• Johanvo21
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-03-2021
Hallo medetweakers,

Sinds 1,5 week ben ik in het bezit van een Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, deze gebruik ik in combinatie met een intel i7 2600K sandybridge CPU, Verder heb ik op mijn moederbord nog 16 Gb aan ram zitten.

Het probleem wat bij mij voor zich voordeed was dat ik mijn moederbord met ram geheugen en cpu + cooler had geinstalleerd, en mijn videokaart erook op had geklikt. Hierna heb ik mijn windows opgestart, kreeg eerst geen beeld. Heb daarna me videokabels op het moederbord vast gemaakt omdat het een on-board videokaart heeft. Daarna kreeg ik wel beeld, nadat ik de overige software gedeeltelijk heb geinstalleerd start ik me computer opnieuw op om in mijn Bios dingen te veranderen. Zoals dat mijn VGA op PCI-E 16 x moest staan omdat mijn videokaart hierin geklikt was. Heb daarna me computer opnieuw opgestart, maar hij gaf geen beeld op mijn videokaart. Verder ernog na geprobeerd met een andere oude videokaart, maar hierbij had ik hetzelfde probleem.

Heb me videokaart nog getest bij een vriend van me en daar deed de videokaart zelf het wel. Daarom ben ik van mening dat het dus aan mijn PCI-E sloten ligt van mijn Moederbord. Maar dat is voor niet 100% zeker, hoop op deze manier iets meer informatie te kunnen winnen erover.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:07

M2M

medicijnman

Wat voor een voeding heb je er in zitten, en zie je de kaart in het apparaatbeheer als je de onboard videochip gebruikt?

Maar je hebt het ook met een oude videokaart geprobeerd, en dat werkte ook niet. Ik denk dus zelf dat het PCI-E slot stuk is.

Eventueel zou je een ander PCI-E 16x slot kunnen proberen.

-_-

• Johanvo21
M2M schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:17:
Wat voor een voeding heb je er in zitten, en zie je de kaart in het apparaatbeheer als je de onboard videochip gebruikt?

Maar je hebt het ook met een oude videokaart geprobeerd, en dat werkte ook niet. Ik denk dus zelf dat het PCI-E slot stuk is.

Eventueel zou je een ander PCI-E 16x slot kunnen proberen.
Heb een 1000W voeding van Cooler Master erin zitten. Verder zie ik mijn videokaart niet bij apparaatbeheer als ik hem in bios op PCI-E 16 x heb staan en ondertussen op on-board videokaart draai.

Er zit verder ook nog een PCI-E 8 x op, daar heb ik ook op geprobeerd, maar hierbij is hetzelfde probleem.

m.v.g.
Johan

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-06 10:54
Heb je windows wel opnieuw geinstalleerd?

• Johanvo21
Ja meerdere keren^^

Kan het misschien ook liggen aan het feit dat mijn CPU een Intel hd graphics heeft ingebouwd?

[Voor 72% gewijzigd door Johanvo21 op 08-07-2011 00:56]

• Johanvo21
Nog iemand een reactie hierop? Want ik wil graag mijn pc weer snel kunnen draaien^^.

• Korot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2021
Ik denk dat je MB inderdaad defect is, dat deze de PCI-E lanes niet aan kan spreken. Ik denk dat je hem RMA moet sturen (omruilen) en hopen dat het nieuwe moederbord wel werkt.

Groet,
Korot
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee