Toon posts:

[V&A]Ad gekopieerd

Pagina: 1
Acties:

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Tot mijn verbazing zag ik net dat er een ad van mij gekopieerd is.

Okee, nu is het natuurlijk vervelend dat iemand het zelfde product aan biedt voor dezelfde prijs, maar dit gaat mij een stapje te ver:

- zelfde topic titel
- nagenoeg mijn (zelfgeschreven!) inhoud, hoe onorigineel dan ook, 1 op 1 gekopieerd.
- zelfde prijs had ik al genoemd
- bijna identieke foto
- zelfs de zelfde nieuwprijs, hoe weet hij dat zo stellig behalve als hij nog de originele bon heeft, en hem bij dezelfde shop gekocht heeft?

Dit toont gewoon geen enkele vorm van eigen inzet, vind dit dan ook totaal niet kunnen maar hoe wordt hier mee om gegaan? Voor wat het waard is ik voel me er totaal niet prettig bij op deze manier.

Mijn ad:
V&A aangeboden: Lian-Li PC-V2100A Zilver, ideaal voor waterkoeling!

Zijn ad:

• Donderstraaltje
  • Niet online
De persoon heeft besloten dat hij er toch weer opnieuw en ongewijzigd erop moest:

Kan het nu al helemaal niet meer waarderen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

Het gaat hier trouwens om 2 verschillende aanbieders. Het gaat dus niet om een herplaatsing.
Tevens wordt alle contents na plaatsing eigendom van Tweakers.net, wij hebben er geen probleem mee dat iemand dezelfde tekst gebruikt voor zijn advertentie. Ik kan me voorstellen dat jij dit niet leuk vindt, echter wordt er niemand mee benadeeld of wordt er schade berokkend. Ik zie dus geen reden om hier actie op te ondernemen.

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 15:56

Geckoo

Good news, everyone!

Eigendom, klinkt gelijk weer zo rigoureus...

@donderdingens, kan je geen pm/mail sturen naar de aanbieder met de vraag of hij zijn advertentie iets zou willen wijzigen?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dan is de vraag mag er, een willekeurig artikel van jullie ergens zo maar gepost worden? Is in mijn ogen exact hetzelfde, exact hetzelfde 'eigendom'.
Maar heb er al wel 'schade' van ondervonden, als in 2x hierdoor de koop afgeketst.
En zeer waarschijnlijk gaat het wel om 1 en dezelfde persoon, deze doet op marktplaats exact hetzelfde en is wel dezelfde persoon.

Zal hem er iig nogmaals op aanspreken, vind het verre van netjes.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Microkid schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 17:50:
Het gaat hier trouwens om 2 verschillende aanbieders. Het gaat dus niet om een herplaatsing.
Tevens wordt alle contents na plaatsing eigendom van Tweakers.net, wij hebben er geen probleem mee dat iemand dezelfde tekst gebruikt voor zijn advertentie. Ik kan me voorstellen dat jij dit niet leuk vindt, echter wordt er niemand mee benadeeld of wordt er schade berokkend. Ik zie dus geen reden om hier actie op te ondernemen.
Volgens mij heb jij de Algemene Voorwaarden verkeerd gelezen. Daar staat toch duidelijk in lid 10 het volgende:
10.1 Met inachtneming van hetgeen is bepaald in deze Algemene Voorwaarden, behoudt het Lid in beginsel de auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten op de door hem geplaatste Content.
en
10.3 Het Lid mag de op de Website opgenomen Content raadplegen en daarvan kopieën maken voor uitsluitend eigen persoonlijk gebruik [...]
Aangezien het geen citaat betreft maar een volledige 1 op 1 kopie die niet voor persoonlijk gebruik, maar tevens voor persoonlijk gewin is (het verkopen van producten) is naar mijn mening de advertentie dus in strijd met de Algemene Voorwaarden.

• Microkid
  • Laatst online: 22:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

alex3305 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:11:
[...]

Volgens mij heb jij de Algemene Voorwaarden verkeerd gelezen. Daar staat toch duidelijk in lid 10 het volgende:

[...]

en

[...]

Aangezien het geen citaat betreft maar een volledige 1 op 1 kopie die niet voor persoonlijk gebruik, maar tevens voor persoonlijk gewin is (het verkopen van producten) is naar mijn mening de advertentie dus in strijd met de Algemene Voorwaarden.
In 10.2 staat toch echt
10.2 Alle rechten van intellectuele eigendom, waaronder maar niet beperkt tot auteursrecht en databankrechten, op de Website en de door Tweakers.net geplaatste Content berusten uitsluitend bij Tweakers.net of haar licentiegevers.
ofwel, alle rechten van alles op de site behoren tot Tweakers.net. Dat is wat anders dan het auteursrecht.

3800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• alex3305
Nee, daar staat dat alles van Tweakers.net behoort aan Tweakers.net. Website is namelijk gedefineerd als:
Website | het geheel van webpagina's, software, databanken, services (zoals bijvoorbeeld IRC) en door Tweakers.net geplaatste Content gekoppeld aan de domeinnaam tweakers.net en aan de subdomeinen en aanverwante domeinen (zoals bijvoorbeeld tweakers.nl) en alle via deze website toegankelijke diensten zoals bijvoorbeeld het Forum, Vraag & Aanbod, Pricewatch, Shopreview, Productreview, Tweakblogs en Jobs.
Dus het geheel van een webpagina (o.a. de opbouw en layout), de software die gebruikt wordt om de service te presenteren, databanken achter de website, specifieke services en content van Tweakers zelf, maar niet die van leden. Content staat namelijk anders gedefineerd:
Content | alle via de Website toegankelijke gegevens en bestanden van Tweakers.net of de Leden zoals bijvoorbeeld berichten, beoordelingen, moderaties, advertenties, illustraties, video- en geluidsfragmenten en foto's.
Anders zou het namelijk betekenen dat ALLES wat ik ook (of andere leden) zouden bijdragen (op de een of andere manier) plots van Tweakers.net is.

Anderzijds, stel Tweakers neemt een artikel 1 op 1 over van laten we zeggen Webwereld, dan zou dat namelijk meteen betekenen dat de content plots van Tweakers is en Webwereld nergens aanspraak op mag maken omdat alle content gepost op Tweakers van Tweakers is. Dat is natuurlijk ridicuul en totaal niet realistisch 8)7.

Verder, buiten de Algemene Voorwaarden om zou het Tweakers sieren om geen kopieën van advertenties toe te laten.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:59
Het eigendom van de content berust bij de de user. Door content te plaatsen krijgt Tweakers een eeuwigdurende licentie om die content te gebruiken en exploiteren. Daarbij zal Tweakers jullie content beschermen als die extern wordt ge(msi)bruikt. :)

Dit is gewoon kopiëren en daar doen we imho niet aan mee. Gewoon zelf je tekstje verzinnen. :)

• Donderstraaltje
  • Niet online
Van marktplaats is hij inmiddels wel af hoewel het nog steeds voor een deel overgenomen is.
Maar alsnog blijf ik het vreemd vinden dat het wel binnen de zelfde site kan en dan ineens niet als problematisch gezien wordt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31
Het is niet wenselijk, maar is ook niet tegen de regels.. Je kan een admin moeilijk verplichten iets te doen wat te gaan doen als er geen regels worden gebroken.

Gelukkig lijkt Zeef het er mee eens te zijn dat het stomweg kopiëren van tekst wat zwakjes is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RedHat
  • Laatst online: 22:22
Normen en waarden zijn toch ook ongeschreven regels? Het hoeft niet altijd beschreven te zijn natuurlijk.

• alex3305
zeef schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:53:
Het eigendom van de content berust bij de de user. Door content te plaatsen krijgt Tweakers een eeuwigdurende licentie om die content te gebruiken en exploiteren. Daarbij zal Tweakers jullie content beschermen als die extern wordt ge(msi)bruikt. :)

Dit is gewoon kopiëren en daar doen we imho niet aan mee. Gewoon zelf je tekstje verzinnen. :)
Maar doordat Tweakers die licentie krijgt, betekend niet dat andere users die licentie hebben. Of zit ik er nu naast :P ?

Bedankt voor jouw nuance trouwens, had dit topic net nodig :).

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 07:59
alex3305 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:17:
[...]

Maar doordat Tweakers die licentie krijgt, betekend niet dat andere users die licentie hebben. Of zit ik er nu naast :P ?

Bedankt voor jouw nuance trouwens, had dit topic net nodig :).
Tweakers.net BV, niet 'de Tweakers'. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee