Toon posts:

[Excel] Print jobs standaard op 85%

Pagina: 1
Acties:

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:36
Goedemorgen tweakers!

Ik zit momenteel met het volgende probleem:
Bij het bedrijf waar ik werk hebben wij een 7242 Xerox printer staan. Laatst hebben wij de shares van de printer verplaatst van Server 1 naar Server 2. Sindsdien krijgen de gebruikers die met deze printer werken, het niet voor elkaar om Excel bestanden in 100% te printen. Deze printjes komen er standaard in 85% uit, bij de margins staat 100% ingesteld. Terwijl dit hiervoor wel heeft gewerkt in onze W2k8r2 terminal service omgeving.

Wat ik al heb gedaan:
De printdrivers vervangen
  1. Xerox 7242 drivers PCL6
  2. Xerox 7242 drivers PS
  3. Xerox Universal drivers PS
  4. Xerox Universal drivers PCL6
Bij de originele drivers komt er een loop in de printer queue en als resultaat komen er alleen maar pagina's met een regeltje "troep" eruit. Denk hierbij aan %&*#%&(@024an34nvadcvpwqe4rk3(%*(&#5.

Bij de Xerox Universal PS driver kregen wij een lege pagina erbij. Maar na een aantal klachten van de gebruikers is besloten om nogmaals andere drivers te gebruiken. Het bleek ook dat hierbij de excel printjes op 85% waren.

Uiteindelijk kwamen de Xerox Universal Drivers PCL6 aan de beurt. Geen extra pagina's, geen foutcodes, geen random garbage op de printjes. Maar alsnog worden excel printjes op 85% geprint!

Ik heb verder de margins van de excel bestanden bekeken, de instellingen van de printer, maar ik kom er niet meer uit. Onze grote vriend google geeft mij alleen resultaten van margins bijstellen in excel, maar dat zoek ik niet.

Heeft iemand een suggestie wat ik nu alsnog kan proberen?

(En excuus als het in het verkeerde forum is, dit zit volgens mij een beetje in de grijze zone van wel/niet bij overige hardware of algemene software :+ )

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 251521

Komen andere bestanden er wel goed uit? En hoe komt het eruit als er op 118% wordt geprint?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee