Toon posts:

' teken verdwijnt in excel

Pagina: 1
Acties:

• Baudu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-04 06:52
Ik heb een probleem met excel. Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van warenlijsten. Hierbij zet ik de woorden van de naam van het product in losse cellen in excel die ze daarna samenvoegd doormiddel van een & formule.

Nu heb ik het volgende teken: ' nodig . Echter als ik dit teken los in een excel cel zet is hij op een of andere manier niet meer zichtbaar. Wel als ik er iets voor zet. Maar omdat de afmetingen per product verschillen moet er elke keer een ander cijfer voor dus dat is geen optie.

Iemand een oplossing waarmee ik het ' teken kan laten staan? " teken is geen optie omdat die in het invoerprogramma dubbel tevoorschijn komt.

Ik hoop dat er iemand snel kan reageren

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je er 2 achter elkaar zet, blijft de tweede staan. De eerste geeft slechts aan dat alles dat erachter komt als platte tekst moet worden weergegeven :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:44
Probeer eens tweemaal een ' achter elkaar? Dus '' , en niet ". Werkt dat?

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 10:27

GateKeaper

#1 Procastinator

Rechts klikken op de cel, "celeigenschappen" > Tab "Getal" > Categorie "Tekst" > Knop "OK".

Kan soms zijn dat je daarna weer even in de cel moet gaan staan en op enter drukken om bovenstaand te activeren.

*kuch* never mind.. zie hierboven.

[Voor 11% gewijzigd door GateKeaper op 07-07-2011 10:22]

Procrastination for mr. President ! | Startup is looking for (wannabe) meteor developers. PM for info.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een single quote aan het begin van een cel geeft aan dat de inhoud van die cel niet geïnterpreteerd moet worden. Als je dus een tekst die lijkt op een formule wil plaatsen, zet je er een single quote voor, waardoor de formule niet wordt uitgevoerd:
code:
1
'=SUM

Als je een single quote wil weergeven moet je die escapen zoals voorgesteld met nóg een single quote.

[Voor 58% gewijzigd door CodeCaster op 07-07-2011 10:25]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Baudu
Bastiaan schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:21:
Als je er 2 achter elkaar zet, blijft de tweede staan. De eerste geeft slechts aan dat alles dat erachter komt als platte tekst moet worden weergegeven :)
Reinier schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:21:
Probeer eens tweemaal een ' achter elkaar? Dus '' , en niet ". Werkt dat?
Thanks! vooralsnog werkt het! Nu hopen dat het bij invoer in het factuurprogramma ook werkt.
CodeCaster schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:23:
Een single quote aan het begin van een cel geeft aan dat de inhoud van die cel niet geïnterpreteerd moet worden. Als je dus een tekst die lijkt op een formule wil plaatsen, zet je er een single quote voor, waardoor de formule niet wordt uitgevoerd:
code:
1
'=SUM

Als je een single quote wil weergeven moet je die escapen zoals voorgesteld met nóg een single quote.
Begrijp ongeveer wat je bedoelt maar niet helemaal. Hoe zet ik die single quote ervoor? Door '=sum te plaatsen zie ik dus alleen =sum.

Iig de andere oplossing werkt nu.

[Voor 9% gewijzigd door Baudu op 07-07-2011 10:34]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:08
Baudu schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:34:
Begrijp ongeveer wat je bedoelt maar niet helemaal. Hoe zet ik die single quote ervoor? Door '=sum te plaatsen zie ik dus alleen =sum.
Iig de andere oplossing werkt nu.
Excel probeert zelf te snappen wat jij bedoeld,

een = ergens voor aan geeft aan dat er een functie aangeroepen wordt
een 0 vooraan in een getal is zinloos en wordt verwijderd.

wil je echter een cel beginennen met een = teken of een 0 omdat het een telefoon nummer is kan je er een ' voor zetten. je "escaped" de normale excel interpretatie van wat hij denkt wat jij wilt.

als het enkele cellen betreft gebruik ik een '
wil ik in een complete kolom telefoon nummers dan verrander ik de cel-eigenschappen naar categorie "tekst"

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Baudu
Werkt perfect nu. Ik weet dat bij een = teken een functie aangeroepen word. Ik gebruik het zelf dagelijks :-). Die ' wist ik niet. Weer wat geleerd.

Allen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee