Toon posts:

Asus Smartlogon wordt niet enabled

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 231174

Topicstarter
Hey,...

Ik heb sinds vandaag een asus laptop.
Op de laptop staat de applicatie voor smartlogon (inloggen door herkent te worden via de ingebouwde wegcam)

Nu doe ik mijn wachtwoord zoals die vraagt, ik klik op het knopje om fotos te maken zodat hij mij kent.
en onderin klik ik enable smartlogon.

maar meer lijk ik niet te kunnen klikken om dit te bevestigen of activeren.
wanneer ik het schermpje dan maar sluit dan dan werkt het niet als ik me laptop lock.
en als ik weer in de manager ga dan zie ik enable smartlogon weer uit gevinkt.

Ik wil dit graag proberen werkend te krijgen want misschien vind ik het wel een handige functie.
Weet iemand wat dit kan zijn?

Thanks..

p.s. sorry als dit niet in de juiste topic zit.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Je tekst wordt wat beter leesbaar als je wat meer hoofdletters gebruikt en het afbreken van regels overlaat aan de forumsoftware. Enters zijn alleen nodig bij nieuwe alinea's. Het afbreken van zinnen wordt vanzelf wel voor je geregeld. Dit topic staat trouwens wat mij betreft in het juiste subforum :)

Inderdaad zou dit moeten werken: 1) starten met voldoende rechten, 2) vinkje zetten, 3) username selecteren, 4) password intypen, 5) dozijn foto's nemen, 6) afsluiten met kruisje.

Blijkbaar niet. Eerst de basics: welk OS heb je? Ik gok Windows 7, heb je wel voldoende (beheerders)rechten om het aan te passen?
Dan: zie je iets raars in je event log? En draait de Smartlogon service wel? Dat laatste kan je checken via de task manager en via start => Services

[Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 07-07-2011 15:50]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Topicstarter
Hey bedenkt voor je reply...

Ik heb al die stappen gevolgd en dat doet dus niets.

Ik heb de services bekeken maar kon er niets in vinden wat erop zou moeten lijken.
Weet je misschien hoe de service zou moeten heten?

Klopt het dat de console niet opstart met windows of moet die ook aan gaan vanzelf?

het is idd windows 7 pro x64
ik ben admin.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gezichtherkenning met de slechte webcams die op een laptop te vinden zijn is erg onveilig helaas. De meeste systemen zijn met een printje van een foto al te omzeilen of detecteren zo slecht dat het min of meer willekeurige mensen doorlaat. Ik kan het je echt niet aanraden. Leuk om eens mee te spelen maar echt als beveiligingsmaatregel totaal onvoldoende imho.

[Voor 20% gewijzigd door Bor op 07-07-2011 16:15]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Deze had je ook al gezien?
Eventuele updates van de software heb je ook geïnstalleerd?
Wat voor laptop gaat het trouwens over?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg een error bij die link..
dode link?

Het is een asus k53t.

Ik merk trouwens ook dat andere dingen niet echt meer goed werken.
Zoals me FN knop in combi met me geluids knoppen.
en graphics properties komen niet naar voren als ik erop klik.

Misschien moet ik maar even een system restore doen.
Misschien heb ik iets weg gegooit wat ik niet had moeten weg gooien in programs and features.

Al heb ik alles met ASUS ervoor erin gelaten.

vreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Anoniem: 231174 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:57:
Ik krijg een error bij die link..
dode link?
Ik krijg gewoon een PDF hoor. Misschien dat die restore niet zo'n slecht plan is ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie net dat er geen recovery partition op zit maar dat ik een dvd moet branden.. heeft nu denk ik geen zin meer zeker?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nou is gelukt door dvdtjes te branden met de recovery,.. recoveren en nu werkt het weer!
Thanks
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee