Toon posts:

[Help] PC start automatisch op na afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Johnny8020
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-01 23:30
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een upgrade gedaan voor m'n PC, waarbij ik het moederbord, de processor, het geheugen en de harde schijf heb vervangen. Sinds ik alle onderdelen erin heb gezet, start de PC automatisch opnieuw op nadat ik hem uitzet via de power knop op de PC zelf. Het opnieuw opstarten gebeurd ongeveer 5 seconden nadat hij uitstaat.

Op dit moment heb ik enkel idee waar het aan zou kunnen liggen, dus ik vestig bij deze mijn hoop op andere Tweakers :).

Met vriendelijke groet,

Johnny

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:26
Post eens je specs wat heb je precies waardoor vervangen

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat dacht je, je hangt hier nu al bijna 2 jaar rond, iedereen weet nu wel wat voor PC jij hebt staan? Nee, vriend. We hebben echt je specs nodig. :+

Maar google ook nog even voordat je verder vraagt.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Johnny8020
Had gedacht dat het misschien een algemeen probleem kon zijn, maar goed.
De specs zijn als volgt:

ASRock Z68 Extreme4
Intel i5-2500k
MSI N295GTX-2D1792-OC
GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC
Samsung 1 TB, Spinpoint F3
ADATA S511 60 GB SSD
SilverPower SP-SS650 650W

Ik heb uiteraard hiervoor het probleem opgezocht op Google, helaas heb ik daar geen resultaten kunnen vinden.

[Voor 9% gewijzigd door Johnny8020 op 07-07-2011 14:04]

• Korot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2021
Reboot hij ook automatisch als je afsluit via Windows? En, omdat er een nieuw moederbord inzit, ook Windows opnieuw geïnstalleerd na de installatie van die moederbord? Mogelijk sluit Windows nl. niet goed af, en reboot hij daarom.

Groet,
Korot

• Room42
  • Niet online
Johnny8020 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:03:
[...]

Ik heb uiteraard hiervoor het probleem opgezocht op Google, helaas heb ik daar geen resultaten kunnen vinden.
Oh? En dit dan: [google=pc reboots after shutdown]?

Korot zou een punt kunnen hebben, dat hij bijvoorbeeld een blauw scherm geeft en dan herstart in plaats van afsluit, ware het niet dat je aangeeft dat hij voor vijf seconden helemaal uit staat.

- uBlock Origin
- uMatrix

• Johnny8020
Windows is er nog niet op geinstalleerd, het gaat hier om puur afsluiten vanuit de BIOS.
Mogelijke informatie wat ook misschien van belang is, hiervoor had ik een Asus P6T SE, met een Intel i7 920 en Corsair XMS3 6 GB @ 1600 Mhz geheugen.

Edit:

Wat ik bedoelde was dat ik geen oplossingen heb kunnen vinden via Google, er zijn natuurlijk wel resultaten, maar de oplossingen die er staan hebben mij geen positief resultaat opgeleverd.

[Voor 29% gewijzigd door Johnny8020 op 07-07-2011 14:20]

• Room42
  • Niet online
Ok, sluit dan eens af na de POST? Dus vanuit een (Linux) liveCD of vanuit de Windows Setup.

- uBlock Origin
- uMatrix

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:15
Dus.. Er staat geen windows op. Je zit in de bios en drukt dan op 'Save & quit' of is er werkelijk een optie shutdown PC? (nog nooit gezien in een bios, maar misschien tegenwoordig normaal)

In het eerste geval reboot het systeem altijd.

Of sluit je af met de power button van de systeemkast? Want dan heb je misschien de power en rest stekkers niet juist aangesloten ;)

Edit: Via de powerbutton dus...... Klinkt idd als powerbutton op reset switch _/-\o_

[Voor 32% gewijzigd door mcsluis op 07-07-2011 14:26]

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 18:30
Restore on ACPI Power-Loss ingeschakeld? Corrupte Wake-on-LAN settings?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:25
mcsluis schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:23:
Edit: Via de powerbutton dus...... Klinkt idd als powerbutton op reset switch _/-\o_
Maar dan zou de PC ook niet aan moeten gaan als er op de Power knop gedrukt wordt.. ;)

Ik zou gewoon eerst Windows installeren.. Als het probleem er dan nog is dan verder vragen :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 19:15
SmiGueL schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:29:
[...]

Maar dan zou de PC ook niet aan moeten gaan als er op de Power knop gedrukt wordt.. ;)

Ik zou gewoon eerst Windows installeren.. Als het probleem er dan nog is dan verder vragen :P
Dat is waar idd.. Niet bij stilgestaan. 8)7

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:25
BTW, hoe zet je je pc nu uit?
Door 1x op de Power knop te drukken? of hem 5 sec. in te houden?

Volgens mij houd ik hem dan altijd 5 sec. in en dat zou moeten werken....

Maargoed zoals ik al zei: Knal er eerst ff een OS op, en als het probleem er dan nog steeds is vraag dan maar weer verder :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Johnny8020
Heel vreemd, maar na het installeren van Windows, sluit ie perfect af.
Geen idee waardoor het komt, maar toch bedankt iedereen :)!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee