Anoniem: 414071

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een portable muziekspeler waarbij de muziekkwaliteit voorop staat. Toeters en bellen als video afspelen, browsen op internet, kaarten en apps heb ik niet nodig (die heb ik al op mijn telefoon..).

Met het lezen van reviews schiet ik niet erg op: ik lees laaiend enthousiaste berichten over bijvoorbeeld de Cowon J3, Sony walkman A-serie en iPod 4.... en ook weer negatieve berichten over dezelfde apparaten.
Mijn vrouw heeft een iPod 4 en het geluid daarvan vind ik aanzienlijk beter dan dat van mijn HTC Desire S telefoon. De iPod is gedetailleerder en meer 'open'; eerlijk gezegd viel de geluidskwaliteit van de HTC me bitter tegen. De iPod klinkt echter weer aanzienlijk slechter dan nota bene mijn 3 jaar oude Nokia telefoon! De Nokia klinkt rijker en innemender.

Kortom, ik wil graag de Cowon J3 en de Sony walkman A-serie uitproberen. Het zijn prijzige apparaten en ik wil graag met eigen oren horen hoe ze klinken.
Helaas heb ik beide toestellen in geen enkele winkel aangetroffen. Weliswaar zijn de meeste grote ketens dealer van Sony en sommige ook van Cowon, maar dat betekent vaak dat ze hooguit enkele van de meest courante (goedkope) modellen beschikbaar hebben. Mijn ervaring met de klantenservice van Sony is niet zo best; op een concrete vraag krijg ik een standaardantwoord met als strekking "kijk maar op de website".

Wie weet waar ik deze apparaten kan uitproberen?
Of wie heeft nog tips voor andere mogelijk geschikte apparaten?
Er moet teminste 32GB aan opslag in zitten (of als SDHC kaartje erin gedaan kunnen worden) en ik wordt erg blij als je direct in de mappenstructuur kunt zoeken.

Anoniem: 215257

Media markt? Saturn?
Heb daar wel eens wat zien liggen. Welke omgeving zoek je?

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Kaarten??

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat is de iPod 4?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De Cowon wordt wat lastig, de Nederlandse importeur is failliet.
Zoek anders even tussen de productreviews in de PW, misschien woont er een Tweaker in de buurt die het niet erg vind om jou te laten luisteren?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik weet niet of dit relevant is, maar ik zeg het toch maar even; Ik volg op Twitter een developer die veel op xda-developers.com komt, met als nickname "Supercurio". Hij houdt zich vooral bezig met software aanpassingen om geluidsweergave beter te maken, in b.v. de Samsung Galaxy S, maar ook andere devices. VoodooSound heet het geloof ik. En dat schijnt de geluidskwaliteit/weergave sterk te verbeteren. Misschien dat je daar wat aan hebt? BV voor je HTC.

Edit; lijkt toch specifiek voor galaxy devices. Nou ja, wie weet.

[Voor 7% gewijzigd door MaximusTG op 07-07-2011 13:53]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:28

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Portable spelers mogen tegenwoordig in Overige Mobiles, dus daar schop ik dit topic even heen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Anoniem: 414071

Topicstarter
Ik betwijfel eerlijk gezegd of Media markt of Saturn de modellen in 't assortiment hebben waar mijn belangstelling naar uit gaat... en ik betwijfel eerlijk gezegd ook of je ze daar kunt uitproberen.
Maar als iemand daar andere ervaringen mee heeft, dan hoor ik 't graag.

Als de importeur van Cowon failliet is, dan ben ik bang dat alleen de Sony overblijft....
Geen wonder dat de Cowon J3 bij geen enkele webwinkel voorradig is...

Ik heb op mijn HTC "poweramp" geinstalleerd omdat daarvan beloofd werd dat het de kwaliteit opleukt, maar dat was helaas ook geen succes. Ik vermoed dat de D/A converter het grootste verschil maakt en dat dat een hardware kwestie is.

Een Tweaker in mijn buurt met een Sony A-serie walkman die bereid is om mij het apparaat even uit te laten proberen is inderdaad een interessante oplossing!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
MaximusTG schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:52:
Ik weet niet of dit relevant is, maar ik zeg het toch maar even; Ik volg op Twitter een developer die veel op xda-developers.com komt, met als nickname "Supercurio". Hij houdt zich vooral bezig met software aanpassingen om geluidsweergave beter te maken, in b.v. de Samsung Galaxy S, maar ook andere devices. VoodooSound heet het geloof ik. En dat schijnt de geluidskwaliteit/weergave sterk te verbeteren. Misschien dat je daar wat aan hebt? BV voor je HTC.

Edit; lijkt toch specifiek voor galaxy devices. Nou ja, wie weet.
Voodoosound doet niets meer dan de volledige weergave van de geluidschip mogelijk te maken. De chip in de Galaxy S is een belachelijk goede maar doordat de software niet volledig is ontwikkelt word er niet de volle kracht uitgehaald. De chip in de Galaxy S is dezelfde als die in de iPod touch 4th gen en de iPhone 4. Zeker niet de minste apparaten ;) Ik moet zeggen dat het geluid beter en mooier is dan op mijn Cowon D2. Beide apparaten staat de EQ en alle geluids-verbetermiddelen uit. Nadeel is dat het redelijk wat batterij vreet maar je moet er wat voor over hebben :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee