Toon posts:

Geeft 6870 problemen met gamen met een oud 1280x1024 scherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views

• moTIF
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-02 19:19
Hallo Fellow-tweakers.

Ik vroeg me als nieuwkomer af hoe het nou zit met beeldschermen en resoluties.

Ik wil namelijk een nieuw systeempje bouwen en daar komt een HD 6870 in. Als scherm wil ik mijn OUDE scherm gebruiken, maar die support maar tot 1280x1024.

Mijn vraag is of dat problemen zal opleveren bij het gamen. Is dit overigens ook echt de Max. Resolutie waar ik op kan spelen?

Grt, moTIF

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:05

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Nooit een probleem, zolang de kaart en de monitor maar op elkaar aansluiten ;)

Elk spel wat ik ken is goed op die resolutie te spelen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je monitor 1280*1024 max support, dan ga je er niet hoger op kunnen draaien. Overigens is dat prima om op te gamen als jij dat prettig vind. Ik heb een 4870 gehad die aan een 600*800 scherm hing, en dat ging ook prima.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:18

Sorbo

Uw hulp in huis!

Je scherm is dus in dit geval de limiterende factor. Je kunt op alle ondersteunde resoluties tot 1280x1024 spelen, maar daarboven wordt met een nieuwe videokaart niet spontaan mogelijk, je monitor kan maximaal die specifieke resolutie aan.

Wel heeft je nieuwe videokaart voldoende kracht om ook op hogere resoluties te kunnen gamen, maar daarvoor zul je dus wel een nieuwe monitor moeten kopen.

• moTIF
majoh schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:00:
Nooit een probleem, zolang de kaart en de monitor maar op elkaar aansluiten ;)

Elk spel wat ik ken is goed op die resolutie te spelen...
Ook de grotere, veeleisendere namen zoals Crysis en Metro 2033?

Dit verbaast me, ik had namelijk verwacht dat het tegenwoordig een must was om te gamen op 1920×1080..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gamen op hoge resolutie vraagt alleen maar meer van je videokaart. Als jij lagere resoluties gaat draaien dan gaat het hooguit een stukje soepeler.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
moTIF schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:03:
[...]

Ook de grotere, veeleisendere namen zoals Crysis en Metro 2033?

Dit verbaast me, ik had namelijk verwacht dat het tegenwoordig een must was om te gamen op 1920×1080..
Technisch is het geen enkel probleem om op een andere resolutie dan 1920x1080 te spelen. Je zou zelfs 640x480 kunnen draaien.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:03
moTIF schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:03:
[...]
de "must" is dat het op 1920x1080 er allemaal scherper en nog mooier uit ziet.
om al die pracht op je scherm te toveren heb je dan een goede videokaart nodig.
als je op lagere settings gaat spelen hoeft je videokaart niet zo krachtig te zijn. wil je op een later tijdstip nog je scherm vervangen?
anders lijkt een 6870mij een beetje overkill...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• moTIF
skoozie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:08:
[...]

de "must" is dat het op 1920x1080 er allemaal scherper en nog mooier uit ziet.
om al die pracht op je scherm te toveren heb je dan een goede videokaart nodig.
als je op lagere settings gaat spelen hoeft je videokaart niet zo krachtig te zijn. wil je op een later tijdstip nog je scherm vervangen?
anders lijkt een 6870mij een beetje overkill...
Laten we zeggen dat de 6870 mij al veel iets te veel kost, dus een nieuw scherm zit er voorlopig niet in. (student=geen geld :-( ) In principe ben ik van plan om op die resolutie te blijven spelen. Is 't dan een beetje too much om een 6870 te halen?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
moTIF schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:11:
[...]

Laten we zeggen dat de 6870 mij al veel iets te veel kost, dus een nieuw scherm zit er voorlopig niet in. (student=geen geld :-( ) In principe ben ik van plan om op die resolutie te blijven spelen. Is 't dan een beetje too much om een 6870 te halen?
Heb je een tv? Daar kun je de 6870 ook op aansluiten :P

het is overkill voor die resolutie, maar de prijs van de 6870 ligt lekker. En als je ooit een ander scherm gaat halen kan de 6870 nog beter mee draaien dan als je bv een 5770 er induuwt ofzo.

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• moTIF
yzx schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:13:
[...]

Heb je een tv? Daar kun je de 6870 ook op aansluiten :P

het is overkill voor die resolutie, maar de prijs van de 6870 ligt lekker. En als je ooit een ander scherm gaat halen kan de 6870 nog beter mee draaien dan als je bv een 5770 er induuwt ofzo.
Ik wil graag o.a. Crysis kunnen maxen, en ik ben ECHT niet van plan binnenkort een scherm te halen, tenzij men van mening is dat 1280x1024 echt niet te harden is bij het gamen...

Alvast bedankt allemaal voor de vlotte en behulpzame reacties!

• yzx
moTIF schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:18:
[...]

Ik wil graag o.a. Crysis kunnen maxen, en ik ben ECHT niet van plan binnenkort een scherm te halen, tenzij men van mening is dat 1280x1024 echt niet te harden is bij het gamen...

Alvast bedankt allemaal voor de vlotte en behulpzame reacties!
Ik denk dat als je 1280x1024 speelt op crysis met een 6870 dat de GPU niet 100% vol krijgt.

Maarja, zoals ik zei je kunt hem ook op tv's aansluiten, zelf heb ik dat ook :P

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:09

MsG

Forumzwerver

Zware overkill op die resolutie. Waarom koop je niet voor rond de 100 euro een HD5850 tweedehands? Die daalt niet zo zwaar in waarde als een nieuwe en kan je op die resolutie ook wel veel mee spelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• moTIF
MsG schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:24:
Zware overkill op die resolutie. Waarom koop je niet voor rond de 100 euro een HD5850 tweedehands? Die daalt niet zo zwaar in waarde als een nieuwe en kan je op die resolutie ook wel veel mee spelen.
De vraag is of de nieuwere games er wel goed op uit zien, want indien dat zo is, dan koop ik een goedkopere Videokaart en hou ik dit scherm..

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 21:34

millman

6708Mhz @ -185c

Beste mensen, niet alleen de grafische kaart maakt het verschil! Ik zie allerlei adviezen en dergelijke voorbij komen, maar jullie weten de rest van het systeem van de TS niet. Beste TS (=topicstarter) Een nieue videokaart heeft alleen zin als je ook een systeem hebt die de grafische kaart kan voeden, dus wat voor een cpu/mem/mobo enz enz heb je ? Crysis 2 kan je op die resolutie net maxen met een 6870 mits goede cpu/ram, maar de oude crysis gaat er toch wat moeite mee hebben nog denk ik. Laat even at meer weten van je systeem en we kunnen je gerichter helpen..

mvg,

jeroen

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• yzx
millman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:26:
Beste mensen, niet alleen de grafische kaart maakt het verschil! Ik zie allerlei adviezen en dergelijke voorbij komen, maar jullie weten de rest van het systeem van de TS niet. Beste TS (=topicstarter) Een nieue videokaart heeft alleen zin als je ook een systeem hebt die de grafische kaart kan voeden, dus wat voor een cpu/mem/mobo enz enz heb je ? Crysis 2 kan je op die resolutie net maxen met een 6870 mits goede cpu/ram, maar de oude crysis gaat er toch wat moeite mee hebben nog denk ik. Laat even at meer weten van je systeem en we kunnen je gerichter helpen..

mvg,

jeroen
Ik maxte crysis 2 op 1920x1080 met single 6870 met ruim 40-50fps wat bazel je nou dat het net kan maxen :P

Maar idd hij noemt de andere hardware niet

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:54
yzx schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:28:
[...]

Ik maxte crysis 2 op 1920x1080 met single 6870 met ruim 40-50fps wat bazel je nou dat het net kan maxen :P

Maar idd hij noemt de andere hardware niet
In DX11 met AA/AF? ;)

• moTIF
millman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:26:

mvg,

jeroen
Ik begrijp wat je bedoelt, hier mijn toekomstige systeem: wenslijst: Nieuwe PC-1

• yzx
Toen was de DX11 nog niet uit :P had de early early test versie ;) :+ nu heb ik CFX 6870
Anyhow als ik nu x16 AA of x4 AA kga het verschil toch niet zien dus staat bij mij altijd op x4

@motif : waar is je voeding?

[Voor 4% gewijzigd door yzx op 07-07-2011 14:32]

• Redblader
En neem aan dat je ook een kast nodig hebt :P

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 21:07
Dat systeem is prima om op te gamen, maar als je 1280x1024 hebt zou ik toch een wat goedkopere videokaart overwegen en er een ander scherm bijnemen. Ik heb zelf 1280x1024 gehad (17"), maar had naar mijn mening te weinig ruimte in photoshop, ben toen overgegaan op 1920x1080 (24") en ik moet zeggen dat mij dit ook bij gamen zeer goed is bevallen. Ik heb zelf een Philips 241E1SB (24" Full HD) gehaald, destijds 170 nu 150 euro.

Edit:
Ik heb overigens zelf een HD4870 eraan hangen, die kan dus niet iedere game op die resolutie op maximum spelen maar AA op 2x of 4x (hangt beetje van de game af) is het gewoon soepel spelen.

[Voor 18% gewijzigd door hello123456 op 07-07-2011 14:37]

• moTIF
Redblader schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:34:
En neem aan dat je ook een kast nodig hebt :P
Nope. Al een Nexus Clodius thuisliggen, en een bluray speler. Daarnaast nog een 64 gb SSD

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:32
Dat systeem is prima, daar hoeft men nu niet meer verder over te steggelen, mits je er een goede voeding bij hebt idd want dat mis ik nog in je lijstje.

Maar zoals al eerder opgemerkt, als jij op 1280x1024 gaat gamen dan is een HD6870 toch wel een vrij pittige kaart. Je zegt zelf al dat je vind dat het een hoop geld kost... het kan makkelijk goedkoper zonder dat je daar iets van gaat merken in games. Een HD6850 is al tientjes goedkoper en zal op dat systeem net zo goed presteren.. of misschien een GTX560?

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 21:07
MicGlou schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:38:
Dat systeem is prima, daar hoeft men nu niet meer verder over te steggelen, mits je er een goede voeding bij hebt idd want dat mis ik nog in je lijstje.

Maar zoals al eerder opgemerkt, als jij op 1280x1024 gaat gamen dan is een HD6870 toch wel een vrij pittige kaart. Je zegt zelf al dat je vind dat het een hoop geld kost... het kan makkelijk goedkoper zonder dat je daar iets van gaat merken in games. Een HD6850 is al tientjes goedkoper en zal op dat systeem net zo goed presteren.. of misschien een GTX560?
Ik zou gezien het feit dat hij student is het toch bij AMD/ATI houden, iets meer bang for the buck.

• yzx
moTIF schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:36:
[...]

Nope. Al een Nexus Clodius thuisliggen, en een bluray speler. Daarnaast nog een 64 gb SSD
:+ budget gaming systeem met een SSD de max :P

@hello123456 : 6870 is bang for bucks al helemaal in CFX

[Voor 10% gewijzigd door yzx op 07-07-2011 14:41]

• Redblader
MicGlou schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:38:

Een GTX 560 is sowieso slechter qua prijs/performance dus dat zou ik niet doen ;)
Als de TS een 6870 wil nemen kan hij dat gewoon doen, dat betekent gewoon dat hij waarschijnlijk de komende 2 jaar alles maximaal kan draaien met zijn resolutie :)

• moTIF
Allemaal bedankt jongens voor de tips! Ik zal zeker even kijken of het wat goedkoper kan, aangezien ik binnenkort niet ga gamen met 16x AA en op 1920x1080..

Mijn laatste vraag blijft echter; Is het een acceptabele resolutie, 1280x1024?
yzx schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:40:
[...]

:+ budget gaming systeem met een SSD de max :P

@hello123456 : 6870 is bang for bucks al helemaal in CFX
Haha, die SSD heb ik gehad van een maat! Vet he?

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:28

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

1280*1024 is acceptabel, zolang je niet gewend bent/raakt om te gamen op iets hoger. Dan kan je niet meer terug. Voro games als wow is het moeilijker vind ik omdat je dan minder buttons en bars kunt plaatsen op je scherm. Maar shooters, why not.
Ik zelf kan wel niet meer kijken op een 1280*1024" om te gamen, macht der gewoonte.

• moTIF
Joindry schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:53:
1280*1024 is acceptabel, zolang je niet gewend bent/raakt om te gamen op iets hoger. Dan kan je niet meer terug. Voro games als wow is het moeilijker vind ik omdat je dan minder buttons en bars kunt plaatsen op je scherm. Maar shooters, why not.
Ik zelf kan wel niet meer kijken op een 1280*1024" om te gamen, macht der gewoonte.
hmm...interesting, niet echt een WoW'er maar speel heel wat RTS games, maar daarbij is de bar fixed.

De games die ik van plan ben te spelen zijn de S.T.A.L.K.E.R. Collectie, en The Witcher 2. De rest zijn allemaal wat minder veeleisende games...SC2 bijv.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

moTIF schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:46:
Allemaal bedankt jongens voor de tips! Ik zal zeker even kijken of het wat goedkoper kan, aangezien ik binnenkort niet ga gamen met 16x AA en op 1920x1080..

Mijn laatste vraag blijft echter; Is het een acceptabele resolutie, 1280x1024?

[...]

Haha, die SSD heb ik gehad van een maat! Vet he?
Het is toch helemaal niet aan ons of die resolutie voor jouw acceptabel is ?
ik doe het op een laptop 1368x768 maar daar kan ik uitstekend mee leven. terwijl op 1920x1080 me wel hadrstikke mooi zo lijken

Iperf

• moTIF
Nou jongens. Allemaal bedankt voor het advies. Hier kan een slotje op :P

moTIF gaat een mooie kaart zoeken!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:47
Als je gewoon 2x2GB (4GB) DDR3 RAM zoekt dan kan je trouwens ook goed Kingston 4GB ValueRAM nemen.

Dat maakt voor prestaties niets uit (RAM sowieso marginaal in games).
GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC =

Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G

Scheelt 20.-

RAM overclocken biedt niets (<1%) in games. Je CPU is Black Edition dus die kan je overclocken via de multiplier zonder de RAM clock te veranderen.

Ik heb het Kingston RAM laatst in een computer gezet voor een vriend (vrijwel identiek systeem aan wat jij presenteert); er is geen reden om duurder RAM te nemen als je niet een bovengemiddeld budget hebt.

• moTIF
Thx ik zat al te twijfelen... ik weet dat dit het verkeerde board is, maar als iemand supportive op- of aanmerkingen heeft op mijn systeem, dan zou ik het graag horen!!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 21:34

millman

6708Mhz @ -185c

Ik zou t lekker laten bij de HD6870, mooie kaart en als in de toekomst nog een keer naar een 23" 1920 scherm gaat (kom ze al tegen voor 80 euro 2e hands hier in V&A) heb je genoeg aan een hd6870. Je samengestelde systeem is overigens prima om HD mee te gamen, veel plezier met je systeem.. (al kan ik echt niet meer terug naar 1280, ik denk dat als je niet beter weet dat het prima te doen is)

edit: check deze link voor mooie 2e hands monitoren: http://tweakers.net/aanbod/cat/344/monitoren.html

[Voor 11% gewijzigd door millman op 07-07-2011 15:43]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee