Toon posts:

802.11n

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 398771

Topicstarter
Beste,

802.11n werkt op 2.4 Ghz en op 5 Ghz. Nu heb ik thuis een 5 Ghz netwerk met 802.11n, maar kan ik met een 2.4 Ghz netwerkkaart die 802.11n ondersteunt ook verbinding maken? Of moet ik hier echt een 5 Ghz netwerkkaart voor aanschaffen?

Klonk mij eerst heel onlogisch in de oren ... maar aangezien het beide 802.11n gebruikt.... denk ik vraag het maar even.

Met vriendelijke groeten

Cealeth

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je moet een kaart hebben die 5 Ghz ondersteund om op de 5ghz te lullen

Maar is het meestal gelijk beide, dus en 2.4 en 5 ghz. dus wanneer jeap 5 ghz ondersteund zal die 2.4 ook wel ondersteunen
Als je ziet dat een kaart wireless A en N ondersteund zul je zien dat deze ook op 5Ghz werkt (wel ff checken)

[Voor 82% gewijzigd door Fish op 06-07-2011 23:24]

Iperf

Anoniem: 398771

Topicstarter
Driekwart van de kaarten die ik heb gezien ondersteund b/g/n, dat zijn dus de verkeerden.

Bedankt voor je hulp!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
Anoniem: 398771 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:12:
Driekwart van de kaarten die ik heb gezien ondersteund b/g/n, dat zijn dus de verkeerden.

Bedankt voor je hulp!
Hoeft niet per se. Er kunnen in principe ook twee radio's in die kaarten zitten.

Zoek voor de grap eens naar kaarten welke a/b/g/n ondersteunen, aangezien a ook op 5GHz zit.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Anoniem: 398771 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:02:
maar aangezien het beide 802.11n gebruikt
Maar n kan worden gesproken op beide banden. De b- en g-versies werken enkel op 2,4 GHz, waar a op 3,7 en 5 GHz werkt en n op 2,4 en 5.

Zie ook hier: Wikipedia: IEEE 802.11

Maar zoals fish al zei, je access point zal waarschijnlijk ook gewoon 2,4 GHz ondersteunen.

[Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 06-07-2011 23:24]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

alex3305 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:16:
[...]

Hoeft niet per se. Er kunnen in principe ook twee radio's in die kaarten zitten.

Zoek voor de grap eens naar kaarten welke a/b/g/n ondersteunen, aangezien a ook op 5GHz zit.
Euh hij heeft het er dus over b/g/n kaarten, daar zitten echt geen 2 radio's in hoor. Ik heb ze teminste nooit gezien. ik zou zeggen overtuig me, post eens een kaart die alleen b/g/n ondersteund (dus zonder a) die een radio heeft die 5ghz kan babbelen (daar hebben we het toch over)

[Voor 4% gewijzigd door Fish op 06-07-2011 23:24]

Iperf

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08-2021
Zogenaamde "b/g/n"-cards (bijv. Broadcom cards welke in HP laptops geleverd worden) supporten uitsluitend 2.4GHz. Ze hebben wel 802.11n support, maar alleen op 2.4GHz dus.

a/b/g/n cards ondersteunen 802.11n op zowel 2.4GHz als 5GHz.

Uitgaande van een single-radio AP stel je deze in op een 2.4GHz kanaal OF op een 5GHz kanaal (tegelijkertijd kan dus niet).

Wat dat betreft zijn dual radio AP's dus erg interessant; hierbij stel je de ene radio in op 2.4GHz en de andere op 5GHz. Daardoor worden "legacy" clients welke nog geen 5GHz support hebben ook gesupport.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee