Toon posts:

IPhone 3GS 32GB - garantie vraag ?

Pagina: 1
Acties:

• mr.niceguy.89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08-2018
Hoi,

Ik heb een aantal vragen over garantie van mijn iphone 3gs. Op 26-06-2011 heb ik mijn toestel ingeleverd met een defect. Mijn luidspreker werkt niet. In het verleden was mijn iphone digitizer ooit vervangen door 3de, wat de garantie zegel niet verbreekt (die bevindt zich rechtsonder op het moederbord). Ik kreeg een email dat mijn iphone 3GS 16GB, wat overigens niet klopt (het is een 32GB versie). Wegens dit defect is opgenomen: Diversen (bewegende) onderdelen toestel functioneren niet (goed). (Bijv. display klep, schuif mechanisme, etc.)

Wat voor geen meter klopt, ze willen nu mijn iphone niet repareren, omdat hij ooit eens gerepareerd is door 3de.
Ergens in hun voorwaarden mag dat niet, maar garantiezegel is niet verbroken.

Ik wil hun voor de kantonrechter slepen, omdat ik naar mijn idee recht heb op een gratis reparatie. Alleen weet ik nu niet zeker of ik in mijn recht sta.

Kan iemand mij vertellen of ik überhaupt recht heb op een gratis reparatie. Ik kijk overigens alleen naar de Nederlandse wetgeving en niet regels die bedrijven zelf maken.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 17:25

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Je verliest je iPhone bij reparatie door een derde partij. Je hebt je iPhone laten repareren door een derde partij. En nu wil je Apple (of de AASP) voor het gerecht dagen omdat ze geen garantie willen verlenen.

Right?

Als ik het zo lees heb je geen poot om op te staan; en een rechtszaak beginnen omdat jij van mening bent dat de AASP (of Apple) nooit zou kunnen zien dat de 3rd-party reparatie is uitgevoerd, is op zijn zachtst gezegd moreel twijfelachtig. Maar als ik ergens verkeerd gelezen heb hoor ik het graag ;)

Verder hoort dit topic wat mij betreft in SF thuis, dus daar verplaats ik hem bij deze ook heen.

Launching containers into space

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Ik zou gewoon een beunhaas zoeken die voor 25 euro je luidspreker vervangt. Het lijkt mij logisch dat zij geen service meer verlenen aan een toestel waar iemand anders aan heeft lopen 'klooien'

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Met Whieee, als je door derden een telefoon laat repareren binnen de garantie (wat sowieso vaag is, waarom zou je dat doen?) kan je niet verwachten dat Apple nog onder garantie gaat reparen. Een garantie zegel houd niet in dat dat de enige manier is om je garantie te verliezen. Iemand anders rommelt aan jouw toestel, voor het zelfde geld hebben zij het kapot gemaakt waarvoor hij nu bij Apple ligt ;). En dan nog iets, waar heb jij in vredesnaam een display klep en schuif mechanisme op een iphone zitten ? :S

gewoon nee.

• mr.niceguy.89
Digitizer staat los van het moederbord, maar goed nee dus.

Ik heb geen recht op gratis reparatie.

@ sanderps3

Nergens. T-mobile heeft alles verkeerd gedaan.

Type iphone verkeerd doorgegeven, defect doorgegeven

Ik snap ook niet echt waar ze mee bezig zijn.

• mr.niceguy.89
Whieee schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:47:
Je verliest je iPhone bij reparatie door een derde partij. Je hebt je iPhone laten repareren door een derde partij. En nu wil je Apple (of de AASP) voor het gerecht dagen omdat ze geen garantie willen verlenen.

Right?

Als ik het zo lees heb je geen poot om op te staan; en een rechtszaak beginnen omdat jij van mening bent dat de AASP (of Apple) nooit zou kunnen zien dat de 3rd-party reparatie is uitgevoerd, is op zijn zachtst gezegd moreel twijfelachtig. Maar als ik ergens verkeerd gelezen heb hoor ik het graag ;)

Verder hoort dit topic wat mij betreft in SF thuis, dus daar verplaats ik hem bij deze ook heen.
Garantie loopt via t-mobile.

Ik heb in het verleden mijn digitizer (touchscreen) laten vervangen bij een onofficiële bedrijf. Dus buiten t-mobile/apple.

Nu wilt t-mobile mijn luidspreker niet repareren, dat los staat van de touchscreen en lcd. Aan de speaker zelf kan je niet aan zitten zonder garantiezegel te verbreken. Speaker is ook stuk gegaan na een half jaar nadat de touchscreen is vervangen.

Anoniem: 22659

Tsja, maar nu kan men niet controleren of de gebruikte reserve onderdelen voldoen aan de door hun gestelde specificaties. Wat als iemand een kloon heeft geplaatst dat nu je speaker heeft vernield? Moet T-Mobile dan nu opdraaien voor de schade die is opgetreden door een verkeerde reparatie door een extern bedrijf? Zelfs al kun je dat helemaal hard maken, dan nog heb je een aardige dopper aan het behalen van je gelijk.

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 14:33

xiphoid

I am just me

Als je t-mobile had gebeld met het probleem, binnen garantie, had t-mobile gewoon je opgebeld en vraagt: wil je het maken, of nieuwe telefoon. Je geeft ze oude telefoon mee, als ze nieuwe telefoon (zonder doos) afleveren. Je bestaande pin erin, OS upgrade, en restore, klaar.

De keuze van beunhaas was die van jou - en ze hebben gewoon ontdekt dat je garantie verbroken hebt door derde partij reparatie te laten doen. #busted.

Sorry, ik denk dat rechter het kort zal houden en dat niemand van t-mobile komt opdraven om hier moeite voor te doen. Keep your money ..

http://mrfloris.com

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:32
Even een voorzichtige aanname: Een Digitizer van de iphone gaat niet spontaan kapot. Cq., je hebt hem laten vallen en is gebroken.

Dat gezegt hebben lijkt het me moreel niet echt verantwoord, buiten wat de heren hierboven al zeggen om te doen of je neus bloed en reparatie binnen garantie te eisen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee