Toon posts:

Atikmdag.sys BSOD, Driver Update AMD Kaart

Pagina: 1
Acties:

• Shadow88
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 21:09
Goeiedag Tweakers! :)

Ik zit met een probleem en ik kom er niet uit.

Mijn Systeem is als volgt:

Intel core i5-2500k @ 3.30GHZ
8gb Kingston ram
2x Radeon HD6970 op 880MHz met 2GB GDDR5 Club3D
Windows 7 ultimate 64bit

Nu wil ik graag Crossfire enablen in de Ati Catylist Control Center (CCC)
Want in de CCC versie die ik heb staat dat tabblad er niet bij.

Nu wil ik dus de nieuwste drivers erop gooien maar dat gaat niet, want zodra ik de nieuwste drivers wil installeren dan krijg ik een BSOD met de melding: 'atikmdag.sys , page_fault_in_nonpaged_area'

waarna ik vervolgens de pc opnieuw moet opstarten en geen reet verder ben gekomen.
in veilige modus heb ik al geprobeerd, maar daar kan ik de drivers niet eens installeren..

Kan iemand mij helpen? Want ik draai nu dus op 1 van de 2 kaarten :/

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Heb je al een driver cleaner geprobeerd? en iets als system mechanic om het register op te schonen. Als het dan nog niet werkt een Windows herinstallatie?

[Voor 33% gewijzigd door larsiano op 07-07-2011 13:30]

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Shadow88
larsiano schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:28:
Heb je al een driver cleaner geprobeerd? en iets als system mechanic om het register op te schonen. Als het dan nog niet werkt een Windows herinstallatie?
Zal ik strx ff proberen, eerst werken :o

Pardon? een HER-INSTALLATIE? 8)7
Systeem is net 1 maand oud :X |:(
lol

Anoniem: 149146

Paar vraagjes:

- Wat voor een voeding heb je
- Welk moederbord
- Die windows ultimate, is die netjes met licentie?

• Shadow88
Anoniem: 149146 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:47:
Paar vraagjes:

- Wat voor een voeding heb je
- Welk moederbord
- Die windows ultimate, is die netjes met licentie?
- Recom 850W Modulair
- Asus P8H67-V v3.0
- Ja

Aan deze 3 dingen zal het toch niet liggen? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow88
Iemand? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:43
Misschien kan jij eerst eens vertellen hoe het met de drivercleaner en her installatie van de drivers ging? Ging dat allemaal goed?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:08
Heb je alle benodigde PCI-E connectors aangesloten voor je CF-opstelling? Check je memory eens met memtest-x86. Die kun je downloaden (o.a. hier: http://www.memtest.org/#downiso) en op CD of USB-stick zetten om te starten. Dit dan een volledige cycle laten lopen. Als er problemen worden gevonden moet je de modules gaan uitsluiten via trial & error.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 16:19
Sowieso eerst vaststellen of je moederbord wel CF-enabled is... Heb je verder al gechecked of echt alles goed is aangesloten, zit de CF-bridge op de kaarten en juist aangesloten? Alle pci-e stekkers aangesloten? Levert de voeding wel genoeg? Drivers en catalyst helemaal deinstalleren, driversweeper om te checken of er geen restjes zijn achtergebleven. Vervolgens het complete Catalyst suite weer installeren...

Memory checken en of je licentie wel goed is doet er in deze volgens mij bar weinig toe... hij krijgt geen errors ofzo wat zou kunnen wijzen op geheugen problemen, dat is misschien een latere zorg. En wat de windowslicentie ermee te maken heeft begrijp ik niet.

[Voor 49% gewijzigd door MicGlou op 08-07-2011 10:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:08
Volgens de specs by Asus kan ie zelfs quad-CF aansturen. Voeding van 850 Watt lijkt me ook geen probleem.
Werken de kaarten afzonderlijk wel? (ééntje weten we, maar die andere?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow88
ik ga het eens allemaal proberen, en dan laat ik meer weten :)

en ja zover ik weet zit alles goed aangesloten :)

Ik ga het eerst eens met Driver Cleaner Pro proberen
Daarna men geheugen maar eens testen...

Edit: met driver cleaner pro he..

moet ik dan eerst CCC verwijderen of kan ik gelijk gebruik maken van het programma zonder CCC te uninstalle?

[Voor 25% gewijzigd door Shadow88 op 08-07-2011 12:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 21:13

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik zou eerst uninstallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shadow88
Oke, het is al opgelost.

Blijkbaar heeft iets (of ik perongeluk) de cpu overgeklokt..
Waardoor ik die BOSD kreeg.

ff terug klokken en toen deed ie het wel! :+

Toch bedankt mensen! *O* d:)b
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee