Toon posts:

[Monitor] Te fel licht?

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 408969
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zal maar meteen tot het punt komen; ik heb vanmorgen m'n nieuw beeldscherm binnen gekregen, een Acer p226HQV. Mooi, groot scherm, maar toch is er een punt waar ik heel erg mee zit: er zit een soort backlight in het scherm, dus dat het scherm verlicht is. Maar dit zie je dus extreem erg en dit is echt heel vervelend.

Hier is hoe het ongeveer uitziet:

Als ik nou van bovenaf kijk op m'n scherm, dan zie ik die gloed overal, maar dat wil ik helemaal niet :S Die gloed is echt vervelend.. Iemand die weet hoe ik dit kan weghalen, want aan de instellingen knoeien werkt niet tot nu toe.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is volgens mij enorme backlight leakage. http://www.google.nl/sear...sch&source=og&sa=N&tab=wi. Kan je niets aandoen, hoogstens het scherm omruilen als je dat voor elkaar krijgt.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 12:14
Je hebt, neem ik aan, de achtergrond op één kleur ingesteld? Zo ja, dan lijkt dit inderdaad op extreme backlight bleeding. Zo erg heb ik het nog nooit gezien en persoonlijk zou ik zoiets niet accepteren.

• Niet online
alex3305 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:52:
Je hebt, neem ik aan, de achtergrond op één kleur ingesteld? Zo ja, dan lijkt dit inderdaad op extreme backlight bleeding. Zo erg heb ik het nog nooit gezien en persoonlijk zou ik zoiets niet accepteren.
Ik heb inderdaad de hele achtergrond zwart gemaakt om te kijken hoe erg het was.. En het erge is: ik heb 2 beeldschermen hiervan, omdat ik dual screen wilde hebben en beide hebben hetzelfde probleem :S

Ik heb alleen nu deze aangesloten..

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je dit niet wilt dan is de enige oplossing om het scherm terug te sturen en een ander type te kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-05 16:07

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik zou deze foto's naar de desbetreffende winkel opsturen en een andere monitor vragen. Zulke hoeveelheden backlight bleeding is serieus slecht.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Inderdaad... Maak het scherm helemaal donker (paint, F11 bijvoorbeeld) en verduister de kamer. Op een goede monitor zie je nu zo goed als geen bleeding.

Als je er eraan stoort: terugsturen en een andere namen. Je komt er niet op een andere manier vanaf.

• K.Rotteveel87
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-09-2019
een scherm heeft altijd een 'backlight' soms ccfl soms een LED. Deze bleeding is wel 1 van de ergste die ik ooit gezien heb, misschien kan je je nog beroepen op een koop op afstand garantie als je er echt niet mee kan leven?

Je kan proberen de brightness iets lager te zetten?

• Niet online
Wat ik dan wel weer raar vind, is dat ik 2 schermen heb die hetzelfde probleem hebben. Maar dit is echt niet te doen, alles is zeer sterk verlicht tot ongeveer de helft van het scherm, daarna neemt het iets af, maar niet geheel. Ik kijk me er echt scheel op. Ik hoopte dus echt dat er nog iets aan te doen zou zijn, maar zoals ik al had gedacht, zal er niks aan te doen zijn behalve terugsturen. Dan doen we dat he..

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 408969 op 07-07-2011 15:12]

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:44
Als het goed is zit je nog ruim binnen de termijn voor de wet kopen op afstand. Ze mogen je retour dus niet weigeren :)

I'm a photographer, not a terrorist

• Niet online
Nee, dat zal wel goed komen denk ik. Ik zal straks even contact opnemen met de winkel en zonodig weer opsturen. Bedankt allemaal :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 17:36
Dit kan bijna niet anders dan een productiefout zijn, zo erg heb ik het ook nog nooit gezien, zelfs niet in de begindagen van tft's... Je zou zelfs kunnen wagen contact op te nemen met Acer ipv van de winkel, want ik kan mij niet voorstellen dat Acer met zo'n product tevreden kan zijn en dat ze het niet voor je op willen lossen. Voordeel van zelf contact opnemen met de fabrikant is meestal dat er dan nog wel eens wat extra's in wil zitten, een zogenaamd goedmakertje of een betere monitor retour oid. Ik heb daar iig wel goede ervaringen mee, HDD teruggestuurd naar WD omdat deze DOA was. 5 werkdagen later had ik een nieuwe HDD plus een gratis 250GB externe schijf erbij!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-05 13:56
Heb je al eens geprobeerd om je backlight iets minder fel te zetten. Kan me ook voorstellen dat je zo ongeveer blind wordt als je hier naar kijkt. Heb mijne altijd op ongeveer 30% staan...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 12:14
DP Kunst schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:00:
Heb je al eens geprobeerd om je backlight iets minder fel te zetten. Kan me ook voorstellen dat je zo ongeveer blind wordt als je hier naar kijkt. Heb mijne altijd op ongeveer 30% staan...
En ik die van mij rond de 15%, maar dan nog zou zo'n erge bleeding niet moeten kunnen! Het lijkt mij ruim buiten de marge.

Als tip kan ik je trouwens de Philips 222E monitor geven. Ik heb deze zelf gisteren gekocht voor 99 euro bij Computerland en bevalt tot nog toe goed. Het scherm heeft VGA+DVI en voor die prijs is dat natuurlijk een geweldige prijs/kwaliteit verhouding. In dit scherm zit overigens ook backlight bleeding, maar alleen een heel klein beetje in de hoekjes.

• Niet online
Over een scherm kopen gesproken... Koop hem in de winkel. De winkels staan vol met budgetmodellen, de echt brakke modellen als deze pik je er dan meteen uit.

• MicGlou
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 16:27:
Over een scherm kopen gesproken... Koop hem in de winkel. De winkels staan vol met budgetmodellen, de echt brakke modellen als deze pik je er dan meteen uit.
Idd, dat is een heel strak advies. Monitoren, televisies e.d. koop ik ook nooit direct op afstand... ik ga iig eerst even wat winkels langs die redelijk wat monitoren op display hebben staan zoals de MediaMarkt of een Mycom oid. Sowieso omdat voor mij de monitor een van de meest persoonlijke dingen aan een pc is, wat ik mooi beeld vind zal een ander misschien te flets, te bont of te fel vinden... dat is toch waar je naar moet kijken de hele tijd, al zou de hardware hier verder los op tafel liggen... mijn monitor moet goed!

En op het gebied van monitoren zijn de prijsverschillen meestal niet eens zo heel erg groot tussen webshop of winkel. Mijn huidige monitor heb ik bij de MM opgepikt voor €100,- onder de goedkoopste online-prijs... en die hebben ze wel vaker voor weinig in de aanbieding.

[Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 07-07-2011 17:17]

• Niet online
Dat werkt alleen voor budgetmodellen trouwens. De mediamarkt heeft geen IPS schermen staan, laat staan high-end.

• MicGlou
Anoniem: 303530 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:17:
Dat werkt alleen voor budgetmodellen trouwens. De mediamarkt heeft geen IPS schermen staan, laat staan high-end.
Ze hebben er af en toe wel wat staan, maar ze worden dan idd niet op kwaliteit geselecteerd maar op kwantiteit en ook zeker geen brede selectie. 9 van de 10 gaan toch niet voor een monitor van €300,- plus... de huidige monitor van de TS valt volgens mij wel binnen die marge :)

[Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 07-07-2011 17:22]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 21:56

M2M

medicijnman

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:17:
daar staat tegenover dat lang niet iedereen een (high-end) IPS scherm nodig heeft. Niet iedereen had vroeger een IIyama vision master pro 510 staan ;)

Maargoed, het exemplaar van de TS heeft wel een heel erg backlight bleeding probleem. Hier kun je natuurlijk gewoon mee terug.

-_-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee