Toon posts:

WL 143 overleden, nieuwe router :)

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 286442

Topicstarter
Al de nodige jaren heb ik gebruik gemaakt van een Sitecom WL-143 met name voor wireless internetverbinding naar Xbox, een back up PC en een laptop.

Eigenlijk heeft dit lang (ben best spekkoper als ik naar de leeftijd van dit model kijk geloof ik) en vrij probleemloos gewerkt. Ook wat de Xbox betreft. Ik begrijp dat bedraad de voorkeur heeft, maar de verbinding is altijd netjes geweest.

Ik heb een Fiber 90 abbo en via de pc die met een ethernet kabel zat aangeloten kon ik tot zo'n 68 Mb/s halen als ik de speedtests mag geloven.

De muziek lijkt er nu echter wel definitief uit. Als ik de router er tussenzet maakt hij in eerste instantie nog verbinding maar over het algemeen is het binnen een kwartier over (zowel via ethernet kabel als wireless). Er treedt dan een communicatieprobleem op en er wordt geen IP adres meer herkent.

Lease, dhcp range, dat soort dingen waar ik nog nooit eerder echt in verdiept had lijkt het allemaal niet in te zitten.

Toch maar eens een nieuwe router.

Ik zie dat de TL-WR1043ND erg populair is. WNDR3700N idem, E-4200. Maar sowieso zijn ze qua mogelijkheden allemaal redelijk uitgebreid voor mijn toepassing. Gbit is niet echt belangrijk, trekken de netwerkkaartjes toch niet en wissel geen data op grote schaal uit tussen de verschillende stations.

Het hoeft op zich niet zo goedkoop als de TP Link, maar hij voldoet misschien wel meer dan voor mij.

Iemand nog een nuttige aanwijzing misschien? :)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2022

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Er zijn hier hordes topics over geweest, vooral van mensen met Ziggo Alles-in-1 Extra dat op 120Mbps loopt. Jouw abbo is 90 Mbps gok ik uit de naam? Dus ga die topics eens zoeken en lees en kies er een.

Je hebt niet specifieke wensen, dus maak er niet een groter probleem van dan het kan zijn ;)

[Voor 6% gewijzigd door webfreakz.nl op 07-07-2011 16:30]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Topicstarter
Ik denk dat je gelijk hebt hoor ha, ha. Heb de mooie recensie van Nivk over de TL-WR1043ND er ook bijgepakt. Qua prijs is het dan een aardige meevaller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik vind dit wel heel erg op een 'wat moet ik kopen' topic lijken. Zet nu eens goed op een rij wat je echt wil (hard eisen) en wat leuk zou zijn (optioneel) in combinatie met je budget. Ga vervolgens met die gegevens eens in de pricewatch kijken en productreviews inlezen.

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Koffie ik ben wel aardig op weg. Ik heb laatste tijd menig topic hier gelezen en nieuwe kennis opgedaan. Ik vroeg me af ik nog iets over het hoofd zag.

Webfreakz had ook gewoon gelijk :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee