelheden bij steam zo laag liggen?

Mijn provider is Ziggo zelf heb ik al een aantal dingen geprobeerd zoals het veranderen van de regio van de server en het verwijderen van een aantal bestanden.

Iemand nog andere ideeen? Met google kom ik er niet uit

• D4NG3R
  • Laatst online: 03-06 11:36
Welke games heb je het over, gezien er nu de steam summersales zijn. Zo komt bij een vriend van mij (60Mbit glasvezel) L4D2 bijv met maar zo'n 200KB/s binnen.

De servers zijn wat zwaarder belast als normaal.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:23
Bij mij zijn ze ook traag, komt denk ik door de summer sale. Je kan proberen je regio in te stellen op ergens waar het nu nacht is.

I'm a photographer, not a terrorist

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:34
Idd, bij de vorige summer sale was steam ook niet vooruit te branden, een andere server kiezen kan idd uitkomst bieden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

En hoe doen we dat?

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• citruspers
Opties>internet/cloud ofzo.

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

opnieuw verbinden als je geluk hebt switched ie automatisch naar een andere server. Maar als je Steam wat langer gebruikt zal je dit wel vaker tegen komen. Echter is T.net geen helpdesk en zal je het ermee moeten doen ? :)

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:34
idd, bij de opties kan je download region vinden.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Heiniken
  • Laatst online: 19:44
Bedankt voor de reacties. Zal dan maar rustig afwachten totdat mijn downloads binnen zijn.

@larsiano geen helpdesk? Waar is dit forum dan voor problemen en vragen?

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 13:42
Gewoon even wachten tot een rustig moment, Steam af en toe herstarten, van server switchen.

Ik heb net 3 verschillende servers geprobeerd. Belgie, Dusseldorf en Londen, maar allemaal waren ze traag als stront. Het is gewoon file op dit moment :P

Nu heb ik eer even mazzel en op de NL server gaat het met 3 MB/s.

-edit-

en nu is de mazzel verdwenen want de download is nu suspended... ofwel, weer even wachten.

[Voor 14% gewijzigd door FunFair op 09-07-2011 21:06]

• citruspers
400 KB/s hier (NL) uit Dusseldorf. Maar eens opnieuw inloggen op NL.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 13:25
Ik raad 's middags Russia - Siberia aan of Norway en 's ochtens Canada - Vancouver.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:24

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Het snelste wat ik ooit gehaald heb bij steam is 2mb/s terwijl ik uit nieuwsgroepen 11mb/s trek. Ligt gewoon aan steam dus, was al wel langer bekend maarja nu maar wachten totdat ze hun netwerk meer capaciteit geven. Mag ook wel een keer met de grote spelen tegenwoordig (10gb is niet ongewoon) ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• citruspers
Op zich heeft hun netwerk al een grote capaciteit, als je kijkt naar hoeveel er gedownload wordt, maar een upgrade is natuurlijk altijd welkom :)

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:43
Ventieldopje schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:26:
Het snelste wat ik ooit gehaald heb bij steam is 2mb/s terwijl ik uit nieuwsgroepen 11mb/s trek. Ligt gewoon aan steam dus, was al wel langer bekend maarja nu maar wachten totdat ze hun netwerk meer capaciteit geven. Mag ook wel een keer met de grote spelen tegenwoordig (10gb is niet ongewoon) ;)
Ik heb met Nederland als downloadlocatie overigens wel goede resultaten gehad in Steam, 8/9mb/s. Maar met summersale/langverwachte patch/nieuwe game trekken de Steam servers het meestal niet zo goed.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

De huidige status en belasting kun je hier nagaan: http://steampowered.com/status/content_servers.html
Oeps!

[Voor 5% gewijzigd door 8088 op 09-07-2011 21:51]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:40
Zou deze gebruiken: http://store.steampowered.com/stats/content/

Die van jou is niet echt up-to-date (This page last updated: 1:30pm PST (21:30 GMT), September 18 2006) ;)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
EDIT schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:38:
[...]

Zou deze gebruiken: http://store.steampowered.com/stats/content/

Die van jou is niet echt up-to-date (This page last updated: 1:30pm PST (21:30 GMT), September 18 2006) ;)
Knetters: Steam heeft voor Nederland meer servers dan voor de US West Coast! Ik haal overigens ook wel 8/9 MB op rustige dagen. Maar met de Summer Sale is het geen doen.

[Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 09-07-2011 21:42]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee