Toon posts:

pagina's laden slecht - KPN

Pagina: 1
Acties:

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:38
Sinds een paar maanden heb ik een probleem met internet pagina's laden.
Het probleem is dat veel internet pagina's zoals een zoekopdracht in Google gewoon niet laden zodat ik een time-out krijg of dat het laden van een pagina heel lang duurt.
Het is niet bij alle websites zo. Tweakers.net kan ik bijvoorbeeld bijna altijd wel laden ( O+ ) maar Google en Youtube bijvoorbeeld niet. Ook Hyves lukt bijna nooit.

Dit is niet altijd zo maar als ik het heb is het ongeveer een kwartiertje ofzo.
het rare is dat dingen downloaden wel gewoon met volle snelheid gaat. Filmpjes op Youtube laden ook gewoon goed, als ik tenminste op de Youtube.com kan komen. Ook Speedtest.net geeft gewoon normale waarden aan.

Ik heb dit probleem met alle computers in huis maar niet op hetzelfde moment, zo kan het dus zijn dat wanneer de laptop van mijn moeder zo goed als geen pagina's kan laden dat ik wel gewoon alles kan of andersom.

Als router heb ik een KPN experia box.De Siemens Gigaset SX551 om precies te zijn.
Zelf heb ik niet het idee dat er iets verkeerd staat in de router, Er is ook niets verandert maar de problemen zijn spontaan gekomen.

Het internet abonnement dat wij hier hebben is KPN Internet+telefonie extra. (20/2 waarvan wij maar 12/1 halen)

i5-10400F | R9 Fury Nitro | 16GB - Precision 15

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:07

InSanex

serenity now!

Wat heb je al gedaan om het op te lossen ?

Router reset ?
Modem reset ?
virusscanner ?

Snelle oplossing kan een dns flush...

Het weer in Halfweg

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:38
InSanex schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:15:
Wat heb je al gedaan om het op te lossen ?

Router reset ?
Modem reset ?
virusscanner ?

Snelle oplossing kan een dns flush...
Router en modem is in 1 kastje. maar ik heb de experia box al een hard reset gegeven, maar het hielp niets. virusscanner heb ik ook geprobeerd, hielp ook niets.

Dns flush ga ik zo even proberen.

Edit: de flush heeft wel redelijk geholpen :) ik hoop dat het zo blijft

[Voor 7% gewijzigd door josje94 op 07-07-2011 20:54]

i5-10400F | R9 Fury Nitro | 16GB - Precision 15

Anoniem: 372687

Zet anders attack detection op medium, ik ben er redelijk zeker van dat dat de oorzaak is.
Log in op de webinterface op http://192.168.2.1 (standaard ww is admin) => evt. waarschuwing over standaard wachtwoord wegklikken => Advanced settings => Internet => Firewall => Attack detection, hier attack detection op medium zetten, druk op apply, et voila.

Ik kan er ietsje naast zitten met de route naar de desbetreffende instelling, maar je kunt het zo vast wel vinden ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Familielid had ook last van traag pagina's laden, explorer was supertraag en gebruikte lading cpu.

Na verschillende virusprogramma's, paar anti-malware te hebben geprobeerd, ook is een programma genaamd gmer geprobeerd en die vond een rootkit op de bootsector, was gelukkig daarna simpele fix met een recovery cd, door de bootsector weer te repareren en daarna alles opnieuw scannen.
En nu werkt alles weer vloeiend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:38
Ik heb dit ook gehad, gebeld en vervolgens een nieuw Modem/Router aangevraagd (de ARV-serie). Daarna heb ik er geen last meer van gehad.

(Bovendien, de siemens serie is volgens mij al wel heel oud, de volgorde is toch siemens --> thomson (speedtouch) --> arcadyan??).

• Brain-Cr
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-03-2022
Ik heb dit probleem dus ook. Ik heb dan geen time outs maar bepaalde pagina's duren erg lang. Ik heb nu een 100mbit lijn van KPN en zelfs met 30mbit waren de pagina's super snel geladen. Op mijn smartphone laden de pagina's sneller via 3G... Verder is het bij mij ook het geval dat tweakers.net snel laadt en andere pagina's minder.

Ik heb zelf een ZTE h220n modem van KPN, ik denk dat ik ook maar is even een belletje ga plegen. Echter, ik heb al de nieuwste modem van KPN...

[Voor 10% gewijzigd door Brain-Cr op 11-07-2011 10:08]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee