Toon posts:

[SCDPM] Data een volledig jaar backuppen.

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Scenario: Data moet voor een volledig jaar gebackupped worden 1x per dag.
Probleem: Omwille van VSS limitaties kunnen er slechts 64 recovery points gemaakt worden
Oplossing: een recovery point voor de laatste 31 dagen en één recovery point voor de 11 eerdere maanden. (=42 recovery points)

Het idee is goed lijkt me, alleen: ik vind geen enkele manier om het voor elkaar te krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Anticiperend op alternatieve oplossingen:
- (Virtuele) Tapedrives zijn geen oplossing aangezien de gebruiker dan zelf geen restore meer kan doen (de Previous Versions kan enkel 64 snapshots zien) en operator actie nodig is.
- Een tweede DPM server die de eerste backupped (maar met een verschillende retentie) is een goed idee voor disaster recovery, maar dan moet geswitched worden van server telkens een restore gedaan moet worden van een ouder document dan 31 dagen. Ook niet mogelijk zonder operator tussenkomst.

Deze laatste twee gevallen zijn overigens ook vervelend mbt. storage aangezien replicas dubbel zijn. In deze omgeving betekent dit, zo uit de losse pols, 100TB extra aan storage nodig; nog afgezien van extra licentiekosten.

Dus, als hier nog DPMers rondlopen, ik hoor graag jullie meningen. Alleen: geen discussies over de waarom van een jaar lang backups van data aanbieden aan de eindgebruikers. Dat is geen keuze die ik maak.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-04 19:45

Big Womly

Live forever, or die trying

Als je een jaar lang back-ups wil opslaan maar niet wil investeren in de ruimte om die data op te slaan, dan zit je volgens mij gewoon met een probleem en zul je toch ergens moeten kiezen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Big Womly schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:50:
Als je een jaar lang back-ups wil opslaan maar niet wil investeren in de ruimte om die data op te slaan, dan zit je volgens mij gewoon met een probleem en zul je toch ergens moeten kiezen.
Er is een groot verschil in storage tussen 1 replica + delta's en 2 replica's + delta's. De tweede manier is allesbehalve efficiënt. Bovendien, zoals gezegd, is in zo'n scenario nog steeds tussenkomst van een operator nodig. Met 25 000 gebruikers vraag je om problemen als er individueel ingegrepen moet worden bij het restoren van een bestand.

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 16:45

erwinb

Cloud addict

Waarom zijn Virtuele tapedrives geen optie?
Met een goede backup applicatie kan de gebruiker zelf bestanden restoren. Voor de gebruiker ziet het er natuulijk alleen niet uit als een restore.
Voor de hierboven beschreven omgeving (100TB data?) moet je goed kijken naar de soort data.
Werp zeker eens een blik op de commvault software. Daarmee kan het bovenstaande probleem zonder problemen worden opgelost.
nog een vraagje,
Wat is een volledig jaar?
met een traditionele aanpak zal je één maal per dag een backup maken. Bestanden die dan "maar" kort op de server hebben gestaan zullen dan niet in de backup staan.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
erwinb schreef op maandag 11 juli 2011 @ 08:12:
Waarom zijn Virtuele tapedrives geen optie?
Met een goede backup applicatie kan de gebruiker zelf bestanden restoren. Voor de gebruiker ziet het er natuulijk alleen niet uit als een restore.
Voor de hierboven beschreven omgeving (100TB data?) moet je goed kijken naar de soort data.
Werp zeker eens een blik op de commvault software. Daarmee kan het bovenstaande probleem zonder problemen worden opgelost.
nog een vraagje,
Wat is een volledig jaar?
met een traditionele aanpak zal je één maal per dag een backup maken. Bestanden die dan "maar" kort op de server hebben gestaan zullen dan niet in de backup staan.
Ik heb al gekeken naar virtuele tapedrives à la Firestreamer, maar alvorens met producten af te komen die geld kosten is mij gevraagd om mijn in de TS vermeld idee te proberen implementeren.

Met een jaar wordt inderdaad 365 dagen 1x dag bedoeld.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee