• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-05 13:52
Mijn vrouw heeft sinds de afgelopen tijd wat problemen met de magsafe adapter. Af en toe maakt hij niet goed contact en vandaag lukte het niet om de laptop op te laden vanuit 0%. Na het gebruiken van de adapter van een vriend kon hij gelukkig wel weer opgeladen worden.

Nu zag ik dat de twee buitenste pinnetjes niet helemaal meer terugveren. Priegelen met een naald helpt mij niet verder. Nu vraag ik mij af of dit te fixen is en of je na 3 jaar nog aanspraak kan maken op garantie voor de adapter.

Zo niet. Is het dan slim om er een via ebay oid te kopen, ze zijn dan een stuk goedkoper dan bij apple zelf. Of is er de kans dat ik de laptop ermee ruïneer?

Alvast bedankt :)

Het gaat trouwens om een 60 watt magsafe adapter uit 2008. Het is toch geen probleem om de nieuwe daarvoor in de plaats te halen (ook 60 watt natuurlijk).

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:44
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je na 3 jaar geen garantie meer krijgt op een Magsafe adapter (tenzij je APP hebt). Een nieuwe kopen op eBay kan natuurlijk altijd en bespaard je wat centen :). Het is alleen vaak zo dat die dingen rechtstreeks uit China komen en niet altijd van even goede kwaliteit zijn. Verwacht daar dus niet nog een levensjaar van 3 jaar van. De nieuwe MagSafe adapters zijn verbeterd t.o.v de oude qua aansluiting naar de laptop toe :). Het stekkertje is iets anders en nu van aluminium. Keuze is natuurlijk aan jou :).

gewoon nee.

• Rorymeijer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:31

Rorymeijer

Dif-tor heh smusma

Ik heb vandeweek toevallig hetzelfde probleem gehad.. en ik heb besloten om hem toch bij apple te kopen.
Niet zozeer dat het misschien slechter is maar gewoon omdat ik liever safe speel met mijn Apple..
Ik bedoel, je koopt een merk van kwaliteit, dan zou ik ook gewoon met care ermee omgaan :)

Succes met beslissen!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:55

Malantur

BBG'er
Eventueel kan je ook hier op de V&A kijken, misschien zijn er mensen met een defecte Macbook die nog wel een lader over hebben.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 09:26
Bij de MacBook van mijn vrouw exact hetzelfde probleem. Kijk eens hier bij punt 7... En onderaan de pagina (pagina is afgelopen maandag nog gewijzigd, dus het probleem komt blijkbaar vaker voor):

Aanvullende informatie
Of uw product nu al dan niet binnen de garantie valt, u kunt uw adapter naar een Geautoriseerde Apple-serviceprovider of Apple Store brengen ter evaluatie en eventuele vervanging. Afhankelijk van de resultaten van de evaluatie komt u mogelijk in aanmerking voor een gratis vervangende adapter. Uw product wordt niet gedekt als het tekenen van accidentele schade vertoont. Zorg ervoor dat u de computer die u met de adapter gebruikt ook inlevert. Deze is immers vereist om de mogelijke vervanging te verwerken.

Plaatje van de bewuste pagina

[Voor 10% gewijzigd door torp op 23-11-2011 21:52]

Anoniem: 402008

Als het om T-shape magsafe gaat is het een bekend probleem.
Er zijn in de VS rechtzaken geweest en Apple heeft een vervangings
traject moeten aanbieden.
Hieronder de modellen waar deze adapters bij zijn geleverd.

https://www.adaptersettlement.com/Computer%20List.pdf

Apple US Replacement policy Out of warrenty
http://support.apple.com/kb/TS4127
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee