Toon posts:

Welke externe 2TB harddisk?

Pagina: 1
Acties:

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08-2022
Na aanschaf van een Synology DS211j was het initiele plan om een 250GB externe harddisk te kopen om alleen van de belangrijkste bestanden een backup te hebben, films en series zijn opnieuw te downloaden was de redenatie. Hoe langer ik daar over nadenk hoe makkelijker ik denk dat het is om toch een 2TB externe schijf te hebben waarvan ik de Synology gewoon wekelijks een 1:1 backup laat maken. Dan kom ik echter bij de volgende vraag: Welke externe 2TB harddisk?

Omdat de meest gangbare en betrouwbare merken WD en Samsung zijn, ben ik bij deze twee gaan kijken en heb de volgende harddisks gevonden:

1. WD Elements 2TB (80 euro)
2. Samsung G3 Station 2TB (vandaag in de aanbieding voor 70 euro)

Zit er enig wezenlijk verschil tussen deze twee, of kan ik gewoon een muntje opgooien/voor de goedkoopste gaan?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Anoniem: 15758

Samsung F4EG + externe behuizing met USB3 heeft mijn voorkeur, dan weet je zeker dat je een nieuwe schijf krijgt en geen oude schijf met 500GB platters.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb 3x de Samsung G3 station 2TB (zwart). Ben erg tevreden over. Presteren gewoon goed (natuurlijk gelimiteerd door USB 2). Hebben ook iets van koeling volgens mij, waardoor de schijven beter blijven.

Vind de G3 ook mooier dan de WD, maar dat is puur subjectief.

Trouwens, die G3 is volgens mij nog bij de mediamarkt in de aanbieding voor 69 euro. Heb je geen verzendkosten als je even langs gaat, als er een in je buurt is. Heb je de zwarte.

[Voor 39% gewijzigd door Cobiwan op 07-07-2011 17:17]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thanks, ga effe de Samsung bestellen. 70,- is geen geld en hij word gratis thuis geleverd ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08-2022
Daarnaast staat de witte mooier naast de Synology, dus dan ga ik ook voor de Samsung ;)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee