Toon posts:

[SL for WP7]Hyperlinkbutton opent link op vreemde wijze

Pagina: 1
Acties:

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 17:15
Beste mensen, bedankt voor het lezen.

De laatste tijd werk ik aan een applicatie voor windows phone 7. Hierbij maak ik dus gebruik van Silverlight / C#.
Op de 'about' pagina van deze app staat een prachtig versienummer, en wat hyperlinkbuttons met de volgende syntax:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<HyperlinkButton 
Content="Changelog" 
Height="33" 
Name="changelogLink" 
Margin="0,0,0,20"
NavigateUri="http://www.google.com"
TargetName="_blank"/>

Dat zou, na een keertje tappen, internet explorer moeten openen en vervolgens Google in een nieuwe tab moeten laden.

Echter gebeurt dat niet.

Internet explorer openen gaat goed. Maar vervolgens zie je een lege tab, waar niks gebeurd. Ongeacht je geduld.
Het gekke is dat wanneer je vervolgens het overzicht van je open tabs bekijkt, en terug gaat naar het lege tabblad, hij opeens begint te laden!

Op MSDN staat het volgende voorbeeld bij de documentatie over de HyperlinkButton:

code:
1
2
<HyperlinkButton Content="Click here to learn about Silverlight"
    NavigateUri="http://www.silverlight.net" TargetName="_blank" Margin="10,10,0,0"/>

Hierbij gebeurt, vreemd genoeg, precies hetzelfde:
De website laad pas zodra je het tab-overzicht bekijkt, en vervolgens terugwisselt. .

Ik heb wat lopen googlen, maar kon dit helaas niet vinden. Ook het vervangen van de targets met "_top" en "_self" of willekeurige, verschillende strings (per link) had geen effect.

Als iemand suggesties heeft zijn deze van harte welkom.

Cheers,

cPT.cAPSLOCK

Nevermind.
Het probleem doet zich uitsluitend voor tijdens het debuggen. Zodra de app draait buiten het debuggen om, werkt het gewoon. Blijft vreemd, maar het vormt geen probleem meer.

[Voor 5% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 07-07-2011 01:20. Reden: "oplossing" vermelden]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:26
cPT.cAPSLOCK schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:02:

Het probleem doet zich uitsluitend voor tijdens het debuggen. Zodra de app draait buiten het debuggen om, werkt het gewoon. Blijft vreemd, maar het vormt geen probleem meer.
Nee, het is een bekend probleem dat zich vaker manifesteert tijdens het debuggen dan gewoon. Echter ook gewoon is er nog steeds een kans dat het misloopt. Overigens heeft het ook niets te maken met de hyperlinkbutton, maar alles met de launcher van IE.
Ik liep er een aantal dagen geleden ook tegenaan en bovenstaande informatie is wat ik heb gevonden op het apphub forum :)

• cPT.cAPSLOCK
Ah, top. Het AppHub forum is een stuk nuttiger dan ik verwacht had, ben ik net achter gekomen.
Ik denk dat ik voortaan die kant op vlucht zodra de boel niet meewerkt.

Alsnog bedankt voor de verklaring!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:26
Het apphub forum is zeker handig. Alle bugs zijn zo ongeveer wel gevonden en in een thread ergens te vinden inclusief (vaak) een workaround :)

Overigens als je vermoed dat dit soort zaken kunnen voorkomen tijdens het submission proces raad ik je aan het probleem incl. een link naar een thread te noteren op de plek waar je de testers info kan geven. De kans is dan iig groter dat de app wordt goedgekeurd. Ik heb namelijk verhalen gelezen van apps die meerdere keren zijn afgewezen door bekende bugs, omdat de testers of niet goed opletten of er niet van op de hoogte zijn.

• cPT.cAPSLOCK
Ah, top.

Ach, de eerste versie wordt sowieso afgekeurd. Na submitten kwam ik er achter dat mijn listbox vrolijk zichzelf verlengde wanneer er extra items in kwamen, ook tot buiten het scherm :+ Item #6 en verder zijn in v1.0 dus ook nooit aan te raken...
En zo ook nog een typfout voor het "To" veld van de feedback email... dus die werkte ook niet.

Ach, ik werk gewoon vrolijk verder, en test nu elke versie in de praktijk op mijn eigen telefoon met plenty echte data. Nu kom ik elke bug ruim op tijd tegen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee