Toon posts:

Speakers voor bij mijn Macbook (black)

Pagina: 1
Acties:

• RoToTheD
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09-2022
Heeft er iemand suggesties qua speakers die ik aan kan sluiten op mijn "blackbook"?

design is best belangrijk, maar nog belangrijker is het geluid wat uit de speakers komt. het moet een beetje strak staan en niet te groot, maar er moet wel mooi geluid uit komen. Een logitech setje zie ik niet zitten..

Heeft iemand nog tips, speakers met ingebouwde versterker (of hoe dat ook heet), of speakers en een losse versterker (liefst een kleine), of zijn er nog andere mogelijkheden...

Zoals je misschien kan lezen ben ik een behoorlijke Noob op dit veld dus alle tips en reacties zijn welkom.

Dank!

Edit: Dank Raz... er zijn idd een paar dingen die ik vergeten ben...

qua prijs zat ik tot de 300-400 euro te kijken.. (all in, dus mocht er een externe geluidskaart / versterker bij komen zou dit in de 300-400 euro bij moeten zitten).

qua design vind ik onderstaande wel strak: ik heb het liefst twee speakers op mijn buro & sub op de grond.

pricewatch: Audioengine 2

pricewatch: M-Audio Studiophile AV 40

pricewatch: B&W MM-1 - Helaas te duur

pricewatch: Edifier S530D

pricewatch: Klipsch RB-81 Zwart

pricewatch: Boston Acoustics A 25 Boekenplank Luidspreker Zwart

[Voor 49% gewijzigd door RoToTheD op 07-07-2011 12:45]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

- na de edit is deze post ook overbodig geworden -

[Voor 91% gewijzigd door RaZ op 07-07-2011 12:50]

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Anoniem: 305048

Je zegt dat je bedrag tot 400 gaat. Zou je het dan niet zonde vinden mocht je niet een maandje extra wachten om 99EUR bij te leggen voor de B&W MM-1 ?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Titelfix :Y)

Launching containers into space

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:09
Zelf heb ik mijn spul van marktplaats gehaald. Te weten twee speakers geschikt voor op t bureau, 10 inch actieve sub in dezelfde kleur als de speakers en tot slot een klasse T-versterker (ter grootte van twee sigarettenpakjes) gaat binnenkort de versterking doen. Is gemakkelijk te doen voor 300 - 400 euro.

Als je geen actieve speakers wilt valt er genoeg te kiezen tot 100 - 150 euro per speakers (zowel nieuw als tweedehands). Eltax monitor 3, Tangent Clarity, KEF iq1 of iq10, kef 2001 eitjes + psw sub, monitor audio br2, tannoy mercury m2, tannoy reveal (ook actief), dali ikon 1, b&w 601, 602 of 686. lijst is eindeloos.

En waarom geen mooi dock zoals de B&W zeppelin of B&W mini?

[Voor 4% gewijzigd door FIFO op 07-07-2011 13:29. Reden: extras]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Let wel dat zo'n Klasse T-versterker niet heilig is. Het is voor sommige speakers best leuk om zo'n versterker te gebruiken, maar een volwaardige versterker zal altijd meer kunnen leveren. Genoeg voorbeelden van mensen die met zo'n T-Amp zijn begonnen, maar binnen een paar dagen al op zoek gingen naar een stereoversterker omdat er dan meer uit de speakers gehaald kan worden. Laatste voorbeeld staat nog in Audio en Hifi, ging toen ook om een paar Eltax Monitor III.

Verder zou ik je toch aanraden om te gaan luisteren. Wellicht lastig omdat je diverse producten op het lijstje hebt staan, van studiomonitoren tot losse speakers. Maar qua sound zit er toch een zeer groot verschil tussen een studiomonitor zoals een Audiengine en een gewone passieve speaker. Waar de Klipsch dan weer een voorbeeld is van een speaker met een zeer eigen geluid wat je aan moet staan. Het geluid wordt door sommigen als het ultieme live-gevoel omschreven.

Qua het aansluiten van een subwoofer is het lastig te zeggen. Sommige actieve speakers hebben al een standaard subwoofer pre-out en dan is het een kwestie van één RCA - RCA leggen. Maar als je voor een setup gaat met bijvoorbeeld de Klipsch dan zal je een subwoofer moeten hebben welke je via high-level aan kan sluiten. Dit omdat stereoversterkers lang niet altijd een pre-out hebben voor de subwoofer.

Nooit gedacht dat ik ooit nog in het Apple-forum zou reageren :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 305048 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:05:
Je zegt dat je bedrag tot 400 gaat. Zou je het dan niet zonde vinden mocht je niet een maandje extra wachten om 99EUR bij te leggen voor de B&W MM-1 ?
Dit inderdaad.. die B&W zien er uit als een mooie oplossing.

PS: Ik heb vaak genoeg iets moois gezien en dan toch voor minder geprobeerd iets samen te stellen.. mijn ervaring daarmee is dat ik het dan toch niet goed vind en alsnog de mooiere oplossing wil. Maar goed, ymmv :)

[Voor 25% gewijzigd door Lethalis op 07-07-2011 14:11]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2022
Ik heb zelf de Audioengine A2 en daar ben ik heel erg te spreken over. Design vind ik erg mooi, ze zijn klein, en je hebt geen losse subwoofer nodig om goed geluid te krijgen. (Ze hebben wel een losse subwoofer, maar deze is niet echt goedkoop, maar ondanks dat zit je nog onder de kosten van de B&W's.) Qua kosten voor de speakers vind ik ze netjes geprijsd, zeker in verhouding tot de B&W's.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 10:36
Zelf gebruik ik de MM-1 van B&W en ik heb niks anders dan lof over die dingen. Ik zou ze natuurlijk aanraden, maar wat ik echt aanraad is om alle sets te gaan proberen ergens te luisteren :). En inderdaad, die 99 Euro extra zal ik als ik jou was het er wel voor over hebben :). Die speakers gaan langer mee dan 1/2 jaar natuurlijk :).

gewoon nee.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Vanitas schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:51:
Ik heb zelf de Audioengine A2 en daar ben ik heel erg te spreken over. Design vind ik erg mooi, ze zijn klein, en je hebt geen losse subwoofer nodig om goed geluid te krijgen. (Ze hebben wel een losse subwoofer, maar deze is niet echt goedkoop, maar ondanks dat zit je nog onder de kosten van de B&W's.) Qua kosten voor de speakers vind ik ze netjes geprijsd, zeker in verhouding tot de B&W's.
Helemaal mee eens. Mocht je nog een maatje groter willen dan zijn er ook nog de A5 speakers, welke ik zelf heb. Deze zijn rond de 300 euro en worden nét wat beter beoordeeld dan de A2 variant.

Tip: AudioEngine speakers komen ook regelmatig langs op V&A en Marktplaats

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 44203

Luisteren is voor mij de enige goede optie geweest om te kiezen. Wilde eerst ook gaan voor MM1, maar die bleken nogal problemen te hebben met dynamiek en lage tonen. Na zowel boekenplankspeakers als studiomonitoren te hebben gehoord, kwam ik tot de conclusie dat monitoren te eerlijk zijn om lekker te luisteren. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een setje B&W DM686, met een losse versterker. Die laatste moet nog wel een keer vervangen worden, vanwege te weinig vermogen.
alex3305 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:02:
[...]

Helemaal mee eens. Mocht je nog een maatje groter willen dan zijn er ook nog de A5 speakers, welke ik zelf heb. Deze zijn rond de 300 euro en worden nét wat beter beoordeeld dan de A2 variant.

Tip: AudioEngine speakers komen ook regelmatig langs op V&A en Marktplaats
Ik zie het niet als een tip als iedereen A2's in de verkoop doet :-)

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 44203 op 08-07-2011 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 13:04
Anoniem: 44203 schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Ik zie het niet als een tip als iedereen A2's in de verkoop doet :-)
Omdat de meeste mensen dan voor een A5 gaan :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Misschien zijn de Bose Companion 3 (gericht op muziek, €299,-) of de Companion 5 (gericht op films, usb, €399,-) ook geschikt voor je doeleinden? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
Ik kan je er maar 1 aanraden.

pricewatch: Harman Kardon SoundSticks III

Deze speakers zijn is samenwerking met Apple ontworpen en hebben een gouden plak binnengesleept met de Industrial Design Excellence Awards. Naast dat het qua ontwerp wel goed zit, is het geluid ook erg goed dankzij het akoestische ontwerp. Sinds de III-serie is het voetje zwart en het LEDje in de sub wit (ipv blauw in II-serie), en zoals bij elke serie zijn de speakers en de sub transparant geweest.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die soundsticks passen toch niet bij zijn laptop? Dat is het design van de imac G4.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
Als ze bij een huidige generatie MBP passen, passen ze ook bij een zwarte Macbook.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Tja, ik vind het niet passen, mijn excuses als ik daarbij onbewust jouw persoonlijke setup negatief belicht heb..

Ik zou voor de B&W's gaan, maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ik zeer te spreken ben over het geluid dat uit mijn persoonlijke B&W stereo komt.

Anders dit: http://www.boxaudio.co.uk/products.html ziet er mooi uit, past bij je zwarte macbook maar heb ik geen geluidservaring mee. Je heb nog een klein budget over voor een amp.

You don't need eyes to see, you need vision

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:14

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Yalopa schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:42:
Ik zou voor de B&W's gaan, maar dat heeft misschien te maken met het feit dat ik zeer te spreken ben over het geluid dat uit mijn persoonlijke B&W stereo komt.
Zeer grote kans dat jouw B&W speakers naast je stereo een heel anders geluid geven dan die B&W MM-1. Dat is en blijven PC-speakers en die gaan nooit de sound van B&W vloerstaanders/bookshelfs evenaren. Idem met die B&W Zeppelin voor je iPod. Klankmatig toch heel anders, ook andere techniek natuurlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 387678

Je zou eens kunnen kijken naar actieve studiomonitoren.

Zoals de Yamaha HS50.
Twee Yamaha HS50 monitoren kosten iets boven de €300. En de geschikte kabel om deze aan te sluiten zal rond de €20 liggen. Dus met je €400 kom je toe.
Ik vind ze een mooi design hebben.

Anoniem: 305048

wat zou de topicstarter nu hebben gekocht ? :-)

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04 12:56
Heb zelf de Tannoy Signature Revolution DC4. En dan de Espresso kleurige. Was eigenlijk een luidsprekerset van rond de €600 euro, maar is tegenwoordig bij de hifi boer wel voor 299,- te vinden. Heb 'm daar zelf ook voor gekocht.

Ben er zeer tevreden over, je zou hiernaast een kleine versterker kunnen nemen en als je dat wil een subwoofer. Totaal kom je dan wel iets duurder uit dan €400,- maar dan heb je wel een set van echte kwaliteit. :)

Wat misschien ook een optie is, die wat beter past (kwestie van smaak natuurlijk) is de Q-Acoustics 2010

Meen dat het setje rond de €100 euro kost. Al met al is dit wel een aardig speakertje voor het geld.

Ik vind zelf eigenlijk dat een subwoofer wel vereist is bij deze speakers, ze hebben net wat te weinig vermogen in het laag gebied. Dit is natuurlijk ook wel een beetje een kwestie van smaak en wat je gewend bent. Tenslotte ligt het ook een beetje aan hoe de speakers opgesteld zijn.

Als laatste nog dit advies:

Wil je echt kwaliteit, ga dan in ieder geval voor een losse speakerset met versterker! Als je een beetje rondkijkt kun je best voor een schappelijke prijs een kwalitatief goede set samenstellen. ;)

[Voor 4% gewijzigd door NickvdB op 22-07-2011 13:29]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee