Toon posts:

dell xps ram geheugen werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-01 15:45
hallo allemaal,

ik heb laatst topic gehad over welk geheugen bestellen voor mijn dell xps 1640.
ik heb dus een 8gb ddr3 1066mhz setje gekocht van corsair (cm3x8gsdkit1066)
als ik ze erin stop dat en dan de laptop aandoe gaan de drie ledjes van de speaker harder/zachter/mute branden en het zachter knopje gaat knipperen en dan gaat de laptop na een minuut uit ??????
help iemand een idee wat er verkeerd is ? :'(

alvast bedankt

mvg
peter

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 10:22
pwghost schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:42:
hallo allemaal,

ik heb laatst topic gehad over welk geheugen bestellen voor mijn dell xps 1640.
ik heb dus een 8gb ddr3 1066mhz setje gekocht van corsair (cm3x8gsdkit1066)
als ik ze erin stop dat en dan de laptop aandoe gaan de drie ledjes van de speaker harder/zachter/mute branden en het zachter knopje gaat knipperen en dan gaat de laptop na een minuut uit ??????
help iemand een idee wat er verkeerd is ? :'(

alvast bedankt

mvg
peter
Geheugen is misschien niet compatibel of is niet goed geplaatst. Haal eens alles eruit en plaats de orginele modules weer terug.

Als het dan wel boot, haal je de orginele modules eruit en plaats je 1 module uit de 8gb kit. Mocht het systeem niet booten, haal de niet werkende module eruit en probeer de 2de module uit de 8gb kit. Mocht die ook niet werken dan is het geheugen waarschijnlijk niet compatibel.

Wat je dan kan proberen is een bios update naar de laatste versie die er beschikbaar is.

• pwghost
pfff hoe kan ik evt de compatibly checken ?? want op de corsair site staat mijn systeem er weer niet bij ??

• THE_FIREFOX
pwghost schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:51:
pfff hoe kan ik evt de compatibly checken ?? want op de corsair site staat mijn systeem er weer niet bij ??
Je weet dat je laptop nu niet werkt. Als je doet wat ik zei dan kan je uitsluiten of het door een defecte/slecht geplaatste module komt of dat je bios alleen nog een bios update nodig had.

• pwghost
ik heb net met 1 module gebrobeerd en dan doet die hetzelfde ik ga nu proberen wat u zij met de bios

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 12:14
Als het niet werkt is het hoogstwaarschijnlijk niet compatibel. Het enige wat je dan kunt doen is eventueel ander geheugen proberen, zoals Kingston ValueRAM. Die is namelijk meestal compatibel.

• THE_FIREFOX
pwghost schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:58:
ik heb net met 1 module gebrobeerd en dan doet die hetzelfde ik ga nu proberen wat u zij met de bios
Beide modules afzonderlijk getest?

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03-2019

rjf

Vetpriester

• pwghost
@jrf ik heb een xps 1640 weet niet of dat nog uitmaakt. snap ik niet want de max snelheid van mijn fsb is 1066mhz dus zou ik toch ook geen sneller geheugen dan dat moeten kopen ???

• THE_FIREFOX
pwghost schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:09:
@jrf ik heb een xps 1640 weet niet of dat nog uitmaakt. snap ik niet want de max snelheid van mijn fsb is 1066mhz dus zou ik toch ook geen sneller geheugen dan dat moeten kopen ???
Je kon sowieso sneller kopen, dan klokt het geheugen zich terug wegens de FSB. Wat je kan proberen is een orginele module met die van corsair te combineren. Als het dan misschien werkt, is er een probleem met de SPD van de corsair module. SPD bevat de cas timings van de module. Het opnieuw programmeren van de SPD is mogelijk, echter vervalt dan wel de garantie :(

• pwghost
@the firefox ik heb geprobeerd met 1 orginele module en 1 corsair module en dat werkte helaas ook niet :(
okej is dat moeilijk om te doen ?

maar is het niet handige om dit setje om te ruilen met een setje wat wel compatible is alleen hoe kan ik hier achter komen wat wel en niet compatible is ? ?? :'(

mvg
peter

ps : bedankt voor alle snelle reacties !! :D

• THE_FIREFOX
pwghost schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:20:
@the firefox ik heb geprobeerd met 1 orginele module en 1 corsair module en dat werkte helaas ook niet :(
okej is dat moeilijk om te doen ?

maar is het niet handige om dit setje om te ruilen met een setje wat wel compatible is alleen hoe kan ik hier achter komen wat wel en niet compatible is ?

mvg
peter

ps : bedankt voor alle snelle reacties !! :D
SPD programmeren valt mee, echter qua garantie zou ik het niet doen en je kans bestaat wanneer dezelfde timings op de corsair module staat het nog steeds niet werkt. Terug sturen die hap :Y)

Deze upgrades van kingston worden aanbevolen voor jouw type laptop.
http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search

pricewatch: Kingston KTD-L3A/4G

• pwghost
@the firefox bedankt dan bestel ik gewoon 2 van die modules bedankt !

ps : moet ik nog op een of andere manier aangeven dat er een slotje op dit topic kan ?

[Voor 39% gewijzigd door pwghost op 07-07-2011 15:40]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee