Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Europese wet koop op afstand: 14 dagen bedenktijd

Pagina: 1
Acties:

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:26

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Topicstarter
Sinds 7 juni 2011 is op Europees niveau een uitgebreidere koop op afstand wet goedgekeurd. Belangrijke verschillen met de oude Nederlandse wet zijn:
  • De bedenktermijn is verlengd van 7 werkdagen naar 14 dagen.
  • Artikelen moeten binnen 30 dagen geleverd worden, anders mag de bestelling geannuleerd worden.
  • In geval van annulering moet de betaling binnen 14 dagen terugbetaald worden.
  • Wanneer de winkelier de bedenktijd niet vermeldt, wordt deze verlengd naar 1 jaar in plaats van 3 maanden.
  • De wet geldt ook voor online veilingen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Wat is je bedoeling met dit topic? Als het als mededeling is bedoeld dan is een nieuwsitem een beter medium en die staat al op de site:

nieuws: Europese internetconsument krijgt veertien dagen bedenktijd

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En als er nog geen artikel over was geschreven had je http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit kunnen gebruiken ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Nazanir
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 03-08 21:40

Nazanir

Is pappa!

Ik hoop dat Nederland zich niet weer van de domme houdt zoals met het fabrieksgarantie issue. Europa = 2 jaar, Nederland = 1 jaar.

-

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Nederland heeft helemaal niks met 1 jaar, die noemt de "te verwachten termijn" de minimale garantietermijn. Die is meestal uitgebreider dan standaard 2 jaar garantie, maar omdat het zo'n vaag begrip is houdt bijna niemand zich eraan.

• Nextron
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16:26

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Topicstarter
Op de frontpage heb ik niet gekeken. Het viel me alleen op dat er in SF nog niets van terug te vinden is, waar het me toch wel relevantie informatie leek. In Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie staat bijvoorbeeld alleen nog een termijn van 7 werkdagen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• haribold
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
De nieuwe bedenktijd wordt pas wet als de Europese Richtlijn definitief is aangenomen (is volgens mij formeel nog niet het geval) en vervolgens Nederland de richtlijn ook daadwerkelijk heeft geïmplementeerd in de eigen wet. De Richtlijn zal hiervoor een termijn gunnen aan de lidstaten, zodat op zijn vroegst pas ergens volgend jaar de termijn van 14 dagen zal gelden. Tot die tijd geldt de huidige wettelijke termijn van 7 dagen.

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-08 23:48
Is al bekend wanneer deze wet geëffectueerd wordt? Ik dat sommige webwinkels hier al naar verwijzen en 14 dagen hanteren maar anderen dat nog niet doen en het over 7 dagen hebben.

zie ook: http://www.internetkassa....or-alle-eu-lidstaten.html

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:47

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Ik gok erop dat er nog wel wat nieuwsberichten langs gaan komen als de datum bekend is. Totdat het ook werkelijk zo is, zal ik in ieder geval een verwijzing dan maar opnemen in de sticky. Ik had gehoopt dat het een beetje voorspoedig zou zijn en het dan in een keer aangepast kon worden.

[edit] *done* - zie link
quote:
Nazanir schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:40:
Ik hoop dat Nederland zich niet weer van de domme houdt zoals met het fabrieksgarantie issue. Europa = 2 jaar, Nederland = 1 jaar.
Jij moet je echt schamen dat je iets zo stellig neer durft te zetten dat dubbel fout is :X

Floppus wijzigde deze reactie 05-10-2011 14:40 (8%)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-08 23:48
Consuwijzer aan de lijn gehad vandaag, zij verwachten per 1 januari 2012 maar niets is zeker.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True